Litet bröllop med bara närmaste familjen
Är det någon mer som tänker ha ett litet bröllop med föräldrar, syskon, far/morföräldrar, egna barn och möjligtvis de absolut närmaste vännerna på sitt bröllop? Vore kul att utbyta tips och idéer.
Är det någon mer som tänker ha ett litet bröllop med föräldrar, syskon, far/morföräldrar, egna barn och möjligtvis de absolut närmaste vännerna på sitt bröllop? Vore kul att utbyta tips och idéer.
Ni som gifter Er borgerligt, VAR ska ni gifta Er?
Efter mycket grunnande funderar vi på Stadshuset el. någon vacker plats utomhus (var???)
Mannen tycker Stadshuset är bra för det ser ju nästan ut som en kyrka och han skulle gärna gifta sig i en!
Så han säger Stadskyrkan istället
Vi kommer att ha med våra resp föräldrar samt min msb's två barn. Vi har bara berättat för dessa att det blir bröllop. Vi reser bort och gifter oss i svenska kyrkan i ett grannland. När vi kommer hem bjuder vi in syskon och övrig släkt på enkel fest där vi berättar att vi gift oss.
Vi gör så här därför att vi inte vill ha ett stort bröllop där alla ska tycka si eller så och med stora arrangemang. Vi kommer att vigas kl 11.30 en torsdag, äta lunch med de få gästerna. Ta det lungt och äta en god middag med de få gästerna sent på kvällen.
Vi vill definitivt inte ha vigseln i stadshuset. OM det ska bli borgerligt vill vi ha den utomhus någonstans. Annars blir det i kyrkan, även om vi inte blir så många.
Vi ska också bara ha med familjen. Vi gifter oss på vintern, ganska så långt norrut, och vi kommer att betala boende för våra gäster. Så ekonomin tillät endast närmaste familjen, föräldrar och syskon. Men vi kände att vi verkligen ville ha det såhär, det var "vi" att inte ha ett konventionellt bröllop.
Så istället blir det hundspann på dagen, bada i hottub på älven, ha en mysig kväll bara vi Frågan är bara vad sjutton man ska ha på sig?
Vi kommer att ha ett litet bröllop med bara de närmaste 18 pers+vi.
Vi gifter oss i kyrkan med de vanliga sederna samt en solist och sedan kommer vi att ha fest i en bygdegård.
Vi bestämde oss tidigt att vi bara ville bjuda de absolut närmaste som har en betydelse i vårt dagliga liv och kommer ha en lite finare bjudning för dem.
Maten fixas av en utomstående, 3-rätters, och vi har 2st servitriser så att vi alla bara kan njuta. Sedan blir det lite aktiviteter o dans innan tårtan (som vi gör själva).
Eftersom jag inte hittade ngn klänning som jag tyckte passade till 100% har jag fått den uppsydd. Min blivande har köpt en vit kostym som han är sagolikt vacker i (det lilla jag har fått sett).
Det är bara 2 veckor kvar nu tills det är dags och stressen kommer smygande eftersom vi inte är helt färdiga med allt.
Jag kommer som jag sa sy min klänning själv och det kommer vara en brudklänning. Mönstret jag har valt just nu kan ni se här:
www.neuemodestil.de/datenbank/index.php
Klicka på "Collection total" till vänster och sedan på "Brud-klänningar" under det. Så är det mönster nr 22711 och den svagt rosa klänningen. Jag föll som en fura.
Cookie,
om ni är långt norrut så lär ni ju ha vinter iallafall :) Är det klänning du funderar på eller vad du ska ha över?
Själv är jag inne på att låne en vacker gråvit päls - känna sig både lyxig och varm på en gång! Någon du känner som har päls?
Snöflinga, jag känner nog ingen med päls, ingen äkta iallafall Vi ska vara tusan så långt norrut, vi funderar på Iskyrkan i Jukkasjärvi, där är det runt -9! Fast jag vill ju också vara fin och brudig under själva vigseln, är inte så sugen på någon cape eller päls... Frågan är om jag kan trotsa kylan och bara ha en långärmad klänning? Har sett en jättefin, med trekvartsärm, men då blir jag nog en blåfrusen brud
Har sett en brudklänning för vinterbrudar i Allers för längesen. En designer har gjort en brudklänning av tunna täcken så att man ska kunna hålla värmen i kylan!
