• 1700tal

Den 8e kinaklänningstråden

Skumboll skrev 2011-03-29 19:51:39 följande:
    Ja jävlar, de kan gärna få plocka bort min elaka njure så jag slipper dethär... 
    Fick jättebra smärtstillande, tog ju bort smärtan men jag tror jag fick varenda biverkning man kan ha så jag mådde illa och kräktes som en gris istället. Haha.

Tveksamt om de håller leveranstiden alltså, ska bli spännande att höra vad de säger imogon! 
    Vi håller tummarna - för både njurar och klänningar!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-29 20:00:00 följande:
    Tack!  
    Jag är riktigt nyfiken på din volang-dröm, ska bli så spännande att se hur den blev till slut. 
    Mmm, har inga som helst förhoppningar på volangdrömmen... Kan inte tänka mig att de klarar att göra den som orginalet. Dessutom är det så att jag har blivit lite mer kär i sidenklänningen efter allt dividerande med dem om att få massa tyll nedtill. Tror att den kommer bli så... FIN!  
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-29 20:25:43 följande:
    Men tänk så förvånad du kommer bli OM volangklänningen blir bra!
    Säker på att du inte ska beställa en till då?
    Höhö, nepp! Nu blir det ingen mer! Skulle vara darocan (den som malin24 har beställt om nån nu missat det)då... Tungan ute Den har jag ju velat ha sen typ ever!
    Darling Daisy skrev 2011-03-29 20:40:50 följande:
    Skönt att du är tillbaka 1700tal! Det har varit tomt här utan dig!

Haha, tycker inte ni har haft det tomt alls som ni har gafflat! Oj, vad ni har skrivit! Men alltid trevligt att vara saknad förstås... Glad
    Precious Love skrev 2011-03-29 20:42:55 följande:
    Hej! Tänkte att jag hoppar in här i tråden; jag beställde nämligen min kinaklänning i fredags. Det blev en klänning från ShopInDream och nu kommer det att vara en lång väntan innan jag har den hemma. ;)

Är det någon av er som har en aning om vad "fishbone bust" är för något? Misstänker att det är en typ av skenor som finns i bl a korsetter som de syr in i klänningen, men är inte säker..

Det här är klänningen jag beställde. Jag hoppas att den tilltalar mig lika mycket IRL som den gör på bilden... :D

Because love should be celebrated - 7 juli 2012
    Men ÅÅÅH, vad fin!! Den skulle jag kunna bära rakt av, den var verkligen i min smak. Vilka draperingar!! Även baktill... Så så så så fin...

Skulle gissa att fish bone bust är vanlig "boning", alltså fjädrar som det heter på svenska. Men ordet boning (ben) är ju mer korrekt än fjädrar. De första korsetterna på 1500-talet gjordes nämligen av mjuka något fjädrande ben från valar!
  • 1700tal

Precious love - vilken färg beställde du klänningen i? Och ska du ha dragkedja och knappar därbak eller bad du om snörning?

• 1700tal
    MariaWim skrev 2011-03-29 21:02:47 följande:
    Ni skriver många här i tråden om att ni får tygprover på era klänningar. Beställer ni det innan eller skickar de det efter man har lagt en beställning för att komma överens?
    Var inne på Milly Bridal och lämnade ett meddelande och en bild och  några frågor men hittade ingenstans vart man kan läsa om deras tygprover?!
    De flesta beställer nog tygprover innan, de brukar kosta nån dollar per prov. Mina första tygprover tog dock sån tid att komma fram att jag beställde klänningen innan. Sen skickar milly bara prov på satinet bör tilläggas. Taften är betydligt ljusare än satinet. Kan vara bra att veta.

Milly bridal har helt ny uppbyggd hemsida, har inte hunnit kolla in den så noggrant än. Jag handlar ju genom ett eget ordersystem för företag men kan inte tänka mig annat än att de kan skicka tygprover, efter att du ombett dem göra det per mail om inte annat. Kanske har de inte lagt upp proverna i shoppen än?
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-03-29 21:09:15 följande:

Precious love: WOW!!!

Här är dagens skörd för mig Flört
    Tärnklänningar från milanoo (klänningar nummer två, blev så trött på att det var svårt att hitta saker i gammelrosa )

Bolero som jag tänkte ha till "dans" klänningen hoppas den blir bra
    Har även blivit ett par magnet örhängen till min lilla tjej, rosa hjärtan i CZ.
    Tärnklänningen var väldigt fin! Cool längd, ska den vara så - lång bak och kortare fram? Snyggt tycker jag.

