• Farmall

bordsplacering

Hur gör man med honnörsbordet när det får plats 3personer/sida på borden. Det är ju meningen att vi ska sitta i mitten. Kommer man för långt ifrån varandra om vi: bruden och brudgummen sitter vid ett bord och de andra sitter tre/bord? Någon som förstod?

• Svar på tråden bordsplacering
  • Alorna

Vi ska sitta bara vi två vid ett bort fast lite mera i mitten av bordet så vi inte hamnar så långt ifrån varandra.

• Moster Stina

Enligt en mycket van fritidsbröllopsplanerande kompis ska ALLTID brudparet sitta själva vid ett bord. Detta för att ha god plats för disskussioner och folk som kommer och "hälsar på". Man kan ställa två pallar bredvid dem på varsin sida, eller mittemot för att underlätta trevnaden.
    Lycka till!

• Farmall

Bra idè där. Det ska jag tänka mer på. Tack moster stina.

• Julibrud och nästan 30

Jag och min man satt själva vid honörsbordet och de va riktigt bra alla kom förbi för att få en pratstund med oss trevligt och inga problem med bordsplaseringen för oss då :)

• Farmall

Julibrud... : hur hade ni borden då? Inte som ett E va? Hade ni borden lite huller om buller? Utspridda alltså.

Kul att höra flera olika tankar.

• Julibrud och nästan 30

Vi hade utspritt vårat bord sen 2 långa borg vågrätt mittemot oss kan maila en karta om du vill ha :)

• Julibrud och nästan 30
    Julibrud och nästan 30 skrev 2010-10-02 21:09:17 följande:
    Vi hade utspritt vårat bord sen 2 långa borg vågrätt mittemot oss kan maila en karta om du vill ha :)
    glömde tillägga att vi hade 10 bord allt som allt plats för 90 personer ;)
  • ClaraH

Vi ska sitta så hade vi tänkte, men det är ju inte den traditionella placeringen för brudpar. Den traditionella finns redovisad här på BT f.ö.

• Farmall

Hur gör ni. Flyttar ni borden efter maten för att få plats att dansa? Eller ska man försöka pussla ihop det ändå?

• ClaraH

Farmall skrev 2010-10-03 10:43:30 följande:
    Hur gör ni. Flyttar ni borden efter maten för att få plats att dansa? Eller ska man försöka pussla ihop det ändå?

Vi kommer att flytta borden innan dansen, inte bestämt hur de ska stå sen, men själva upplösningen har vi bestämt att göra.

Svar på tråden bordsplacering