• Sebastiána

Besviken på mascaran!

Det var dags att köpa ny mascara så jag tänkte "varför inte testa något inför bröllopet?!". Jag har inte använt vattenfast mascara innan direkt men det känns ju säkrast så jag slog till och köpte Diors Black Out vattenfast. Nu har jag använt den två gånger och jag har blivit lika besviken båda gångerna. Jag får svarta fläckar under ögonen. Det var ju just det jag ville undvika med vattenfast. Tydligen "dammar" mascaran av sig. Det här är faktiskt den sämsta mascara jag någonsin haft. Den ser snygg ut när man precis har tagit på den men ganska snabbt blir man svart under ögonen.

Någon som kan tipsa om en bättre mascrara jag kan prova nästa gång?

• Svar på tråden Besviken på mascaran!
  • mariefarah se

Dior iconic är min favorit. Den är inte vattenfast men sitter som berget :)

• Moster Stina

Jag har testat några olika!

Isadora vattenfast är den som sitter allra bäst!

• Sebastiána

Diors Black out (som jag är besviken på) ger jättefina fransar. Problemet är som sagt att det blir mörka fläckar under ögonen ganska snabbt. Om jag bara målar övre fransarna blir det inte lika mörkt lika snabbt, men jag vill ju faktiskt måla de undre fransarna också - de är ganska långa, men det märks inte när de är omålade.

• Sebastiána

Förresten - Maybellines Collosal Mascara är precis lika bra/dålig som Black out, men mycket billigare. Den är inte vattenfast men jag får inte mer mörka fläckar av den.

• mri

Det ska finnas någon genomskinlig vattenfast sak att smörja på...(på samma sätt som mascara) ovanpå mascaran så den håller. Vet inte säkert men tror att de tär dior som gör den oxå...då kan man ju få precis som man vill ha det :)   Vet dock inte om den hjälper mot damm....

• 2011bröllop

Meybellines vatten fasta mascarer är super mvh katti

• jeami174

Jag vill även jag slå ett slag för Kanebo 38 graders mascaran. Den passar den som har lite längre fransar. Sitter som berget och är hur enkel som helst att tvätta bort med vanligt vatten och ansiktstvål.

• Oupsie

Det kanske är lite från person till person hur bra mascaran sittet?

Jag har själv testat Kanebo 38 och den smulade som tusan på mig. Trodde att det var något fel på den som jag hade köpt eftersom jag visste så många andra som var jättenöjda. Så jag testade att köpa en till men samma sak där, och efter det så gav jag upp och bytte märke . Ingen vattenfast dock så jag kan tyvärr inte tipsa TS om någon men jag hoppas att du hittar någon som du blir nöjd med .

• Ocean Bride

Ser att det är många som tipsat om mascara som kan tvättas bort med vatten. Men är det ngn som vet en mascara som sitter även vid ex badning? - som inte fäller när det blir blött.
    Som bara går bort med speciell borttagning?
    Tack på förhand!!

• Moster Stina

Jag badar alltid med min Isadora vattenfasta! Det funkar för mig i alla fall!

• Mariabridetobe

Loréals vattenfasta volym mascara(mörkblå förp) rekomnederar jag verkligen, den ska jag ha på mitt bröllop. Den satt kvar och kladdade inte ens efter ett bad (om man inte kliar sig i ögat )

Svar på tråden Besviken på mascaran!