Serveringspersonal
Hej!
Vad betalar man 2 st 16 åring för att servera på ett bröllop?
Det innebär att servera snittar och välkomsdrink, ställa fram mat på buffébordet (kallskuret & potatissallad) samt ta hand om disken och koka kaffe?
Hej!
Vad betalar man 2 st 16 åring för att servera på ett bröllop?
Det innebär att servera snittar och välkomsdrink, ställa fram mat på buffébordet (kallskuret & potatissallad) samt ta hand om disken och koka kaffe?
Vi betalade 125kr/tim/servitris.
Vi hade tre servitriser,med erfarenhet, som var med fr 15:30-21:30, så det blev lite mer än 2000kr.
Bra pris tycker jag!
Dom här har inte mycket i erfarenhet. Skulle tro att de är första gången.
Men jag känner dom väldigt väl så jag vet att de är pålitliga tjejer. :D
Våra grann tjejer ska servera på bårt bröllop.. 16 & 17 år gamla och vi betalar dom 100:-/tim ( 16 åringen hade tänkt sig 50:- timmen så jag tror hon blev nöjd ) Tycker de e rätt ok pris..
Jag hade nog också sagt typ 100:- i timmen. Men då skulle jag också ha lite förväntningar... Men antar att det antingen är ganska få gäster eller fler som ska servera? Att ställa fram maten är ju inget större jobb, men disken!
Det kommer nog bli runt 50-60 personer.
Men det finns diskmaskin i alla fall så dom behöver inte stå och diska för hand.
De blir o plocka ur och i den ett par gånger.
All mat och sånt lägger vi upp så det är bara att se till att det finns mat på bordet i princip, ja och så brygga kaffe förstås! :)
Så 100:- / timmen är bra lön då? :D
Ja 100 kr timmen är ju typ mer än vad de får ut om de jobbar vitt.
Jag kommer själv anställa några gamla skolelever till mig. Men då tror jag att jag sätter ett fast pris från början. T ex 7-800 kr, och frågar om de vill jobba för det.
Jag serverade på mitt första bröllop som 15-åring (kände de som gifte sig) och jag fick ett presentkort på 250:-. Låter kanske snålt, men jag var glad och nöjd. :) Hade inte förväntat mig något.
Det kanske är skillnad om man känner paret eller inte?