• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • Syrinx

Vilken aktivitet det blev här såhär på fredagsnatten!  
    Sofi88, ja empireskärning gör verkligen att man ser gravid ut. Jag har faktiskt aldrig testat strumpeband, så det får jag ju göra. Men rejäla, kvinnliga lår är det här också...
    Agape - åh, ja det är det jag är lite rädd för. Det skulle ju vara så snyggt bara! Dessutom perfekt som en ny ringning till mammas klänning, den har nämligen långa ärmar med ljuuuuvliga manschetter med massor av små klädda knappar. Då tänkte jag att det är snyggt att "öppna upp" lite, så det inte blir alltför mycket tyg.  Jag får väl ut och prova lite helt enkelt, och hoppas att det finns lite båtringat därute. Är det någon som vet om det har kommit lite sånt till brudaffärerna? Hittade inte när jag provade lite i höstas.

• serenity

nu har preliminär bokningen på vår lokal gått igenom! Fick svar från dom igår eftermiddag, va bara tvungen att ringa svägerskan och berätta (hon är den enda som vet om att vi planerar bröllop då hon ska vara min tärna) och berätta för jag va så glad att jag höll på o spricka! hihi.. Kunde inte ringa min m2b då han var på jobbet, fick bubbla ur mig allt när han väl kom hem sen

va även och tittade på lite ringar igår. Gick in till en guldsmed med väldigt gått rykte och frågade lite o förklarade hur min drömring såg ut. Han var otroligt duktig o ritade upp förslag och kom med idéer! Vilken otrolig människa,så himla bra på sitt jobb! Vill ha min vigselring i vitguld precis som förlovningsringen och guldsmeden tyckte att jag skulle ha lika många stenar i vigselringen också. Han hade en liknande ring som vi kunde prova bredvid min och det blev såååååå snyggt.. Räknade lite på priset och ringen skulle kosta kring 11 000 kr!

Jag vet att det är galet mycket pengar. Men kan det inte vara värt att investera i den ringen man verkligen verkligen vill ha, istället för att nöja sig med något fabriksgjort? För nu gör ju han denna ring för mig, så den kommer ju bara finnas i mitt exemplar..

Va tycker ni? Vad är er budget på vigselringen?

• weddingdreams

Usch, vaknade upp idag med världens tjurigaste humör.. Hade lite tjafs om bröllopet igår.. ibland är han på och ibland låter det som han inte vill längre. han säger det inte rakt ut men helt plötsligt måste "bröllopspengarna" räcka till tusen andra saker... Man blir så ledsen då.. jag har lgt nerhela min själ på det här ch pysslad hur mycket som helst....

Men idag ska vi iaf kolla på festlokalen och kyrkan...

• sofi 88
    weddingdreams skrev 2011-01-15 10:54:15 följande:
    Usch, vaknade upp idag med världens tjurigaste humör.. Hade lite tjafs om bröllopet igår.. ibland är han på och ibland låter det som han inte vill längre. han säger det inte rakt ut men helt plötsligt måste "bröllopspengarna" räcka till tusen andra saker... Man blir så ledsen då.. jag har lgt nerhela min själ på det här ch pysslad hur mycket som helst....

Vad tråkigt det är när man ska bråkar om sånt. Hoppas det ordnar sig och att lokal och kyrka är toppen!
  • Alex84j
    sofi 88 skrev 2011-01-15 11:32:43 följande:
    Vad tråkigt det är när man ska bråkar om sånt. Hoppas det ordnar sig och att lokal och kyrka är toppen!

Hoppas också att det löser sig. Det är alltid svårt men budget, men jag hoppas att ni hittar en bra lokal och kyrka =)
  • Agape
    serenity skrev 2011-01-15 08:58:08 följande:
    nu har preliminär bokningen på vår lokal gått igenom! Fick svar från dom igår eftermiddag, va bara tvungen att ringa svägerskan och berätta (hon är den enda som vet om att vi planerar bröllop då hon ska vara min tärna) och berätta för jag va så glad att jag höll på o spricka! hihi.. Kunde inte ringa min m2b då han var på jobbet, fick bubbla ur mig allt när han väl kom hem sen

va även och tittade på lite ringar igår. Gick in till en guldsmed med väldigt gått rykte och frågade lite o förklarade hur min drömring såg ut. Han var otroligt duktig o ritade upp förslag och kom med idéer! Vilken otrolig människa,så himla bra på sitt jobb! Vill ha min vigselring i vitguld precis som förlovningsringen och guldsmeden tyckte att jag skulle ha lika många stenar i vigselringen också. Han hade en liknande ring som vi kunde prova bredvid min och det blev såååååå snyggt.. Räknade lite på priset och ringen skulle kosta kring 11 000 kr!

Jag vet att det är galet mycket pengar. Men kan det inte vara värt att investera i den ringen man verkligen verkligen vill ha, istället för att nöja sig med något fabriksgjort? För nu gör ju han denna ring för mig, så den kommer ju bara finnas i mitt exemplar..

Vad roligt, en stor post att stryka på "att göra listan"! Ang ringen, om det är några stenar i så tycker inte jag det låter så dyrt. Eller dyrt, jo det är ju mycket pengar men det är nog det man får räkna med har jag börjat inse tyvärr. Om du har något gammalt guld så kan du ju lämna in det så kan de dra bort det från ringkostnaden. jag kollar också på alt att göra en egen ring hos en guldsmed och har fått några offerter och de ligger kring 10 000 och uppåt lite beroende på stenar osv.

Tråkigt när det blir så men det är nog inte unikt. Här går det också lite upp och ned, tror det är värst innan man har en mer direkt plan och man kan se att bitarna börjar falla på plats och även får en bättre ekonomisk översikt. Spännande att kika på lokal och kyrka!

Här är dottern på kalas i någon timme så jag ska se om jag kan få med sambon och kika på lite ringar alldeles strax  Dock så tror jag att han tänkt sig något annat då vi nästan är barnfri och bara har med lillkillen....
  • BlackWIngedAngel

Jag tycker absolut att man ska prioritera de saker som man själv tycker är viktiga. (Förutsatt att man har råd, sjävklart.) Är ringen viktig, så lägg mer pengar på den och prioritera bort något annat. 
    Jag vet verkligen inte vad vi har för budget till vigselringen, eftersom jag inte kommer vara med och välja den. 
  • majaochputteforeverandever

11 000:- är så klart mycket pengar, men hittar man ringen med stort R och har råd med det, så varför inte? Tänk så många år man ska ha den och då blir det inte så mycket! Flört

Vi räknade med 10 000:- och hade hittat en jättefin ring som låg runt det priset, men så hittade vi en annan ring som vi också föll för, efter att ha jämfört ringarna flertalet gånger så har vi nog bestämt oss för den senare ringen, även om den kostar 14 200:-.
  • weddingdreams

Kul med ringar... Jag ska använda min pappa och mammas förlovningsring. Dom är inte längre gifta och min pappa lever inte längre så jag tyckte det kunde vara fint att ha en del av min mamma och pappa med mig alltid...

Eftersom inte min pappa kan delta på bröllopet så vill jag lyfta fram det i mycket.. I änglarna och i ringen... Kalle ska bara ha en ring. han fick en mycket dyrare förlovningsring som är bred med både vitt och rött guld. Så jag ska få en till ring... Men vi har båda fått våra favorit ringar...

• serenity

är det bara jag som känner att det är typ en evighet till 2012?

vill bara att det ska bli vårt år nu så att det snart är bröllopsdags!

Svar på tråden forts "Bröllop 2012"