Hur såg din dansklänning ut? Har du bild på den? Är den beställd och när (efter vigseln) ska du iaf byta till den? Många frågor...
  • 1700tal
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-29 21:25:25 följande:
    Är det någon som förstår sej på Landys mått-tabell?? Jag tycker den är heeelt tokig på midjemåttet. Höfter och bysten är inga konstigheter men tydligen är min midja 5 (!) ggr större än mina övriga mått. Det är ju helt knasigt! Jag mätte dessutom min sambo bara för att dubbelkolla och han är liten till växten (ca 65 kg) och är dansare och långt ifrån ens lite överviktig och han skulle tydligen dra storlek XXXL - XXXXL i midjan!!! Fattar ingenting! Är det nån annan som haft detta problem? Hur ska jag kunna beställa klänningen utan att veta rätta storleken?
    Men oj! Tror du inte de har fått en bugg i systemet för mätning i konvertering mellan cm och inch eller nåt då? Fast då borde det inte vara 5 ggr mer.

Men du kan väl beställa måttbeställt annars så kan du ange rätt mått själv?
  • 1700tal
    Precious Love skrev 2011-03-29 21:36:00 följande:
    Tack så mycket! Ja, det var kärlek vid första ögonkastet för mig! :)

Jag beställde den (tyvärr) med korsettsnörning i ryggen, med tanke på att jag än har 16 månader kvar till dagen D och att jag inte riktigt litar på mina egna mätningar. :P Helst hade jag velat ha den precis som på bilden men man vet ju aldrig hur kroppen kommer att se ut då. :)

När det kommer till färgen hade jag helst velat ha den i samma "light gold" som på bilden men enligt deras (ShopInDream) färgprov var deras light gold väldigt mörk så jag vågar inte chansa så det blir ivory på min klänning.

Tack för svaret angående fishbone bust. Då ska jag be dem sy in några fjädrar i klänningen så att man har lite stöd. ;) 
    Because love should be celebrated - 7 juli 2012
    Ska bli jätteintressant att få följa hur den blir sen. Hoppas du låter oss få se den när den kommer!

Vad kostade den om man får fråga?
    Miceme skrev 2011-03-29 21:38:56 följande:
    Ja den ska vara så då blir den lite lik min jag byter till.
    Ja den är beställd, efter jag fick min från Landy så insåg jag att jag kommer bli väldigt begränsad under kvällen i så stor kjol!
    Och vad gör man inte för att få ha en klänning till Skrattande
    Jag tänkte jag skulle byta om efter middagen...
    Vet inte om man brukar ta brudvalsen före eller efter tårtan??
    Men strax innan valsen tänkte jag iaf att jag skulle ta fram nummer 2.

Aha, ja den matchar ju fint i stil med tärnklänningen. Och den kommer du ju kunna röra dig (och dansa) obehindrat i. Tror brudvalsen brukar komma ganska snart efter middagen och tårta senare. Men det gör man förstås som man vill. Men det är nog smart att dansa i den där. Där kan du sträcka ut benen ordentligt!
  • 1700tal
    BlueEyedAngel skrev 2011-03-29 21:41:58 följande:
    Jag har en fråga: Hur och när har ni betalat era klänningar?!?!
    Har oxå betalat direkt efter beställning med kreditkort via paypal (dock ej paypalkonto).
    Skumboll skrev 2011-03-29 21:47:21 följande:
    Det är nog ingen som undgått Malins finfina klänning! Klart du ska ha en likadan! Känn ingen press....
    Nej men SKUMBOLL!! Du som står för måttlighet i denna tråd... Även om du verkar gå lös på etsy ibland... Men jaaaa, joo, det blir nog (kanske) en sån oxå... Kanske, om alla de andra skulle visa sig vara katastrofalt fula...
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-29 21:54:02 följande:
    Men åh, nu när det är på tapeten med en klänning på kvällen. Tror ni min blir jobbig att ha på kvällen? Vi ska dansa, har ett liveband så massa dans. vad tror ni klarar man några timmar i denna?
    NEJ, den får du inte byta ut! Inte ens efter några timmar... Gillar o förstår idén med en kvällsklänning som man kan ha lite mer party i men den där är för underbar för att bara bära några timmar! Sasta på en "going-away-dress" istället, en frukort/bruchklänning...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden