Vill bara slå ett slag för menskoppen!
JustMeAndMyLove skrev 2011-06-09 21:57:39 följande:
hehe, jag trodde det skulle kännas äckligt men nä, jag känner mig tusen ggr fräschare nu än när jag använde tampong och binda.
Dessutom är det för mig inget alternativ att sluta använda koppen. Under 2 dagar får jag gå och byta tampong ca 1 gång i timmen trptts att jag har största a dyrt märke. Ibland oftare!
Med koppen klarar jag mig enkelt i 4 timmar och det är LITE mer praktiskt med tanke på att jag jobbar mycket.
Men hur kommer det sig att man blöder så olika mkt? Själv använder jag tamponger, vilket jag gjort i snart 20 år och kan absolut inte tänka mig nåt annat. Verkar lite otäckt med koppen (fast det var ju tamponger när man började använda dem oxå)...

Men blev lite chockad när jag läste att du får byta 1 gn/tim första dagarna. Är det normalt eller är jag onormal?

Får använda typ "light flow" första dagarna och då kanske 2-4 tamponger per dygn och mini resten av dagarna, kanske 2-3 minisar per dygn. Det är ju jätteskillnad? Är det de med mkt blödning då som gillar koppen - att de tar mkt vätska eller vad är vitsen med dem?