• Tiger Lou

Kan man ha sin förlovningsring i annat material än sin pojkvän?

Min kille vill absolut ha en bred förlovningsring i rött guld. Själv är jag inte lika säker på om jag vill ha rött guld utan kanske skulle vilja ha vitt guld. Kanske tillochmed med diamanter och det tycker jag oftast gör sig snyggast till vitguld. men i övrigt använder jag enbart guldsmycken... Hur har ni gjort? har ni matchande förlovningsringar, vanliga släta som det ska vara enligt sed eller kan killen ha en rödguldsring och tjejen vitguld?

• Svar på tråden Kan man ha sin förlovningsring i annat material än sin pojkvän?
  • MsRW

Huvudsaken är att ni båda är nöjda med ert val, tycker jag. Jag har svårt att tro att alla par har samma smak.

Vi köpte matchande förlovningsringar i rött guld till oss båda. Men nu 1 ½ år senare har jag dock insett att jag föredrar vitt guld, så jag ska byta till bröllopet. Har köpt en vigselring i vitt guld med diamanter och ska byta ut min förlovningsring mot en i vitguld som passar vigselringen.

Ta det du vill ha och låt din blivande ha det han vill ha :)

• L i n a

Vi har beställt olika förlovningsringar. Han ska ha vitguld och jag rött guld med diamanter. Till vigselring ska jag ha vitguld och han troligen en i rött guld, så vi blir ju matchande då iallafall Jag tycker man absolut ska välja det man själv vill ha, att man hör ihop vet man ju ändå

• Tiger Lou

intressant att höra hur ni gjort, tycker det är så svårt att bestämma sig för vad man vill ha. Inte tänkt på att man ju faktiskt kan blanda vit och rödguld och ha en ring i varje sen när man väl gifter sig. Tack ni som svarat, tar gärna del av fler synpunkter.

• Flodis Hjärtat

Klart ni kan! Vi har olika och det är inget vi funderat mera ingående på. Man väljer ju det man själv vill ha.

• shakynose

Min pappas ring är i rött guld (han bär aldrig några andra smycken), mammas ringar är i vitguld (hon bär aldrig smycken av rött guld). Jag har aldrig tänkt att det är konstigt! Man passar ju i olika färger, och man tycker inte alltid om exakt samma saker bara för att man är ett par. Det är kanske kul om man hittar något som båda gillar, men för mig är det inget måste att matcha ringarna.

• S2011

nej - din ring och din pojkvän behöver inte vara i samma material ;)

skämt åsido, det finns inga måsten vad gäller val av ring. ni ska bägge trivas med ringarna och välja därefter.

jag har en förlovningsring i silver - min bm har ingen alls.
    vigselringarna kommer vara i titan. jag hade kunnat tänka mig rött guld, men bm ville inte ha det. för vår del känns det viktigt att använda samma material - därför fick vi hitta ett vi båda gillade och på den vägen gick det.

men, det finns som sagt inget som säger att ni måste ha samma material.

• himlenrunthörnet

Tycker absolut ni ska välja det ni vill ha! Vi har nyligen beställt förlovningsringar och bestämt vad vi ska ha för vigselringar. Som förlovningsringar kommer min kille ha en fyrkantig rödguldsring och jag en fyrkantig rödguldsring med en vitguldsinfattad diamant i. Jag kommer ha en smal vigselring i vitt guld med stenar och min kille kommer då att löda på en smal vitguldskant på sin förlovningsring - så det blir ju viss matchning, men inte alls likadana!

• anne på grönkulla

Nej, din ring behöver inte vara gjord av samma material som din pojkvän!

Skämt åsido, nej ni behöver inte ha likadana eller ens liknande ringar.

• shakynose
    anne på grönkulla skrev 2010-09-06 18:58:04 följande:
    Nej, din ring behöver inte vara gjord av samma material som din pojkvän! Skämt åsido, nej ni behöver inte ha likadana eller ens liknande ringar.
    Hahaha!
  • jeslan

Nä man behöver inte ha lika ringar

Tyvärr är min blivande man inte alls på min sida angående detta

Vi är lika osams om hur ringarna ska se ut som vi är om att han tycker att jag ska byta efternamn

Blir nog bra i slutändan hehe

• Aleta

Min mans förlovningsring är i stål och guld (ärvd ring).
    Min är i guld med en blågrå diamant. Lite färgkoordinerat, men det var egentligen en slump. Vi har ringar som vi båda gillar helt enkelt.
    Bilder finns i mitt galleri på våra ringar tillsammans.

Svar på tråden Kan man ha sin förlovningsring i annat material än sin pojkvän?