• strelinsky

    2 juli 2011 ???

    Vi gifter oss den 2 juli 2011! Nu är det bestämt och det känns underbart! Har väntat i 15 år på den här dagen!
    Någon annan som gifter sig samma datum?

  • Svar på tråden 2 juli 2011 ???
  • maja2104

    Det lutar ât det datumet för oss ocksâ, allt beror pâ om kyrkan är ledig den dagen...


    Vi har inte skickat ut "save the date"-mejl, men vi har ringt runt och skall fortsätta ringa runt, eftersom vi gifter oss i Sthlm och vi bor i Paris, sâ vi vill veta hur mga fransoser som tänkt ta sig till Sverige och titta pâ oss .


    Av vad jag har förstâtt sâ mâste man vara ute i himla god tid för att hitta lokal i Sthlm, sâ just nu är jag hyper stressad över det. Bara det och kyrkan är ordnat kommer jag känna mig lite lugnare.


    Hur har ni gjort med maten, kör ni catering eller herrgârd/restaurant?


     

  • jenniie

    Ja det gäller verkligen att vara ute i god tid just med festlokal i Sthlm. Vi gifter oss också där och det tog ett tag att få ihop det med kyrka och lokal. Men nu har vi iaf bokat stallmästaregården där vi betalat kuvertpris för mat osv. :)

  • maja2104

    Stallmästaregârden verkar ju helfint! Jag kommer inte frân stockholm, sâ jag har mest gâtt efter internet, vad som verkar bra och inte bra... Jag har bott där, men jag kan inte pâstâ att herrgârdar och fina restauranter var ngt jag tänkte pâ dâ, student och allt .


    Ja, det är nog det vi har tänkt med, kuvertpris alltsâ. Det blir ju sâ mycket enklare dâ, med allt samlat. Speciellt dâ jag skall försöka sätta ihop bröllopet härifrân, vi har varit inne pâ en bröllopskoordinator. Och jag skulle verkligen velat ha en nu under tiden som jag letat lokal... Men det är väl ganska dyrt, eller? Har kikat lite pâ internet, men det är inte sâ mga som lägger upp priserna. Dessutom sâ skulle vi fâ ta koordinationen över telefon, och email och det är ju sâ mkt som kan trilla bort dâ. Själv är bästa dräng, eller hur brukar man säga?

  • jenniie

    Ja, jag tror att det kommer bli väldigt bra på Stallmästaregården. Tyckte också det var svårt att hitta en bra lokal, då precis som du säger är inte herrgårdar och liknande något man vet så mycket om.. 


    Vet inte hur det är med bröllopskoordinator, men det låter skönt att låta någon annan sköta det mesta. Det kan inte vara lätt alls att planera ett bröllop så långt borta.. jag tycker det är svårt att få ihop det även fast jag befinner mig i Sthlm. Så en stor eloge till dig som gör det från Paris! :)

  • Glamourama

    Hej! Vi ska oxå gifta oss 2/7-11. Det känns ju en bit bort, men ändå. Har fixat kyrka, lokal med mat, fotograf, klänning, lite tillbehör till festen och bm skor. Nu sitter jag och gör inbjudningarna i cerist och rött. Känns hyfsat på bana. Hur går detför er? Lycka till oss blivande fruar 2/7-11

  • MissNina

    va roligt att det är så många som ska gifta sig på samma datum.
    Jag bor i Ytterby kungälv en bit utanför göteborg. Vi har bokat Tofta Herrgård där vi oxå betalar per kuvert och dryck för festen, och  i Lycke Kyrka ska vi viga oss. Här ute på "landet" så är det ingen stress när det kommer till att hitta bra lokaler eller kyrkor.

  • maja2104

    Jag blir mest bara stressad av att läsa allt som ni har gjort hittills. Jag har ju inte gjort nâgot alls egentligen, bara preliminärbokat en sal...


    Kyrkan hâller pâ att bli fixad, men dâ de katolska hjulen rullar lângsamt sâ mâste jag vänta tills pâ lördag för att träffa en prälle, som sedan kommer att ta kontakt med sin chef (inte gud) som i sin tur kommer att ta kontakt med ngn viktig prästnisse i sthlm och efter det kan vi bestämma dag och sânt. Och pâ tal om det, mâste man gâ och träffa prästen flera gânger i Sv ocksâ?


     


    Vi kikade lite pâ Tofta herrgârd innan vi betämde oss för Stockholm, väldigt fint ställe! Sâ det hade kanske kunnat blivit lite konkurrens .

  • MissNina

    haha där ser man. vi pratade med dom i god tid. så dom hade bara en dag i juli mån som va ledig och den fick vi.
    Ja lycka till till oss brudar 2/7 2011

  • Sommaren 2011

    Hej vi ska också gifta oss 2 juli! Vi har bokat stället vi ska vara på och maten, samt prelbokat hotellrum, då vi gifter oss en bit hemifrån. Utöver det är inget klart. Men min bästa kompis ska fixa hår och make. Och vi ska inte vara i kyrkan, men det vore väl bra om vi fick tag i prästen och fick bokat det :). Men det är upptagna människor det. Har försökt ringa massor med gånger och pratat in och allt, men får ingen kontakt... Får prova igen nästa vecka!

    Men vad roligt att vi får följas åt här!

  • MissNina

    Nu har vi äntligen bokat fotograf...! Jag tänkte passa på att fråga en sak: Ni som gör era egna inbjudningskort, lönar det sig att göra dom själv? blir det billigare? och så undrar jag om det är någon som vet en bra mall på inbjudningskort där man kan bifoga en info lapp om bokning av hotellrum m.m. hittade en fin på caligrafen men är osäker på om jag ska göra dessa inbjudningarna själv eller beställa?!

  • strelinsky

    Så spännande att höra allas planer.
    Stallmästaregården är så vacker, vi funderade på att ha festen där oxå, men ändrade oss. Vet inte hur många timmar jag spenderat framför datorn i jakt på den perfekta lokalen. Å nu har vi hittat den! Med stor terass över vattnet och hotellrum för de 20 närmaste! Det är så vackert där att tanken till och med har slagit oss att ha vigseln där på terassen istället för i kyrkan. Men tänk om det regnar??? Vilket antiklimax!
    Än har jag inte börjat titta på klänning. Har funderat att köpa från "katalog", alltså importerad från Asien men som måttanpassas efter mig. Vad tror ni, är det att rekommendera, eller ska jag lägga det dubbla priset på en klänning köpt och provad i affär?

  • strelinsky

    Tofta Herrgård var ju oxå jättevackert! Vi har nog tänkt att ha en festbuffé för att få folk att mingla lite. Tror att det blir lite stelt annars. Vad tror ni? För och motargument?

Svar på tråden 2 juli 2011 ???