Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

hjälp med engelska namn på rosor!

Jag har svarat dig i din inbox (sent omsider) men jag vill bara klargöra även här att de namn olika rosor bär får de av skaparen av sorten så att säga, och det bär de med sig vart de n hamnar över jorden. Så du kan lugnt fråga efter exakt samma sort överallt. Däremot brukar ofta florister och grossister få sina favoriter och ingen känner till varend asort som finns, alltså kan det hända att din florist får lov att kolla upp enskilda sorter närmare.

Sweet Avalanche är en cremig och rosatonad ros som har sort blomhuvud och fungerar bra både i storlek och färg mot de rosa Pioner du tänker dig.

• passionsblomman

hinnipinni1 skrev 2010-09-29 22:01:22 följande:
    Jag gifte mig den 4 september i år och min bukett bestod av drygt 20 st David Austen rosor. De var verkligen inte billiga då de specialbeställdes men var hur vackra som helst. Stora enormt fylliga rosa rosor som var helt bedårande och jag fick så himla mycket beröm för min bukett. "Passionsblomman" tipsade mig om denna sorten, ett stort tack till dig, det kunde verkligen inte ha blivit bättre. Lycka till i letandet efter den perfekta rosen!

Åh vad roligt att det blev bra! har du ingen bild du kan bjuda på i galleriet?
    Och av ren nyfikenhet: kommer du ihåg vad rosorna kostade? Jag har själv aldrig beställt just dem, så jag vill gärna få en fingervisning. Att de är dyra vet jag.

• passionsblomman

För den som vill se, så är det flera av de här rosorna som finns på bild i mitt galleri. Peka på bilden så syns namnet. Det finns en egen mapp som heter Rosor, så det är inte i standardmappen.

• passionsblomman

hinnipinni1 skrev 2010-10-01 11:20:43 följande:
    Nu har jag nog lyckats lägga ut några bilder... Annars får ni säga till. Men man måste vara medlem för att kunna se mina bilder.

Jag är medlem, men jag ser inte ändå. Jag tror du missat att gå in under "verktyg" och välja att göra ditt galleri synligt.

• passionsblomman

hinnipinni1 skrev 2010-10-01 13:30:14 följande:
    Undra om det kan fungera nu då??? Hoppas det i alla fall

NU funkar det! Vad FINA ni är!
    Och rosorna med.

• passionsblomman

20th century fox skrev 2010-10-03 21:30:20 följande:
    gjorde en bukett i våras med lite olika färger av dessa...har för mig att de låg på 75 - 85 kr.

Ja, det borde vara i det prisspannet tänkte jag.

Svar på tråden hjälp med engelska namn på rosor!