Inlägg från: BrideandGroom |Visa alla inlägg
  • BrideandGroom

    Babymaker igång! :0)

    Hej!

    Så var man gift och har blivit dags att börjar producera (som många nämnde i talen på vårt bröllop). :0)

    Är det någon som har ätit p-piller i ca.15 år...som jag? Och kanske har fått barn. Vågar man fråga hur långt tid det tog innan du/ni blev gravida?

    Vi är igång nu och jag kan knappt bärga mig.. Det är egentligen skit för när man längtar så mycket så blir det ofta inget...psyket förstör allt.

    Ha det så bra.

  • Svar på tråden Babymaker igång! :0)
  • BrideandGroom

    Skydd är aboslut väck...annars blir det ju inget. ;0)

  • BrideandGroom

    Tack för alla svar! Väldigt gulligt av er!

    Jo jag räknar med att det kommer ta tid. Och jag tror verkligen att längtan kan hindra en för man tänker på det hela tiden.

    Men försöker vara ganska avslappnad och inte tänka på det fööör mycket. Men lättare sagt än gjort. :0) Lätt och säga, men sen ska kan lyckas följa det oxå.

    Sen fasar man ju för att man inte ska få barn eller att ens barn blir sjuk. Min systers barn blev sjuk och dog i leukemi endast 9 månader gammal så man har väl blivit lite "knäpp" av det. Sjukt orolig hela tiden!

    Sen är ju många vänner gravida runt omkring en så man längtar ännu mer då.

    Men man har verkligen märkt nu hur konstig kroppen blir när den vet att man inte äter p-piller mer. Var inne och gjorde sånt ägglossningstest på internet och läste om hur det kan kännas innan man vet om att man är gravid. Och innan dess tyckte jag att mina bröst var så sjukt ömma och sen läste man att det var en sak som man kände då. Men tror faktiskt att det är p-pillerna som gjort det. Är ju egentligen sjukt så mycket p-piller styr över kroppen. Men är oxå konstigt hur snabbt man kan tro och inbilla sig saker...eller kanske hoppas snarare...Direkt hoppades man ju och börja då inbilla sig.

    Aja...får väl lugna mig. Har en del projekt jag egentligen skulle vilja hinna innan man är där. Och det är väl bara en fördel antar jag. :0)

    Ha det gott alla goa människor!

  • BrideandGroom

     


    Sanna2010 skrev 2010-10-08 09:21:08 följande:
    wii!!! va roligt att man inte är ensam! Vi är i precis samma situation som er! Vi gifte oss 18 september å sen dess försöker vi! Jag tänker oxå på det hela tiden! haha! men det hör väl till kanske? Jag tror inte heller det påverkar, mest lite mysigt att tänka att snart kanske det finns en bebis i magen När gifte ni er? Lycka till med avlandet

    :0) Samma här. Samma datum alltså. Vi gifte oss oxå den 18 september. Ett härligt datum eller hur?

    Ni får oxå lycka till med er babymaker. Visst längtar man, men det kommer. :0)

  • BrideandGroom

     


    Aleta skrev 2010-10-08 09:42:45 följande:
    Här är ett litet tips:Kolla upp Billingsmetoden eller Naturllig FamiljePlanering NFP.Den går ut på att man lär sig att se på sina flytningar när man är fertil. Fördelen är att då vet man när man har ägglossning och om man istället använder den som preventivmetod, dvs skyddar sig just de dagarna så är det då en helt gratis, hormonfri metod som är lika effektiv som p-piller! (99%)Du slipper dessutom att köpa ägglossningsstickor.Man behöver inte alls ha regelbundna perioder heller. Jag har precis upptäckt den själv, fast den togs upp på WHOs lista över preventivmetoder redan på 70-talet. Eftersom jag är i slutet av min fertila period i livet så vet jag inte om jag kommer att lära mig den, kanske.Det finns hur som helst studier som visar att den är lätt att lära sig om man är motiverad. Endast 2% klarade inte av att lära sig. Ekologisk sex som en barnmorska sa! www.familjeplanering.se/  

    Tack för tipset! Tror jag låter naturen ha sin gång just nu, men ska absolut vara obs på det ändå.  ;0)

  • BrideandGroom

     


    Sanna2010 skrev 2010-10-09 11:17:00 följande:
      Ja! Det är ett underbart datum! Ja, vi längtar oxå, men som sagt det får ta den tid det tar. jag menar vi vet ju faktiskt inte om vi ens kan få barn?! Så det är bara att hålla tummarna Om inte den här tråden finns kvar när du blir gravid får du gärna maila mig! Vore så kul att få höra när ni går i väntans tider Lycka till!!

    Nä, det är jag oxå orolig för..att man inte kan få barn. Är som sagt sjukt att man bara har så få dagar som man ska lyckas pricka in. Men naturen är som den är... :0)

    Du får gärna maila mig med om det skulle hända dig. Bara kul och höra hur andra har det i sina gifta liv..när det händer nya stora saker. :0)

    Ha det gott och lycka till själv!

Svar på tråden Babymaker igång! :0)