Skumboll skrev 2011-03-29 20:25:43 följande:
Men tänk så förvånad du kommer bli OM volangklänningen blir bra!
Säker på att du inte ska beställa en till då?

Höhö, nepp! Nu blir det ingen mer! Skulle vara darocan (den som malin24 har beställt om nån nu missat det)då...

Den har jag ju velat ha sen typ ever!

Darling Daisy skrev 2011-03-29 20:40:50 följande:
Skönt att du är tillbaka 1700tal! Det har varit tomt här utan dig!
Haha, tycker inte ni har haft det tomt alls som ni har gafflat! Oj, vad ni har skrivit! Men alltid trevligt att vara saknad förstås...

Precious Love skrev 2011-03-29 20:42:55 följande:
Hej! Tänkte att jag hoppar in här i tråden; jag beställde nämligen min kinaklänning i fredags. Det blev en klänning från ShopInDream och nu kommer det att vara en lång väntan innan jag har den hemma. ;)
Är det någon av er som har en aning om vad "fishbone bust" är för något? Misstänker att det är en typ av skenor som finns i bl a korsetter som de syr in i klänningen, men är inte säker..
Det här är klänningen jag beställde. Jag hoppas att den tilltalar mig lika mycket IRL som den gör på bilden... :D

Men ÅÅÅH, vad fin!! Den skulle jag kunna bära rakt av, den var verkligen i min smak. Vilka draperingar!! Även baktill... Så så så så fin...
Skulle gissa att fish bone bust är vanlig "boning", alltså fjädrar som det heter på svenska. Men ordet boning (ben) är ju mer korrekt än fjädrar. De första korsetterna på 1500-talet gjordes nämligen av mjuka något fjädrande ben från valar!