• Hustru och man

Alla gäster har "osa:t"

Idag var sista dagen att meddela om man kommer eller inte på bröllopet. De flesta ringde igår kväll. Känns som om telefonen aldrig var tyst. Man hann inte mer än lägga på förrän nästa ringde. Men i stort sett alla sa att de självklart skulle komma och att de tänkt göra det redan när inbjudan kom. Men varför väntar man då så länge med att ringa..? Förstår inte riktigt det. Men det spelar inte så stor roll, alla utom tre kommer, så vi är jätteglada.
    Är det annars fler som har det likadant..? :)

Jag är bara lättad att vi inte behöver ringa runt några dagar efter att osa-dagen passerat och påminna gästerna haha :)

• Svar på tråden Alla gäster har "osa:t"
  • Aleta

Grattis!
    De allra flesta verkar få jaga eftersläntare efter OSA verkar det som.

• TrollMirre

Vi hade också osa idag... har ca 6 par som inte hört av sej... Blir till att jaga runt imorrn då ;) Men det hade jag nog räknat lite med. Vet ett par av de som inte ringt har nog räknat sej som självklara, men lika bra att kolla :)

• Joseful

Samma här, dagen innan ringde de sista.

Vi har 4 som inte kommer, 2 som är helt förståligt varför dom inte kommer och  2 som, egentligen inte gör något, mer eller mindre hade en ursäkt istället för ett skäl.

Men vi är nöjda med våra 25 gäster som tackat ja! =D

• Lindahl

Vi har osa den sista oktober....hela min släkt + mina arbetskamrater har redan hört av sig....men inte sambons släkt...
    Vilket sliter lite på honom, det märks då det under många år har varit väldigt mycket "slitningar" åt olika håll...

• ALLIMA

Lindahl:  Vi är i exakt samma läge. Samma OSA datum o sambons släkt som inte hållit ihop samt gamla kompisar som betett sig underligt sen vi blev tillsammans...inte helt lätt. Vi skickade ut för 1 vecka sen o än så länge är det bara familjen som hört av sig o tackat ja. Lite snopet....

• Lindahl

ALLIMA skrev 2010-09-18 20:28:44 följande:
    Lindahl:  Vi är i exakt samma läge. Samma OSA datum o sambons släkt som inte hållit ihop samt gamla kompisar som betett sig underligt sen vi blev tillsammans...inte helt lätt. Vi skickade ut för 1 vecka sen o än så länge är det bara familjen som hört av sig o tackat ja. Lite snopet....

Tycker det blir värst för sambons del om inte hans släkt kommer eller hör av sig, det har ju tyvärr varit lite gnäll om datumet vi valt...passar ju tydligen inte som i stort sett allt annat vi har gjort...
    Blivande svärföräldrarna kom inte när vår son skulle döpas, för det datumet gick sanerligen inte för sig då dom absolut inte kunde ändra sina planer, och tyckte vi skulle flytta på dopdatumet istället så det skulle passa dom. Dom har kommit på 1 av sonens födelsedagar, för dom förstår inte hur vi kan välja att fira honom den 1:a maj????
    Det är hans födelsedag!!!!!!
    Så här har det hållt på bak och fram hela tiden....

• ALLIMA

Är det de vanliga att folk svarar sent? Fortfarande har vi knappt nån som uttryckligen svarat att de kommer. Mer att de tackat för inbjudan...några få. Känner mig så orolig att vi bara blir ca. 30 st. De jag känner mig säker på kommer. Vi har bjudit det dubbla. Nu vill jag nästan skicka ut fler inbjudningar till de vi hade som "reserver" men om helt plötsligt de flesta svarar att de kommer nära OSA datumet så spricker budgeten. Hur ska vi göra? Inte kul gå och känna sig orolig. Förvisso vet jag att antalet gäster inte avgör om festen blir trevlig men ändå...

• uppochhoppa

allima, det är vanligt att folk svarar sista dagarna, håll ut! :)

Svar på tråden Alla gäster har "osa:t"