• Metronews

Hur ska jag fria till min sambo?

Funderat på detta ett antal månader och är helt bestämd på att jag ska fria nu på söndag den 10/10-10. Men jag kan inte bestämma mig för hur!! Vi bor i en småstad så inte mycket öppet på söndagar, så de får bli i hemmet. Funderar på att tända lite ljus, göra iordning lite plockmat och fria men jag vet inte. Känns som att man vill göra det till något mer minnesvärt! Någon som har nån bra idé?

• Svar på tråden Hur ska jag fria till min sambo?
  • JustMeAndMyLove

Det beror ju på hur man vill ha det :)

Är man lite hollywood kanske man vill att hon hittar ringen i ett champangeglas eller i en bakelse. Klassikern att baka in ringen i ett brytbröd är ju äkta hollywood ;)

Eller vill man förbereda ett tal och veta innan hur man ska lägga fram det är ju det ett sätt!

Men tända ljus och middag är alltid en hit tror jag, kanske du ska ge henne massage eller nått annat?

Jag tror att det blir bra hur man än gör :)

• Evillina

Finns det ingen plats att vara på då? Vad menas med att det inte är så mycket öppet? Tänkte du fria på en affär?

Har ni ingen gensam plats som ni kan åka till? Då kan du fria till honom/henne där? Picknick? Ute eller i bilen? Annars är väl hemmet bra också. Lycka till!

• hoodilady

Metronews... jag vet inte om du är kille eller tjej, men ofta är de minst planerade frierierna mest romantiska. Jag tror att vad det betyder är det viktigaste (i mitt fall att jag äntligen får börja planera vårt bröllop efter 7 år och bli hans fru!).

Kanske kan du säga något fint, vad hon/han betyder för dig.. men låt det komma spontant från hjärtat! Kanske kan du släcka ner i rummet på kvällen och tända ett ljus och spela en låt på stereon, lägg er intill varandra i soffan och fråga henne/honom!

Eller kanske kan du packa en picnickorg med lite varm choklad och massa filtar och åk ut till ett fint ställe, om ni inte har en gemensam plats i erat liv kan ni ju skapa en nu!

Lycka till och berätta gärna hur du gjorde sen!

• hoodilady

BTW så behöver man inte fria med ring, många ggr vill man välja ring själv, så kanske en ros istället, eller bara en kyss räcker :)

• Metronews

Med att det inte finns så mycke öppet mena jag att jag först tänkt att göra det under något event eller i badhusbaren. Jag är tjej och tänker fria till min kille har beställt smörgåstårta och köpt snygga lingerie. Tänker mig massa tända ljus på övervåningen, uppdukat med smörgåstårta, ostar, kex, vin, grönsaker o dipp, och jag som sitter där med en ringask vari det är en liten lapp som det står Marry me?! på :)

Han kommer att vara på ett renoveringsarbete under dagen så jag kommer ha lite tid på mig att göra iordning här hemma.

Lite nervös =)

• hoodilady

Låter perfa! Lycka till!

• Metronews

Allt blev helt perfekt, åhh vilken toppenkväll.. Ringarna är beställda

• ClaraH

Här kan du läsa om min sambos (1:a dagen på sambolivet) frieri till mig. Vad som inte står där är att jag gått ut på balkongen, nyduschad och står i morgonrock. Själv hade han en handduk på sig. Vad jag menar är att det spelar inte så stor roll med allt omkring, jag blev tårögd och det är ett minne för livet ändå. Det var mysigt att han hade en flaska Champange på lut.

http://carinpeter.blogspot.com/search/label/Frieri

Svar på tråden Hur ska jag fria till min sambo?