• Moster Stina

Vildsvinskött?

Hej!
    Vi bor numera i ett vildsvinstätt område i Sverige. (Norrtälje) Skulle därför vara kul att servera just vildsvin som huvudrätt.
    Vet någon var man kan köpa sådant kött? Färdigrökt går också bra!
    Och vi har släktingar också på västkusten, så transport därifrån är inga problem.

• Svar på tråden Vildsvinskött?
  • TheD

Jag har endast ätit vildsvinsfärs :) Vilket jag ÄLSKAR! Spec när man använder det till hemgjorda hamburgare etc. Så mer än så kan jag inte säga, tyvärr!

Lycka till
    kram

• Flotten

Rent allmänt så bör det finnas gårdsbutiker eller mindre slakterier som säljer kött. Själv bor jag i södra skåne och här kan du få vildsvinskött på flera olika ställe.

• RockTroll

Åh så gott...det tycker jag absolut att ni ska bjuda på. Tyvärr vet jag inte vart man kan få tag i det.

• moonlightgirl

En del som jagar säljer köttet. Men det är som Flotten skrev att det borde finnas gårdsbutiker eller dyl. Sök på nätet på gårdsbutiker kring din närhet.
    Jag tycker att vildsvinskött är gott jag också så det kanske inte skulle vara så dumt att ha på mitt o älsklingens bröllop.   =)

• S2011

Jag såg vildsvinsstek på Ica Maxi (Skövde) så du kan nog få tag i det lite varstans.

• ClaraH

Jag har bara ätit vildsvinskött en gång. Fick från en jägare. Tyvärr helt oätbart, segt som sjutton. Men det borde ju vara så att vi bara hade otur.

• Moster Stina

Tack för tipsen!
    Usch, hoppas verkligen inte vi råkar bjuda på SEGT kött!

helgrillat.se såg ju bra ut, men vi har nog liksom inte råd med catering, för 120 gäster, men vi kan höra oss för där förstås.

• dreams come true

Moster Stina: Men det kanske inte blir så dyrt om man bara kör på catering på köttet. Och sedan fixar det man vill ha till själv.

• moonlightgirl

Clara H. Vi brukar äta vildsvinskött (min sambo kommer från en jägar familj) och vi har aldrig fått segt kött. Jag tror att ni bara hade otur.

• Fenixx

vi äter mycket vildssvin då svärfar är jägare. otroligt gott!! mört och fint kött ska det vara.

• Moster Stina

Å tack för alla bra tips! Fick veta att en kollega på jobbet gärna skulle bege sig ut och skjuta något osegt åt mig till nästa sommar! Det låter ju bra! Nu ska jag bara hitta ett bra recept för tillagning...

Svar på tråden Vildsvinskött?