• Lucky Heart

Bröllopsfesten i en loge. För och nackdelar

Har funderat på att ha vår bröllopsfest i en loge.

Skulle uppskatta om ni som haft festen i en loge ( eller för all del ni som varit på en fest i en loge =) skulle kunna tipsa mig om för och nackdelar med detta...

Är det något speciellt man ska tänka på?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Bröllopsfesten i en loge. För och nackdelar
  • Emblas Mamma

Det är väl helt okej..

men tänk över om det finns toaletter och sånt i närheten! kanske inte alltid finns :)

Och sen vet jag inte hur ni kommer göra med maten? Kommer ni beställa mat att levereras direkt? Kanske behöver någon kyl eller liknande för tårta?

Vi hade med tänkt ha på en loge först, men sen hittade vi något bättre som låg lika nära och var billigare..

så visst kan man :)

• Midvinterflicka

Det kan bli kallt i en loge om det inte finns någon uppvärmning. Och dragigt...

• Emblas Mamma
    Midvinterflicka skrev 2010-10-04 15:40:55 följande:
    Det kan bli kallt i en loge om det inte finns någon uppvärmning. Och dragigt...
    Har ni festen på sommaren eller vintern?? Det betyder ju ganska mycket :)
  • sandviken

jag har varit på en bröllopsfest som var i en lada, det var ett underbart bröllop!

dem hade verkligen tur med vädret, då det var ca 30° ute, men jag kan verkligen rekomendera det som lokal... är det kallt ute så finns det ju alltid sätt att lösa det på, infravärme tex...

på min hemsida finns ett filmklipp från bröllopet...

• Lucky Heart

Tack för svaren!

Bröllopet kommer att vara nästa sommar, 30 juli närmare bestämt. Förhoppningsvis är det inte så kallt då, men jag bor ju i norrland så man vet aldrig

• sandviken

det var otroligt mysigt...dem hade gjort så fint därinne och varenda gäst tyckte det var jättebra!

• Ezna
    Lucky Heart skrev 2010-10-04 19:06:33 följande:
    Tack för svaren!Bröllopet kommer att vara nästa sommar, 30 juli närmare bestämt. Förhoppningsvis är det inte så kallt då, men jag bor ju i norrland så man vet aldrig
    Jag var på ett bröllop i just juli, i en loge! I västerbotten...
    Och jag var väldigt glad att jag hade en vaaaaarm kofta med mig!! Det var jättekallt!! Blåste rakt igenom logen... 
    Sen var det tur att det fanns alkohol... det värmer ju oxå! =)

Är logen oxå i Bjuröklubb? Vet inte om jag sett nån där men... 
    Tänkt bara att om den är nära havet så blir det ju inte varmare... =)

• Lucky Heart

Logen står i Bureå, så den är inte vid vattnet.
    Tyvärr är det lite dåligt om festlokaler ute vid Bjuröklubb (om jag inte har missat någon förståss).

Jag är faktiskt lite orolig att det ska vara för kallt i logen, men jag ska kolla upp om det finns något uppvärmningssystem.
    Logen brukar nämligen användas till dans och loppisar ibland också...

• AndréaK

Ska du ha vit/ljus klänning? blir ju lätt lite smutsigt... För övrigt tycker jag att stämningen är helt underbar och går ju att dekorera och fixa massor av mys! =) se bara till att det finns filtar till gästerna =)

• chimille

En sak man kanske kan kolla upp är hur stabilt golvet är, om man vill ha dans :) Jag var nämligen på ett bröllop i en loge för några år sedan och då alla dansade som mest inlevelsefullt kunde musikutrustingen lägga av några ggr eftersom den inte pallade vibrationerna från allt studsande :)

• millimillan

Har lite tips efter att ha haft vårt bröllop i ett stall (helt nyrenoverat dock) i somras. Med rätt dekaration kan det bli fantastiskt vackert och stämningsfullt. Så blev det för oss, vi är supernöjda!
    - Se till att det finns toaletter
    - ett gäng filtar kan vara uppskattat om natten bli kylig
    - se till att vara noga med levande ljus, är ofta dammigt
    - brandsläckare!!! 
    - tillgång till vatten, el, kylskåp
    - finns det gäster som är allergiska?
    Blev väldigt fint med en lövad lokal, lite romantisk/lantlig stil på dukning och ängsblommor.

Hoppas ni blir lika nöjda som vi blev =)

• Lucky Heart

Åhh, så kul med fler tips. Är så kul men konkreta saker som man inte kommer på själv förän man har testat

Svar på tråden Bröllopsfesten i en loge. För och nackdelar