• L i n a

Bröllopsmiddag, pris..

Hej alla bröllopskunniga. Är ännu novis på området och har precis börjat kolla runt alternativa lokaler för bröllopsfesten..
    Jag undrar vad ni tycker om priset här nedan och vad som ingår i det. Är det rimligt, högt eller lågt? Vi bor i Göteborg, vet inte om det skiljer sig så mycket från andra städer men stället är i centrala stan och väldigt fint.
    Priset är 750-800 kr per person Då inggår brudskål mousserande vin, tre-rätters middag vinpaket, bröllopstårta och kaffe. I detta ingår lokalhyra, personal, servering, städning och blomsterarrangemang till borden. Tackar för svar.

• Svar på tråden Bröllopsmiddag, pris..
  • tyralainen

Jag har kollat runt en hel del i Göteborg och det är svårt att få det billigare än så verkar det som. Får man fråga var ni ska ha festen?

• L i n a

tyralainen skrev 2010-09-09 15:54:27 följande:
    Jag har kollat runt en hel del i Göteborg och det är svårt att få det billigare än så verkar det som. Får man fråga var ni ska ha festen?

Funderar på Parc La reine i Örgryte.. Villa Odinslund ligger ju oxå där och verkar jättefint. Har ni hittat några bra alternativ?

• Joseful

vi bor i en liiiten stad och kommer få betala 865:-/vuxen för samma som du skrev och 175:-/barn.

Så jag tyckte det lät billigt för att vara i en större stad!

• L i n a

Joseful skrev 2010-09-09 16:05:00 följande:
    vi bor i en liiiten stad och kommer få betala 865:-/vuxen för samma som du skrev och 175:-/barn. Så jag tyckte det lät billigt för att vara i en större stad!

Ja då verkar det ju vara ett bra pris iallafall. Skriver upp det på listan över alternativa lokaler

• tyralainen

Vi kommer nog att vara på Aludden i Lerum. Har även kollat på skargardsbrollop.se, lokalen ligger på Björkö. Också jättefin lokal, med ungefär samma pris, men fanns inget datum som passade oss tyckte vi.

• roncami

Vi kommer att betala 1240kr per gäst. Då ingår läsk, vatten, lättöl,kaffe, frukt, godis 3 rätters, tårta nattamat hur mycket man vill samt 4 glass vin/champagne 2 drinkar och snaps.
    Därefter får vi betala 150kr per spritflaska eller motsvarande ca 7 starköl. "blannevannet" är gratis.
    Dekoration, dukning, blommor, servering ja allt sådant ingår.

Middagen och drycken är ekologiskt och maten kommer från gården där vi ska äta.
    helt ok pris. Vi behöver bara sitta på ändan, inte bry oss ett skit och bara njuta. jag hade kunnat betala 2000kr/gäst för det =)

Svar på tråden Bröllopsmiddag, pris..