• Midvinterflicka

    My cards - erfarenhet någon?

    Finns det någon på forumet som har handlat på mycards.se? Har det funkat bra för er att handla därifrån?

    Jag har funderingar på att handla papper till inbjudningskort o dyl och beställa egen stämpel därifrån.

    Har ni annars andra tips på vart man kan handla fina papper till trycksakerna?

  • Svar på tråden My cards - erfarenhet någon?
  • mammab

    Där har jag handlat kort och papper till inbjudningskorten,


    gick jätte bra och var snabb leverans! har bara positivt att säga om dom!


  • Mariabridetobe

    Jag har fått rekomendation av en kompis som beställde sin stämpel där, att det gick fort, bra priser o service. Jag ska beställa en stämpel m monogram därifrån!

  • Midvinterflicka

    mammab, vilket typ av papper använde du till inbjudningskorten? Såg att de säljer Bazzills cardstock men har inte en aning om hur den serien funkar till korttillverkning, nån som har testat?

  • BlackWIngedAngel

    Vi beställde våra stämplar där. Enda problemet var att vi hade valt ett textstnitt som de inte hade och bilderna var i för dålig kvalitet. Men de sa till oss innan och efter att vi hade fixat och skickat de ny bilderna så gick allting väldigt smidigt.

  • MaddeåMats

    Jag har bara gott att säga om mycards, har handlat vår monogramstämpel därifrån

  • mammab

    köpte de kvadratiska korten och de tunna pappret som ligger under "bröllops fliken". under papper/kort & kuvert.


  • Kirsto

    Midvinterflicka: Bazzils cardstock är perfekt att göra kort av, jag använder dem varje år när jag gör julkort. Vikten ligger gissningsvis på ca 230 g, dvs kraftigt papper som ändå går genom de flesta skrivare.

  • Midvinterflicka

    Kirsto: Vad bra, jag hade funderat på just dem! Dock tycker jag det är så svårt att välja färg enbart med utgångspunkt från internetbilder, eftersom färgerna blir lite konstiga. Kanske kan du rekommendera mig? Jag letar efter grönt papper, inte limegrönt eller mossgrönt, utan en mild "medel"grön färg, funderar på nyansen "pear", vad tror du om den?

  • Kirsto

    Midvinterflicka: Just grönt är hopplöst svårt att få just den rätta nyansen av! Det gäller inte just bazzil utan papper i allmänhet. Jag kunde inte se att mycards har just nyansen Pear, eller vad det jag som är blind? Vad tror du om parakeet kanske? Är du osäker så maila mycards och be om råd, hon är kanonbra att ha att göra med och hjälper dig säkert gärna.

Svar på tråden My cards - erfarenhet någon?