Inlägg från: 20th century fox |Visa alla inlägg
  • 20th century fox

Brudbukett

BangBang skrev 2010-09-07 17:49:51 följande:
    Vad är det som säger att man inte kan ha en vanlig bukett när man gifter sig??Blommor som blommor, de håller väl lika länge oavsett hur de är bundna, eller har jag fel??
    Du kan ju gå in dagen innan du gifter dig eller samma morgon och köpa buketten och säga att du skall ha den som brudbukett. Visst går det bra! Händer att borgerliga brudar gör så i vår butik ibland. Men då får de ju välja på det som finns hemma och kanske inte kan vara så petiga :)
  • 20th century fox
    20th century fox skrev 2010-09-08 07:40:21 följande:
    Du kan ju gå in dagen innan du gifter dig eller samma morgon och köpa buketten och säga att du skall ha den som brudbukett. Visst går det bra! Händer att borgerliga brudar gör så i vår butik ibland. Men då får de ju välja på det som finns hemma och kanske inte kan vara så petiga :)
    och vi binder den som en vanlig presentbukett, inte som en brudbukett, inga sidenband eller andra krusiduller.
  • 20th century fox
    Jessika81 skrev 2010-10-08 16:43:07 följande:
    Borgerliga brudar? Varför just dom?
    De gifter sig kanske bara med vittnen i stadshuset och vill inte ha lika stort baluns som brudar som gifter sig i kyrkan, brukar inte tyckat att det är lika viktigt med blommor och klänning och sådant. Många har inte brudklänning utan någon annan fin sommarklänning eller så.

I alla fall i butiken jag jobbar har det varit så. De som gift sig i kyrkan är mer nogräknande. Inte för att jag som florist bryr mig :) Jag säljer ju bara he he...
Svar på tråden Brudbukett