• lolinona

sånger, lekar osv under middagen

Hej 

Jag skulle gärna vilja få tips och ideér på lekar, sånger eller liknandeunder bröllopsmiddagen.

Hälften av gästerna är svenska andra häflten finnar. Så ev sånger osv bör vara på engelska. 

Det är enbart 2 veckor kvar till bröllopet, så det börjar brinna i knutarna snart.

Tack på förhand

• Svar på tråden sånger, lekar osv under middagen
  • Semlorna

Vi ska ha musikquiz och frågesport.

• lolinona

puffar lite för denna tråd.

• Sörön10

Vår sånganförare körde en kanon med våra gäster! Blev jätteroligt! 

Mel. Row, row, row your boat

Öl, öl, öl i glas, eller i butelj

skummande, skummande, skummande, skummande

ta en klunk och svälj! 

Hon ville också köra Huvud, axlar knä och tå med dem, men jag stoppade där! haha

Andra dryckessånger finns att hitta om man googlar! Vi hade en hel del såna och det blev jättebra!

• Fialotta 78

Vi kommer att ha bröllops bingo, men troligtvis inget annat. Gifter oss om en vecka och det känns som att man inte har tid att planera något annat. Har gkort bröllopsbimgo så att det finns 4 olika versioner, orkade inte göra 50 st olika . Har fått köpa 4 st priser istället , fixade det på ullared förra helgen. Blev några saker med ullared på, bla morgans kortlek

• Sörön10

Vi hade ett korsord också! Skitroligt att göra, hittade någon länk här på BT till en sida som konstruerade korsord. Man fick skriva in frågorna och svaren så byggde den som det passade! Tror länken hette något med oxford... 

• BomBom

Sörön10 skrev 2010-09-26 01:05:32 följande:
    Vi hade ett korsord också! Skitroligt att göra, hittade någon länk här på BT till en sida som konstruerade korsord. Man fick skriva in frågorna och svaren så byggde den som det passade! Tror länken hette något med oxford... 

Det lät ju superkul! Du kan inte hitta den sidan igen??

• Sörön10

Hittar den faktiskt inte! =( Den var på en annan dator som nu är så gott som död, men om jag finner den så säger jag till! 

Hittade länken här faktiskt, så kolla gamla trådar på festprogram så kanske den dyker upp!

• Mullisen

smart med bingo..  Har du någon fil du kan maila ?

// Mimmi

Svar på tråden sånger, lekar osv under middagen