• EmmaHenke

Svarta tärnklänningar, ok ?

Jag har tänkt att mina tärmor ska ha svarta klänningar på sig...när jag har sagt detta till vissa så har dom blivit helt chockade..dom påstår att man inte alls kan ha svart klänning på bröllop...Vad tycker ni ?

• Svar på tråden Svarta tärnklänningar, ok ?
  • Li0

Klart du kan själv ska ja ha svart b-klänning så ;P

• Syrinx

Det är klart att man kan! Jag håller dock med NorthernTrekker om att man kanske kan informera gästerna om att det är ett bröllop i svart/vitt tema t ex, så är folk förberedda. För även om det känns självklart för de flesta, så tycker jag att man ska vara medveten om att många i den äldre generationen (och nu pratar jag inte om låååångt tillbaka i det svenska bondesamhället utan om dem som fortfarande lever, som mor- och farföräldrar) förknippar svart klädsel med begravning. Hur mycket man sedan vill ändra av respekt till dem är ju upp till var och en förstås.

• mojikanan

Mina tärnor kommer att svarta klänningar!! Finns bild på klänningen på min sida!!

Ja tycker det där är en smaksak, och ja själv kommer att ha svarta detaljer i brudklänningen sen så får de andra tycka o tänka vad de vill!!!

• Kattpoet

Svart var färgen vi hade som bröllopsfärg  för 150 år sen.  Min mormormor gifte sig i svart och blomsterkrona  och hennes brudtärna hade svartklänning.

• MsRW

Klart att det är ok! Kan inte tänka mig något snyggare, klassiskt och elegant! För övrigt har ju ofta brudgummen svart, men det pratas det ingenting om! Dubbelmoral tycker jag ;)

• SpookyandKira

Jaaa, klart det ar ok! Mina tarnor hade svarta klanningar och boleros. De var sa vackra, och uppskattade att vi valde en outfit som de kunde anvanda igen vid ngt tillfalle. :)

• Ciccci

Vårt bröllop kommer gå lite i rocktema, o mina tärnor kommer troligtvis ha svarta tärnklänningar på sig... Jag själv tycker det e fint, o så vill vi ha det.. Och då har vi det så..!! Go for it, säger jag!!! Lycka till! Ps. snygga tärnklänningar! vart hitta du dom??

• zunzilk

vi kommer ha svart-vitt tema. Min klänning kommer gå i vitt och svart. Mina tärnor kommer ha svarta klänningar med silver inslag. Så visst kan man det.
    Etiketten säger att kvinnliga gäster inte ska klä sig helsvart på bröllop.

• Carrosell

Jag har oxå tänkt använda mig av en svart-vit klänning. Satt som en smäck på brudtärnan så det ska bli så roligt när vi får använda den på ritkigt.

Bild finns i mitt galleri om någon är nyfiken :)

• AndréaK

jag gifte mig i svart och vitt och mina tärnor hade helsvarta klänningar =)

• EmmaHenke

TACK för alla inlägg.NU har jag bestämt mig, det blir svarta kläningar

• rottizz1

Mina 3 tärnor hade svarta klänningar- supersnyggt!

• Rosvägen

Min Tärna hade svart klänning på sig, jätte fint tycker jag och vad andra tycker det är upp till dom. Vad tycker du?! :)

Svar på tråden Svarta tärnklänningar, ok ?