Tror faktiskt att bilderna var tagna vid ishotellet och klänningen såg inte ett dugg klumpig ut, bara vacker!
Här är en klänning för en vinterbrud också.
www.bridesave.com/images/gowns/jb9247m.jpg
Cookie,
ja jag vet inte om jag ska ha pälsen på just under själva vigselakten - man kan ju inte frysa ähjäl under den stunden... Men det är nog skänt att ha den innan s¨man är uppvärmd, och sedan efteråt när det är fotografering, mingel och så. Det brukar ju ta tid... :)
Förstår om du inte är så sugen på päls om du inte har någon direkt att låna av, men har du väl provat en underbar päls, så vill du gärna ha den känslan tillbaka :D
Vi ska gifta oss ikyrkan och bjuder våra föräldrar,syskon,min farbror och faster(enda släkt jag har i livet jag träffar men de kommer nog inte pga avstånd),hans kusin+familj(växt upp ihop),mina barn och min bästa vännina+man(har alltid ställt upp och funnits till hands).Alla kommer nog inte så vi blir ca 2o st.
Snöflinga, ska ni gifta er utomhus, eller ska ni också vara i Jukkasjärvi?
Cookie,
vi ska inte vara i Jukkas. Lite beroende på vädret, men förmodligen inne, ouppvärmt... Så det liknar ju Jukkas på så sätt :)
cookie kan du inte ha tjocka fleecebyxor under och försöka få till en kort vigselakt så kanskedu kan trotsa kylan???
Funderar mycket på det, det lär ju bli ylleunderställ, så långt är allt klart (så det där med sexiga spetsunderkläder får vänta tills bröllopsresan ). Jag är bara så himla frusen av mig, men får dra på mig en t-shirt och gå ut och ställa mig i kylan i vinter och se om jag fixar de 20 minutrarna som vigseln ska ta
Håller lite på och letar efter någon fin klänning med jacka till, kanske en hellång kappa i vit sammet skulle vara något? Så får jag ha en fin, kortärmad klänning under middagen?
som prinsessan märta någonting i norge med en kappa över och en enkel snygg klänning under menar du?
Jo det vore ju jättefint!
Ni som har tänkt gifta er i kyrkan och endast ha närmaste familjen med, hur stor kyrka gifter ni er i och hur många gäster blir det?
Jag vill också ha ett litet bröllop, med familjen och de närmaste vännerna. Blir förmodligen ca 20 personer, varav hälften är familj och hälften vänner med respektive. Vill gifta mig i januari men antagligen inte nästa år eftersom vi inte har sparat något ännu... det kostar även att ha ett litet :) Drömmen är att ha kalaset på ett slott, där man även kan gifta sig i ett litet kapell. Så kan gästerna övernatta där också.
Hur gör ni andra med "festen"? Vi tänkte bjuda på middag och sedan sitta och snacka resten av kvällen. Träffar familj och vänner väldigt sällan och vill verkligen hinna umgås med dem. Kanske blir det lite musik eftersom våra kompisar är musiker. Ska ni ha dans fastän ni inte har så många gäster?
Vi ska gifta oss den 3 juli!! Vi blir 23 st om alla kommer, varav 9 är barn! Det blri alltså bara föräldrar, syskon och syskonbarn.
Jag ringde för att boka kyrkan idag, men den får man inte boka förän den 15 okt *suck* vill ju boka NU!!
Jag har varit i kontakt med en kantor som även sjunger, två flugor i en smäll där! Behöver inte betala extra för att hon sjunger sa hon, det tar hon ut av församlingen! Men jag får nog sticka till henne något ändå... Vad betalar ni för solist?
Jag har även bokat häst & vagn!! Lokalen ska jag ringa och boka i kväll.
Vi kommer att ha fest för kompisarna en annan dag. Jag vill gärna ha tips för roliga formuleringar till kompis inbjudan om någon har....