• eigollet

Vilken frisyr?!

Alltså, jag har så himla svårt att tänka mig vilken håruppsättning som skulle vara finast på mig.

Min frisör ska göra frisyren och hon har gjort lite olika förslag som jag tycker är okej. Men det finns ju MASSOR av olika stilar och sätt att ha håret, hur ska man veta vad man kan passa i? Vad är praktiskt? Håller sig änglalockarna en hel dag eller ser man ut som en risbuske redan efter middagen? Blingbling med tiara eller nålar? blommor och löv?...

Ni ser, jag behöver hjälp!

Jag tänker mig typ ett dataprogram/hemsida där man kan ladda upp sitt eget ansikte till en färdig frisyr. Nån som vet?

• Svar på tråden Vilken frisyr?!
  • Midvinterflicka

Åh, jag tycket också att det här är så svårt! Har så himla svårt att föreställa mig själv hur jag passar i olika frisyrer och är orolig att jag kommer att ångra mig efteråt hela tiden! Hjälp!

• S2011

tips: fråga din bm om hur han gillar ditt hår allra, allra bäst.

titta också på din klänning: är det mycket glitter och glam kanske håret ska vara fritt från glitter. är den väldigt enkel kan det missmatcha med en pompös uppsättning med massa löshår, och är klänningen "à la royal" så kan det se lite knepigt ut med utsläppt, lockat hår som inte känns "fixat".

min bm gillar mitt hår bäst utsläppt, min klänning är ganska "imponerande" med släp, krusidullbroderier och kungsblå infällning bak. jag tror därför att jag kommer hamna i en uppsättning som inte känns "helt" uppsatt (lågt i nacken och lite lös?) med tiara och troligen mammas gamla slöja, också för att bm vill att jag ska ha slöja.

men så har jag rätt mycket hår att jobba med också :)

• förlovadflicka

Jag har för mig att det ska finnas nån sådan sida som heter nåt i stil med haristyler.com... Googla det! lär nog inte finnas några svenska sidor men jag vet att det finns på engelska!

• eigollet

Jag hittade!

www.thehairstyler.com

Bara att ladda upp sitt foto, redigera lite och sen prova,prova, prova. Det kostar 15 dollar för tjänsten, men jag tyckte det var en liten kostnad i det stora hela...

Tusen tack Förlovadflicka!

• förlovadflicka

eigollet skrev 2010-09-17 19:10:00 följande:
    Jag hittade!www.thehairstyler.comBara att ladda upp sitt foto, redigera lite och sen prova,prova, prova. Det kostar 15 dollar för tjänsten, men jag tyckte det var en liten kostnad i det stora hela...Tusen tack Förlovadflicka!

Varsågod, kul att kunna hjälpa till! :D

• Zia 20090618

Annars finns det ju en gratissida att testa sånt, där man laddar upp sin bild och testar massa frisyrer, smink osv.. www.dailymakeover.com

Nu tyckte jag sidan verkade lite bråkig men har funkat fint tidigare, måste smita in dit nu igen och kolla brudfrisyrer ;)

Svar på tråden Vilken frisyr?!