• YET

vad tycker ni? behöver synpukter

Vi funderar på detta upplägg;

efter kyrkvigseln vid 16 el 17 har vi endast fika i församlingshemmet (ev mat, ngn kall buffe) sen vid 20 blir det förfest i en hotellsvit sen går vi ut på krogen.

Varken jag el sambon är trygga i att vara festens mittpunkt, men vi vill ha en fest med våra vänner utan att behöva hålla i den.

Vi tänker avsäga oss presenter utan vill hellre att de blir med på kvällen.Jag har vart på flera stela bröllop o skulle tycka att detta uppläg var mer än ok.

Nå, vad tycker ni? Tacksam för synpunkter!

• Svar på tråden vad tycker ni? behöver synpukter
  • Amor in aeternum

Ni gör vad ni själva vill! :) Jag personligen tycker att det ska vara det lite mer traditionella för förhoppningsvis så gifter jag mig bara en gång, och om det blir lite stelt i början så får man väl helt enkelt sätta en tratt i munnen på tanterna och gubbarna. ;)

• mattiasFästmö

det beror ju lite på vilka gäster ni hade tänkt er, har svårt att se min svärmor, eller farmor på krogen. Har svårt att se min mamma bara faktiskt :P och såklart beroende på vilken slags krog ni går till förstås.

• korpen

Självklart ska ni göra som ni själva vill, det är du er två det handlar om den dagen! Att avstå från presenter och önska deras närvaro istället är ju jättetrevligt!

• Fröken Söt

Tycker att det låter alldeles utmärkt! Alla kan vara med på vigsel och fika/buffé, och de som vill festa vidare kan göra det. Det är många som väljer att ha bara mingel och snittar efter ett bröllop, tycker att det här är en kul variant på det. :) Men alla kanske inte följer med ut på kvällen.

• YET

Tack för era svar =)

Vi kommer bara bjuda vänner, ingen släkt alls, förutom våra större barn som är med, så alla kommer vara runt samma ålder. Vi kommer ej heller ha något stort bröllop, ung 30 gäster.

Svar på tråden vad tycker ni? behöver synpukter