Hej! Jag vet hur irriterande det kan vara att prova ny mascara och sen bli så fruktansvärt missnöjd. Därför vill jag verkligen rekommendera dig att köpa Lancômes Hypnôse mascara, den svarta vattenfasta (den vanliga är också guld men jag föredrar vattenfast då man aldrig vet om det börjar regna, man blir tårögd osv) !
Visst kostar den lite mer än en "vanlig" mascara men oj vad det är värt det! Jag kan bara säga att när man väl börjat använda den så vill man aldrig byta till nåt annat! För att spara lite pengar brukar jag se till att köpa på mig några i tax free där de ofta har just denna i erbjudandeförpackningar med kajal och borttagning.
Om du istället vill prova en budgetvariant som verkligen håller vad den lovar så rekommenderar jag Max Factor False Lash Effect mascara- då ENBART den vattenfasta (den vanliga rinner för minsta lilla fuktighet i luften!)!
Jag använder den vattenfasta just nu själv och är supernöjd- måste nämliga dra in på utgifterna lite=) Den har visserligen en ganska stor borste, och det tar några gånger innan man vänjer sig vid den. Men vilket resultat sen! Mascaran sitter kvar med samma "spänst" vad du än gör- gråter, badar, går i snöstorm! Jag är jättenöjd med denna.
Överlag gillar jag uteslutande vattenfasta mascaror då dessa håller fransarna böjda och separerade tills du tvättar bort den, inte som vanliga mascaror som tynger ner fransarna efter ett tag. Jag böjer alltid fransarna innan jag målar då jag har väldigt raka fransar- och den vattenfasta mascaran håller formen på "böjen" kanonbra!
Viktigt är bara att du köper en bra borttagning så att du inte behöver gnida så mycket och tappa fransar. Lancôme har en som är kanon (tror den heter Bi Facil men är inte helt hundra). Men jag kör på L'oréal Dermo-Expertise Eye & Lip Make-Up Remover Waterproof som är i princip identisk med Lancômes, och mycket mycket billigare!
Lycka till i mascaradjungeln och jag hoppas att jag varit till lite hjälp=)