• Sebastiána

Besviken på mascaran!

Det var dags att köpa ny mascara så jag tänkte "varför inte testa något inför bröllopet?!". Jag har inte använt vattenfast mascara innan direkt men det känns ju säkrast så jag slog till och köpte Diors Black Out vattenfast. Nu har jag använt den två gånger och jag har blivit lika besviken båda gångerna. Jag får svarta fläckar under ögonen. Det var ju just det jag ville undvika med vattenfast. Tydligen "dammar" mascaran av sig. Det här är faktiskt den sämsta mascara jag någonsin haft. Den ser snygg ut när man precis har tagit på den men ganska snabbt blir man svart under ögonen.

Någon som kan tipsa om en bättre mascrara jag kan prova nästa gång?

• Svar på tråden Besviken på mascaran!
  • Tube

Hej! Jag vet hur irriterande det kan vara att prova ny mascara och sen bli så fruktansvärt missnöjd. Därför vill jag verkligen rekommendera dig att köpa Lancômes Hypnôse mascara, den svarta vattenfasta (den vanliga är också guld men jag föredrar vattenfast då man aldrig vet om det börjar regna, man blir tårögd osv) !

Visst kostar den lite mer än en "vanlig" mascara men oj vad det är värt det! Jag kan bara säga att när man väl börjat använda den så vill man aldrig byta till nåt annat! För att spara lite pengar brukar jag se till att köpa på mig några i tax free där de ofta har just denna i erbjudandeförpackningar med kajal och borttagning.

Om du istället vill prova en budgetvariant som verkligen håller vad den lovar så rekommenderar jag Max Factor False Lash Effect mascara- då ENBART den vattenfasta (den vanliga rinner för minsta lilla fuktighet i luften!)!
    Jag använder den vattenfasta just nu själv och är supernöjd- måste nämliga dra in på utgifterna lite=) Den har visserligen en ganska stor borste, och det tar några gånger innan man vänjer sig vid den. Men vilket resultat sen! Mascaran sitter kvar med samma "spänst" vad du än gör- gråter, badar, går i snöstorm! Jag är jättenöjd med denna.

Överlag gillar jag uteslutande vattenfasta mascaror då dessa håller fransarna böjda och separerade tills du tvättar bort den, inte som vanliga mascaror som tynger ner fransarna efter ett tag. Jag böjer alltid fransarna innan jag målar då jag har väldigt raka fransar- och den vattenfasta mascaran håller formen på "böjen" kanonbra!

Viktigt är bara att du köper en bra borttagning så att du inte behöver gnida så mycket och tappa fransar.  Lancôme har en som är kanon (tror den heter Bi Facil men är inte helt hundra). Men jag kör på L'oréal Dermo-Expertise Eye & Lip Make-Up Remover Waterproof som är i princip identisk med Lancômes, och mycket mycket billigare! 

Lycka till i mascaradjungeln och jag hoppas att jag varit till lite hjälp=)

• Aleta

Jag tycker att Kanebo 38 grader är riktigt bra.
    Sitter oavsett regn, fukt eller tårar men tvättas ändå bort med bara varmt vatten.

• Uttan

Max Factors 2000 tycker jag är sjukt bra. Även Orilflame har en hel del bra:)

• mri

Den andra dior som är vattenfast. Diorshow Iconic...Den dammar inte ett dugg och ger snygga fransar. Den gillar jag....annar Lancôme Hypnôse..:)

• Iseika

Clinique har en "vattenfast" som enbart försvinner av varmt vatten. Den är superbra och dammar inte alls som många andra vattenfasta gör. 

• Jeez

Bodyshop har mascara som inte rinner -enda jag hittat bland alla som faktiskt hpller vad den lovar. Personalen sa att detberodde på att det inte var fibrer eller nåt (eller om det var nåt annat, det var länge sen...) Inte särskilt dyrt heller jämfört med mycket annat!

• Greeneyes

Jeez skrev 2010-10-03 20:32:51 följande:
    Bodyshop har mascara som inte rinner -enda jag hittat bland alla som faktiskt hpller vad den lovar. Personalen sa att detberodde på att det inte var fibrer eller nåt (eller om det var nåt annat, det var länge sen...) Inte särskilt dyrt heller jämfört med mycket annat!

Jag tycker inte alls om body shops mascaror pga att de inte ger så pass fylliga fransar som jag vill ha

• Uppsalabrud2010

mri skrev 2010-10-03 16:29:46 följande:
    Den andra dior som är vattenfast. Diorshow Iconic...Den dammar inte ett dugg och ger snygga fransar. Den gillar jag....annar Lancôme Hypnôse..:)
    De två rekommenderar jag med!
Svar på tråden Besviken på mascaran!