Exempel på dukningar med olika färgteman
Jag funderar på hur man gör en vacker dukning och undrar om någon har tips på bra hemsidor om detta. Vi har inte spikat temafärger ännu men det lutar åt lila och silver.
Jag funderar på hur man gör en vacker dukning och undrar om någon har tips på bra hemsidor om detta. Vi har inte spikat temafärger ännu men det lutar åt lila och silver.
Hej Clara
tyvärr har jag ingen bra sida men lust att bolla ideer..
vad gillar ni ska det vara romantiskt, elegant, eller sprakande...om du förstår vad jag menar?
ska ni ha överdrag på stolarna mycket blommor ljus??
Åhh.. Kan jag också få hoppa in här? Jag behöver också inspiration.
Vi ska ha färgtema - Skogsgrönt/Vitt/Gammelrosa/Silver.
amor in aeternum: vilket bröllop vill ni ha romantiskt, elegant mycket blommot mycket på bordet ellet lite o enkelt?
tänler ni hav, skog, klassiskt eller vad?
spontant vad tänker du först på
Jag tänker mer elegant och stilrent. Gärna mycket ljus och blommer. Tänkte köpa blommor på hötorget och kanske ha blockljus eller vårmeljus. I lokalen finns det småvaser, ett par kandeläbrar och jag har för mig värdeljushållare (måste kolla det igen).
I lokalen finns två pelare som vi känner att vi måste dekorera på något sätt, vet bara inte hur.
Vi ska inte ha överdrag på stolarna. De känns OK ändå, enfärgat mörkblå har jag för mig. Det kändes helt OK när vi tittade på lokalen.
Clara: förra året när min kompis gifte sig så hade hon en pele mitt i rummet och den satte jag murgröna runt och sedan några prårieklockor lite här o där på pelen blev jätte fint....
Jag kände inte till prärieklockor så jag googlade dem och de var riktigt vackra. Hur får man tag på murgröna, ska man köpa krukväxter?
På project wedding kan man söka på foton på dukningar och på olika färgteman: www.projectwedding.com/photo/browse
Denna sidan är också bra om man funderar på vilket färgtema man ska ha: theperfectpalette.blogspot.com/
Hej Clara
jag beställde från en florist och då fick jag en hel låda med murgröna i växt beror ju lite om du bara ska ha på pelaren. Annars kan du köpa krukväxt o låta den växa eller köpa flera kostar ca 29 - 49kr/kruka.
prärieklockorna finns i olika lila nyanser och även i lila/vit på samma blomma
tänker du mörk lila eller syren lila?
Vad tänker du för blommor i brudbuketten o borden?
har dekeration som en hobby så e nyfiken :)
Angelica
har enkla bordsdekerationer på bild o några buketter så säg till om du vill ha lite tips beror självklart vad du gillar för blommor och vilken bukett du tänker dig....
Jag tänkte inte låte färgtemat gå in i min klädsel, jag vill nämligen ha röda skor, men jag har inte hittat dem än, jag kanske ska börja leta efter lila istället!
Jag tänker mig nog mer syrenlila än mörkare. Brudbuketten tänkte jag skulle bestå av bara vita blommor så det är ju rätt neutralt.
Om du vill får du gärna maila mig på salstatosee2@hotmail.com Jättetacksam för all inspiration.
Det första jag tänker på när jag ser "mitt" bord dekorerat så tänker jag:
Lantligt, stilrent, fräscht och elegant. Jag tänker också på saltstänkta berg och trollskogar. :) Det är en konstig blandning jag vet, men jag ser det lite vagt i huvudet men jag kan liksom inte visualisera det på papper, det försvinner lika snabbt som det kommer.
Vad svårt det är.
tips e att göra ett litet collage med bilder som du tycker fångar känslan, på detta sätt kan man komma på ideer om hur man vill ha dukningen...
Jag hittade en bild jag gillade ngnstans här på nätet, vit duk sen avsågade bitar av tall som underlägg, på detta små glasvaser/flaskor med enstaka blommor och cylinderljustakar med sand o ett enkelt blockljus i... sen hade dom lagt ormbunksblad bredvid, så stilrent men ändå fånga den känslan jag ville ha.. lite hav lite natur
kanske ett tips??
jo bild finns men kommer inte ihåg vart jag tog den från på nätet , så behöver din mail så jag kan skicka den eftersom den inte får läggas ut här...
Färgtema: Lila & Vitt. Sedan kommer lite silver att blandas in på borden osv... Men annars är det lila och vitt. Min syster kommer då ha en lila klänning :)
En speciell mail till vårat bröllop. :)
du har mail ;)
jag har varit på semester några dagar. Såg nu att jag skrivit fel mailadress salstatosee@hotmail.com ska det vara.
TheD: hur tänker ni er dukning. låter som att vi har samma färgtema.