• J-03

Blommor till brudtärnan? Måste man ha det?

Sitter här och försöker skära ned min budget. Har nämligen hittat drömbröllopsresan!
    Måste man ha blommor till brudtärnan? Är det snålt el konstigt om man inte har det?

Kan inte komma ihåg om brudtärnorna haft det på dom bröllop jag har varit på.

• Svar på tråden Blommor till brudtärnan? Måste man ha det?
  • Hjärtat

Ska och ska, ingen kan ju tvinga er att köpa en bukett till tärnan.

Själv har jag aldrig varit på ett bröllop där inte tärnan har en bukett.

Om valet vore mitt så skulle jag skära på något annat i stället.

Hjärtat

• Gosegumman

Kan bara tipsa om att tärnan kan ha corsage. Min tärna ska ha corsage eftersom jag har släp och hon kommer att ha min bukett en stund. Det blir mindre att hålla reda på. Fast lite konstigt känns det att inte ge henne en bukett måste jag säga. Men det blev billigt med corsage.

• Evan

Kan tärnan inte bara hålla i några få blommor som finns i din bukett? T.ex. om du har kallor i buketten kunde kanske tärnan hålla tre små kallor som är enkelt ihopbundna med ett sidenband eller så? Tycker jag skulle vara fint, men då har hon ändå någonstans att göra av händerna. :)

• Johanna = en lat kock

fråga henne hon kanske inte vill ha eller absolut vill ha blommor..
    en snygg grej jag såg var ett blomsterarmband... gjord av grönt och små blommor (den jag såg var det något som liknade miniprästkragar- kommer inte ihåg vad de heter men de är jättesöta och prisvärda, massor med blommor på varje)

• Skruttefi

Hej!

Jag var tärna på ett bröllop i somras. Jag hade ingen bukett men ett par blommor i håret som stämde med buketten. Jag tror att det är väldit olika för jag har endast varit på ett bröllop där tärnan haft bukett. Jag tycker det är ok att skära på det. Det handlar ju om er i första hand... S

• MarinaI

Vi hade först inte tänkt ha några tärnbuketter, tärnorna ville inte det själva men efter repetionen kom de på att det kändes konstigt att stå där utan något i händerna så vi bestämde att de skulle ha en i alla fall. Jag hade kallor och gerberor i min bukett så tärnorna fick två gerberor med lite grönt, billigt, enkelt, snyggt men ändå funktionellt!
    /marina

• J-03

Tack för tipsen.
    Har fortfarande inte bestämt hur jag ska göra men det är ju ett tag kvar innan vi ska gifta oss.

• Jema

På de bröllop jag varit på har alltid tärnan haft en liten bukett.
    Själv hade jag tyckt att det var skönt eftersom det är lättare att veta var man ska göra av sina händer om man är nervös osv.
    Vill man spara pengar så kan man istället köpa 1 ros eller en kalla som hon kan ha i handen och det är absolut inte dyrt.

Jema

• lottali

Min tärna ska inte ha någon bukett. Hon ville inte ha någon eftersom hon tyckte att den skulle vara ivägen när hon ska ta hand om min bukett.

Det är inget _måste_ enligt etiketten att tärnan har en egen bukett.

Svar på tråden Blommor till brudtärnan? Måste man ha det?