• GoaSmulan

Litet bröllop med bara närmaste familjen

Är det någon mer som tänker ha ett litet bröllop med föräldrar, syskon, far/morföräldrar, egna barn och möjligtvis de absolut närmaste vännerna på sitt bröllop? Vore kul att utbyta tips och idéer.

• Svar på tråden Litet bröllop med bara närmaste familjen
  • Sthlm

JAPP! Vi ska åxå ha ett litet bröllop med resp. föräldrar och syskon.
    Kul att ni har samma planer!

Närmaste vännerna får vi nog tyvärr skippa, hur man än vänder och vrider på det blir det genast så mååånga...

Vi ska gifta oss borgerligt nästa sommar och har inte alls kommit långt i planeringen!
    Hur har ni planerat själva?

• GoaSmulan

Vi har inte kommit långt alls, inget datum bestämt. Frågade honom om det nu ikväll o han svarar att du får väl fria då med ett datum bestämt. Vi har förlovat oss men inte sagt nåt datum ännu och inget frieri vid förlovningen. Har ni bestämt datum?

• Lill Anna  8/7-04

Vet inte ens om vi ska ha med föräldrar.. Men litet ska vårt bröllop bli iallafall.

• Sthlm

Mannen friade för ett halvår sedan, när vi förlovade oss och vi har bestämt att gifta oss nästa sommar. Troligen på försommaren...
    Resan bär sedan av till Korsika har vi kommit fram till efter många turer...

Vi vill åxå ha ett relativt enkelt bröllop.

Ni då- borgerligt eller kyrkan?

• GoaSmulan

kyrkan tror jag, men inget direkt bestämt ännu

• nina.t

Vi ska bara ha närmsta familjerna. Blivandes släkt är så stor, hans pappa har 5 syskon och de har ju familjer i sin tur. Jag vill inte dela en så viktig och intim stund med så mycket folk jag inte ens känner.
    Tycker det blir en bra, otvungen fest av det. Man slipper hitta på en massa grejer för att underhålla gästerna och man slipper vara nervös för att 50 pers. ska tycka bröllopet var tråkigt.

• GoaSmulan

Min blivandes föräldrar har totalt 6 syskon i livet, varav dessa har barn (min blivandes kusiner) och dessa har barn. Dessutom tycker han att han har så tråkig släkt så vi tänkte bjuda hans mamma, pappa, syster, min mamma, pappa, farmor, farfar (vilken förmodligen inte kommer), morfar och mina barn så klart. Sedan hade vi en liten fundering på att bjuda några av de vänner som varit viktiga i vårt liv. Nu har ingen av oss särskilt många vänner så det lär inte göra bröllopet större.

Om jag hade bott i hus hade vi nog haft vigsel i vår trädgård och då hade det ju blivit borgerligt. Nu vet vi inte riktigt, vår hemförsamlings kyrka är så himla stor. Fast jag såg oxå att de har ett mindre kapell som vi funderar på att kolla på. Annars är jag uppvuxen på/vid havet och vet att det finns ett kapell på en ö som det kanske skulle gå att vara i. Vi funderar på att inte avslöja något innan de får inbjudningarna.

Oj så långt detta blev då, hoppas ni orkar läsa.

• GoaSmulan

Glömde ju en sak.

DET jag vet däremot är att jag ska sy min egen klänning och barnens med. Samt att vi ska fixa mat och tårta själva.

• Tova -04

Hejsan!
    Jag om min sambo kommer med största sannolikhet oxå att gifta oss borgerligt, detta eftersom ingen av oss är troende och vi anser att det inte räcker att tycka att kyrkliga bröllop är vackra, traditionella etc för att gifta sig inför en präst. Nog om det.
    Vi vill nog oxå bara ha den närmaste familjen med under ceremonin och på middagen efteråt. Vi har pratat om att ha en riktig "familjehelg" efetrsom man inte ses allihopa speciellt ofta. Vi skulle i så fall bli 13 vuxna och tre barn.
    Blir man sugen på en större fest med vännerna kan man ju alltid ordna detta senare, helgen efter, en månad efter, på ettåriga bröllopsdagen eller när man nu känner för det.
    Roligt i alla fall om vi kunde vara lite aktiva på den här tråden efersom det inte skrivs så mycket här om varken borgerliga eller små bröllop!!!

• April 2004

jag tänker bara ha med de allra närmaste.

jag tycker att bröllop är en kärlekens sak och vill inte dela den dagen med massa bekanta eller släktingar jag inte sett på sju år.

(goasmulan vi börjar väl dyka upp i samma trådar fler och fler ggr...)

Svar på tråden Litet bröllop med bara närmaste familjen