Inlägg från: RockTroll |Visa alla inlägg
  • RockTroll

Rocktema, vill ha tips!

Vi ska ha rock/50-tals tema. Finns ju massor av tips men vore enklare att säga något om man vet vad ni redan har fixat/bestämt? Vi ska ha rött/vitt/svart tema, troligtvis döskalle caketopper m.m.

• RockTroll
    Noella skrev 2010-09-14 14:13:58 följande:
    vi har egentligen inte bestämt någonting alla förutom att vi just ska ha roktema och svart vitt i färgtema. Så alla idéer och förslag är välkomna!
    Aha ok :) vill du även ha en rockig klänning? Har sett en hel del när jag googlat runt. Själv ska jag ha en kort 50-talsklänning och röda converse. Maten kommer bestå av grillbuffé, tårtbuffé och godisbuffé. Nu håller jag på att leta ett billigt och bra rockband.

Dukningen kan man ju göra mycket av. Tex nitar som dekoration istället för diamantstenar. Man kan döpa borden till tex "Guns n roses bordet" osv, Kandelabrar är ju snyggt och blir lite rockigt tycker jag.  Vi ska göra snacks skålar av lp skivor.

• RockTroll
    VinterBrud82 skrev 2010-09-14 21:38:54 följande:
    Ska också ha lite rocktema men försöker ändå hålla det snyggt och stilrent...Less is more så att säga.Fick ett jätte bra tips från min syster, om man skulle ha en gitarrist som brud eller brudgum.Att man gör plaseringskort av plektrum eller nåt...Kan även skriva " I Pick You" på... fyndigt värre.Kommer inte att använda idén själv eftersom vi inte spelar gitarr.
    Coolt...jag får börja spela nu haha.
  • RockTroll
    VinterBrud82 skrev 2010-09-14 21:45:21 följande:
      Grillbuffé... det kommer vi med ha. Några bra tips?Jag har ett litet roligt men anorlunda tips till dig om du inte vill ha traditionella servetter. Grillbuffén kan ju bli lite kladdig så att säga.Vi har köpt skitbilliga kökshanddukar på ikea som vi färgat i svart och rött.Sen ska vi skriva namnen på dom och även då kunna använda dom som placeringskort. Handdukarna kanske får en liten döskallepar på sig med...Dessa blir ju även som en liten gåva till gästen att ta med hem.
    Gillar idén skarpt. Men hur ska ni skriva namn och få dit en döskalle på handduken?

Vi tänkte ge alla gnuggis tatueringar som vi specialdesignat men jag läste att kvalitén på dom var rätt kassa så jag letar efter ett annat företag  än inkclub med samma idée och bättre kvalité.

• RockTroll
    Amor in aeternum skrev 2010-09-14 23:37:34 följande:
    Vi vill också ha någon slags grillbuffé eller en riktigt stadig och "elegant" hamburgare med strips "hard rock café style" Eller om ni har varit i London och ätit på Gourmet Burger.. mums :) Jag tror ändå att vi kommer att ha lite mer "traditionella" inslag på vår vigsel och våran fest.. stilrent och elegant helt enkelt. Jag vet inte riktigt om vi vågar att löpa hela linan ut med vårat rocktema.. en gren av min släkt är extremt konservativa.. :( men musiken kommer absolut inte att rubbas. Inget dansband och schlager här inte.. det bli tunggung för hela slanten.. farmor får väl skaffa pluggar till öronen! Eller åka hem när festen sätter igång. :) Mmm.. Mustasch.. ryser redan nu! Jag blir som förtrollad när Frosty White eller Dog Wash kommer på spotify listan. ;)  
    :D låter vansinnigt gott! Hela min släkt är hårdrockare medans sambons är dansbandsälskare men vi ska INTE ha dansband av något slag. Visst kommer det finnas dansmusik när spotify listan kommer fram men mer vad jag gillar att dansa till. Typ Lady Gaga :) Men jag har extrema problem att hitta ett bra röjjigt rockband som kan spela. Om någon känner till ett i västergötland tar jag gärna emot förslag ;) Jag har sagt till sambon att det borde dyka upp en sån där radiotävling som finns ibland "Mustasch kommer hem och spelar i ditt vardagsrum" så hade man kunnat vinna att dom spelar på ens bröllop :D
  • RockTroll

Måste ju tipsa om en sida jag sitter och kikar på dagligen..www.offbeatbride.com :) där kan man se massor av alternativ brudpar och få idéer till sitt eget bröllop. Under katerogin archive så finns det kategorier om man har svårt att veta vad man ska söka på ;)

• RockTroll
    mojikanan skrev 2010-09-15 18:58:41 följande:
    go sida.. :)
    Visst är den. Där kan man få massor av tips och idéer. Just nu sitter jag och klurar på egan vinetiketter om vi inte är så lata att vi bara har bag in box. Det är ju trots allt rockbröllop :P
  • RockTroll
    mojikanan skrev 2010-09-15 20:16:41 följande:
    Vi kör flaskor te maten men sen kör vi på bag in box.. :) Hur ska ni göra med dryck på kvällen??!!
    Jag funderar på att spara tomma vinflaskor och fylla på med bag in box vin så sparar man lite pengar ;) sen är det öppen bar.
  • RockTroll
    mojikanan skrev 2010-09-15 20:28:10 följande:
    Ja sånt med påfyllning fundera ja med.. O göra egna etiketter med någe roligt tryck!! 
    Precis :) bara be serveringpersonalen att plocka fram tratten.
  • RockTroll
    mojikanan skrev 2010-09-15 20:53:37 följande:
    Vi kommer att ta 10 :- per st för de i baren dels för att slippa halvutdrunka ölburkar och för att de ska drickas bara "för att man kan" men vi kommer att skänka en hel del av summan från baren till barncancer fonden, till en stor del för att en nära väns dotter nyligen vart sjuk!
    Underbar gärning :) hade jag gärna gjort fast till bröstcancerfonden. Tål att tänkas på.

