• queen eileen

Transportservice till gästerna?

Vi funderar på hur mycket man ska serva gästerna när man bjuder på ett bröllop. Som festlokal tänker vi boka en idrottsklubbsstuga som ligger ca 10 min bilvägen från stan, finns inga vandrarhem eller hotell i närheten utan bara skog. Kyrkan kommer förmodligen ligga några km/några mil (vi har inte bestämt än) från festlokalen - nu undrar vi - ska/bör/förväntas/brukar man ordna transport till gästerna, eller låter vi dem lösa det själva? Främst är det väl transporten från festlokalen till sovställe som är ett problem när folk har druckit.. Hur gör alla ni andra???

• Svar på tråden Transportservice till gästerna?
  • FramtidaFruSandberg

vi tänkte först ordna transport men bestämde oss sedan för att inte göra det. Det fixade sig utan problem. Det fanns plats för alla i bilar och det avr abra 4 personer som vi behövde fixa skjuts till, alla andra fixade det själva. När det gäller bröllop är folk oftast villiga att vara nyktra (det är inte att supa som är huvudmålet) för att kunna komma

• Fröken Söt

Jag har aldrig varit på ett bröllop där brudparet ordnat transport varken mellan kyrka och festlokal, eller hem på kvällen. Och då har det ändå varit någon mil mellan kyrka och festlokal, samt från festlokal till civilisation. Undantaget var en bokad buss för en brudgums släkt, som alla bodde på annan ort. Tror dock att det var släkten som fixat det själva.

Om ni inte fixar transport kan ni antingen erbjuda er att förmedla samåkning och/eller se till att telefonnumret till taxi finns i festprogrammet. De flesta brukar lösa transporten ändå. :)

• Vi2alltid

Jag var på ett bröllop där vi åkte buss ut till festlokalen (himla mysig stämning i bussen) och sen var det en som skjutsade i minibuss tillbaka till hotell och så. Men en minibuss på 60 pers var alldeles för lite, hade ett par kompisar som sa till att de ville hem vid 01 och kom inte med bussen färrn 03.30. Berodde förstås även på att det tog typ 1 timme för minibussen att åka till stan och tillbaka.

Jag tror de flesta ändå tycker det är helt ok att samåka eller ta taxi, man räknar med det på nåt sätt

• mojikanan

Vi har hyrt en buss som kommer att ta gästerna från hotellet till vigseln sen tillbaka till festen.

Har sen kontaktat ett taxi bolag o gjort en deal med dom att ja hänvisar till deras taxi i festprogrammet så kommer det köra med ett fast pris från fest platsen o till de tre ställena vi kommer ha gäster boende,

• Moster Stina

TIPSAR OM FASTA TIDER!

Var på ett bröllop med transport förra sommaren.

Då stod det tydligt att de gick en gång i timmen på kvällen/natten. Och det var med taxi. Kan nog hända gästerna själva stod för betalningen, men då hade de i alla fall fasta tider att hinna med.
    Tror det funkade jättebra.
    Men det var bara transporter till ett hotell som låg en bit iväg.

Som gäst förväntar man sig INTE transport!
    Brukar gå att lösa hur bra som helst!

Svar på tråden Transportservice till gästerna?