• lule

Villa Vanahem, fler?

Hej!
    Juni 2011 gifter vi oss på Villa Vanahem, Stenugnsund, och undrar om det är fler som gör det så vi kan byta lite tips och planering med varandra? Eller om du har gift dig och vill dela med dig av hur det var så är det toppen.

Själv är jag i behov om tips för vigselförättare...

• Svar på tråden Villa Vanahem, fler?
  • Jojjefs1983

Vi planerar också bröllop i Stenungsund, väldigt nytt dock och har inte kommit nånvart i planering då han friade förra denna veckan:) Jag har dock hunnit kolla lite på Villa Vanahem, det ser mycket bra ut. Hur ligger priserna?

• fryser

det finns en salong i stenungsund. en kille som heter henrik är jätte duktig även hans syster linda. han gjorde iordning mig o hon mina tärnor. 
    svårt att få en tid hos honom då man får vara ute i god tid.
    om nån är intresserad av stolsöverdrag o rosa sidenband till så får ni gärna hojta. fast de är till stolarna i spekerödsbygdegård. vet inte om de passar andra stolar.
    en riktig duktig kock är rune kinger . vi hade honom på plats med persolnal o maten var kanon o personalen duktiga.

• Amor in aeternum

Villa Vanahem blir det inte för oss. Jag kollade priser med dem och de tar 20.000 fre-sön om jag inte tar fel. Vi har däremot bestämt oss för Spekeröds bygdegård.. från fre-sön tar de 1800:- + städ 600:-.. väldigt bra pris tycker jag. Har varit där innan också på en kusins bröllop och det är super fräscht. :)

• lule

Som någon nämnde så kostar det 20.000 att hyra Villa Vanahem men helt klart värt det sedan renoveringen! Det är en klar skillnad på lokal och lokal om man jämför med Spekerödsbygdegård som vi också kikat på. Det beror ju på vad man är ute efter. I det här priset ingår det ju även en hel del. All porslin och möbler, dukar, linneservetter, ljudanläggning, internetuppkoppling, tillgång till restaurangkyl för dryck mm. Det ingår även städning dagen efter samt värdinna under kvällen på middagen. De har kuvertpriser från 265 kr och man tar emd egen dryck.

• fryser

det är bra att de renoverade stället. vi hade orturen att det inte var renoverat o sen att allt annant runt om kring var redan fullbokat. man är ju så olika med vad man vill ha o hur mycket man vill lägga på olika saker.. vi fick ju total fixa byggdegården för att få den känslan vilket vi säkert inte hade behövt om vi hade varit i villa vanahem som den är nu. men det blev sååå finnt . men fortfarnde så kom vi undan billigare än om vi hade hyrt villavanahem.
    de tog 15000 o det var inte alls så fint som det är nu.  på spekerröd så inngår oxå all porslin, möbler ljudanläggning mm o med en liten slant extra även städet o man får plats med fler personer där.. med en duktig o inte allt för dyr kock på plats så flöt det på kanon.

• Jojjefs1983

"Fryser" men ar du spekeröds bygdegård? Vi har varit utanför och tittat där, det ser fräscht ut faktiskt. Vi har även funderat på Sjöstugan i Myggenäs, är det någon som vet hur den är som lokal?
    Oj vad det är mycket att tänka på:)

• fryser

ja jag menar spekeröds byggdegård.. den är inte så fräsch utanför men invändigt är den kanon men ´vi ville ha mer romantik över lokalen.. så det gick åt en himla massa tyll o de har jätte sköna stolar men de är kanllblå. så vi köpte vita stolsöverdrag o ljusrosa siden band. en massa blormmor o ljus så smälte jag när vi kom in efter kyrkan..
    vi kollade på sjöstugan men vi skulla ha ca 80 gäster o det var nästan  för litet o deras kök var inte mycket att ha tyckte vi då vi ville ha en kock på plats..
    ja det är svårt med lokaler runt om kring här..
    Jojjefs1983
  • Jojjefs1983

Okej, Tack!

Ja det låter ju som en bra idé med stolsöverdrag. Vart hittade ni det och vad kostade det till så många stolar??

• fryser

jag köpte de av en annan tjej här på bt. sydde till några extra. jag vill gärna bli av med de. har inte hunnit att tvätta o göra iordning de än men jag kan sälja de otvättade för en billigare peng eller tvätta o göra iordning de för lite mer.. kommer att sätta ut kort på lokalen när den var iordning gjord ikväll nångång.

• fryser

försöker att lägga in lite bilder på spekerödsbyggdegård o dekorationer mm men lyckas inte..vet inte vad jag gör för fel då jag lyckats att få upp andra bilder;-(

• Jojjefs1983

Åh det hade varit jättebra, det kan vi prata om. Kan inte du maila mig på jojjefs@hotmail.com så kanske du kan skicka bilder dit istället?

• fryser

nu testade jag att skicka ett mail. hppas at det kommiy fram

• Alanya

Lule: Vi ska också gifta oss på Villa Vanahem i juni. På midsommarafton faktiskt. Hur gör ni med musik? Ska ni ha band?

• lule

Alanya skrev 2010-10-31 17:17:25 följande:
    Lule: Vi ska också gifta oss på Villa Vanahem i juni. På midsommarafton faktiskt. Hur gör ni med musik? Ska ni ha band?

Nej vi ska inte ha band, men däremot kommer en kille som skall spela under vigseln säkert dra av ett par låtar under kvällen då vi kommer ha PA-anläggning till vigseln ändå. Annars har vi tänkt att köra Spotify faktiskt eftersom det finns trådlöst bredband som man har tillgång till där också.

Hur ska ni göra?

• Alanya

vi har inte bestämt oss men jag vill nog ha en DJ. band har vi nog inte råd med tyvärr...

• Fulis

Hej!
    Tänkte bara säga att vi också kommer att gifta oss på Villa Vanahem i juni, närmare bestämt den 4:e juni. Och jag var inne och kollade på din blogg och det verkar som om ni gifter er 2 dagar efter oss - spännande!

• Fulis

Hej igen!
    Korrigering den 2:a juni.

• lule
    Fulis skrev 2010-12-12 20:01:18 följande:
    Hej!
    Tänkte bara säga att vi också kommer att gifta oss på Villa Vanahem i juni, närmare bestämt den 4:e juni. Och jag var inne och kollade på din blogg och det verkar som om ni gifter er 2 dagar efter oss - spännande!
    Först satte jag nästan vattnet i halsen och var rädd för dubbelbokning! :) Roligt! Hur går planerna?

www.franfrokentillfru.blogg.se
  • Fulis

Här var länge sedan jag var inne! Planerna går bra fast långsamt framåt - enligt alla planeringsscheman ligger vi efter! Men det är främst för att jag har så svårt att bestämma mig. Jag är inne och läser på din blogg då och då - ni verkar ha kommit mycket längre. Vill passa på och tacka för all bra inspiration som du har gett med tex rekommendation på style me pretty etc. Lycka till med fortsatt planerande.

Svar på tråden Villa Vanahem, fler?