Hur ska ni andra göra? Öppen bar?

• RockTroll
    Amor in aeternum skrev 2010-09-15 21:20:47 följande:
    Nej vi kommer ha bar till självkostnads pris. Men bjuda på drickat under själva middagen. Vi har det helt enkelt för att våra kompisar inte ska dricka föör mycket. Orkar inte med "Rockbaren" på vårt bröllop. :) Lite classy med en rocker twist är bäst tycker jag. Inget ölhak liksom. :) Bröstcancer idén tycker jag låter jättefin. Min mamma har nämligen haft bröstcancer, det kanske hade varit en fin present till henne. :) <3
    :) min mormor har bröstcancer och jag hoppas att hon ens kan närvara på bröllopet så jag funderar på att göra så för hennes skull.

Min släkt och vänner kan dricka...vi är finnar :P men ingen är stökig som tur är. Annars hade det fått bli vatten hela kvällen haha.

Ska du ha rockstuk på din klänning? Såg i bröllopsguiden tror jag det var en special där crusified barbara visar rock bröllopsmode men dom hade ju bara satt på dom vanliga klänningar och så hade dom rockigare smink. Stor besvikelse för jag hade velat se alternativa klänningar.

• RockTroll
    Amor in aeternum skrev 2010-09-15 21:49:28 följande:
    Hahaha :) Släkten på pappas sida av familjen är också finnar (finlands svenskar) men jag tror att de håller sig i skinnet iaf. :) Jag har faktiskt inte tänkt så långt än, på klänning menar jag. Har några kilon som ska bort innan. Men jag har alltid velat ha någon typ av korsett.. tycker att det är väldigt fint. Men då vet jag inte vad jag ska ha för underdel. Det enda jag vet är att jag inte viker mig när det kommer till sminkningen.. det kommer att bli sotade ögon för hela slanten. :) Vad har du tänkt att ha?
    Jag har också en del kilon som ska bort och dessutom försöker vi bli gravida så jag väntar med klänning tills det är ca 4 mån kvar så att jag vet med säkerhet vad jag kan titta efter :) Men om jag inte är gravid då eller inte är så stor så blir det nog www.honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_651114-Lauren.html om jag lyckas klämma i mina boobs i den :P. Sminkningen blir troligtvis 50-tals stuk med kajal, fransar och röda läppar om man lyckas hitta ett läppstift som passar mig.
  • RockTroll
    Amor in aeternum skrev 2010-09-16 00:27:58 följande:
    Vad roligt för er! :) Den klänningen var verkligen jättefin, hmm.. kanske.. ska ... sno.. den.. :) Nä men skämt å sido, det fanns väldigt fina klänningar på den sidan, men är lite orolig för en "tub" jag vill verkligen inte att mina bröst ska ramla ut. :)
    Samma här..jag är en H kupa :S men alla dom klänningarna har ju korsettsnörning så dom borde sitta ganska säkert. Finns ju massor av fina klänningar på den sidan och en kort blir det mest troligt iaf för vi ska ha ett utomhusbröllop och jag kan inte tänka mig att gå och släpa på ett långt släp mitt ute på landet.
  • RockTroll
    minipling skrev 2010-09-20 16:09:02 följande:
    Hej. Vi ska också ha rocktema, och åt 50-talet. Då jag sökte på olika lokaler och menyer så hittade jag denna på ett ställi i Göteborg. (NY) ROCKABILLY BUFFÉ Här kan du själv efter tycke och smak plocka ihop dina egna burgare. Du väljer bland grillade majskolvar, chicken sticks, hamburgare (ev. veg alternativ), coleslaw, friterade lökringar, syltad rödlök, tomat, gurka och salladsfat. Burritos fyllda med auberguineröra, ugnsstekt potatis och riven cheddarost. Hemgjord dressing, senap och chillisås. Hamburgerbröd. Skall även vi gå in till en lite udda melodie i kyrkan, så hans farmor kommer nog att trilla av pinnen. Vi sattsar på 1 bröllop & fyra begravningar... hahaha. Gött att några fler tänker som jag och inte så traditionellt.  Denna slingan hamnar på mina favoriter.   Gillade tipset med lp-skivorna.  Vi skall ha egna gjorda filmisar som placeringskort. Ex. Olof liknar Lennart Jähkel, Lennarts bild men Olofs namn på. Eller Olika rockikoner som Slash eller Ozzy eller liknande. Har inte bestämt helt ännu.   Tar gärna emot tips och funderingar.
    Oh vad var det för ställe som har den buffén? Lät ju gött :)
  • RockTroll
    Uttan skrev 2010-09-20 21:36:54 följande:
    Jag köpte en tidning nyligen, BröllopsGuiden, där de bla visar "rockigt brudmode" osv. Vet inte om du vill ha sånna tips? :) Jag gillar BröllopsGuiden personligen då jag tycker man kan hitta en hel del bra tips.
    Jag tyckte att det rockiga brudmodet inte var så rockigt. Vanliga klänningar på rock stylade tjejer.

Angående inbjudningarna ska vi göra dom själv i photoshop. Ska hämta inspiration från denna sidan royalsteamline.com/category/steampunk-wedding sjukt fina grejer men lika dyrt som det är fint :)

Svar på tråden Rocktema, vill ha tips!