• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • Dolly P
    sofi 88 skrev 2011-01-02 18:10:47 följande:

Jag tror inte vi kommer få problem med att folk blir sura. Det är ju brudparet själva som ska bestämma hur de vill ha det på sitt bröllop och man ska se till att göra precis som man själv vill. Viktigt att man tänker på det. Jag tror att man som brudpar tror att gästerna förväntar sig betydligt mer än vad de i verkligheten gör, så tror jag det är med vår släkt och vänner i alla fall.

Brudbukett behöver inte bli så dyrt om man väljer blommor som det är sässong på vad jag har förstått. Själv har jag tur som har en kompis som ska binda min så jag hoppas den inte blir så dyr Glad

ja det är nog så att man själv har massa tankar och funderingar på vad andra ska tycka. Sen jämför man mkt med andra. Men det handlar ju bara om att visa våran kärlek. mat och liknande är ju egentligen inte så viktigt.
  • sofi 88
    Dolly P skrev 2011-01-02 18:18:15 följande:
    ja det är nog så att man själv har massa tankar och funderingar på vad andra ska tycka. Sen jämför man mkt med andra. Men det handlar ju bara om att visa våran kärlek. mat och liknande är ju egentligen inte så viktigt.
    Precis! Var jättestressad för några månader sen när vi bestämt oss men då pratade jag med min mamma som sa att huvudsaken faktiskt är att man vet varför man gifter sig. Resten är oviktigt och man väljer själv vilka man bjuder osv. Nu har jag i och för sig suttit och skrivit ner gästlista med min m2b och den blev bara på 50 pers som vi absolut känner att vi vill bjuda så då kanske det blir att alla får mat trots allt. Men mycket kan hända på 1,5 år Glad
  • cookieandkermit
    Agape skrev 2011-01-02 16:56:00 följande:
    Vi ska försöka hålla oss från att berätta tills närmare sommaren.

Hur fungerar save the date kort, skickas de ut innan själva inbjudan va? Vi har bestämt lokal och kyrka nu gäller det bara att kunna boka dem då vi vill.... Väntar ivrigt på att de ska svara på vår förfrågan och ge offert.
    weddingdreams skrev 2011-01-02 16:17:19 följande:
    Nu är jag hemkommen. Fick med mig sarita gardiner hem i mörk lila som sedan ska sys till löpare... Men köpte inte allt då jag vill vara hundra att den färgen passar til till dunilins aubergine servetter först.

Sedan blev det lite galej ljushållar. De har tre skyddrinar i sitt fyrapack och dom är perfekta att göra servettringar av. Men limmar bara fast ett fint band runt så blir det skit snyggt.... Så lite hållare blev det med men behöver 27 fyrpack så jag köper lite då och då. sist men inte minst köpte jag även fenomens flytande ljus. tänkte ha mjöd öl glas fulla med vatten och blommor och sedan ha ett flytljus längst upp som bordsdekoration... Här har vi ett  ikea bröllop...;)

Jag behöver lite tips på bra låtar... Vi ha en med lite fart i... kan ni inte finna en sån till mig... som solisten ska sjunga i kyrkan... där du andas är redan bestämd men en till...
    Jo, så är det ju. save-the-date kort är ju till för att de som är bjudna ska kunna boka in dagen "långt" innan, det är väl speciellt bra om man har gäster som måste resa långt eller om man ska gifta sig under populära semestertider.  Vi gör det för att vi kommer gifta oss precis när skolorna slutar och så förhoppningsvis precis innan midsommar. Så att folk kan planera ordentligt lixom. Och för att jag ska kunna känna mig lugnare (eller något) för jag vet inte när jag kommer vara klar med skolan i juni 2012..

I morgon ska jag ta mod till mig och ringa till pastorsexpiditionen och kolla datum med dom och tider också för den delen, vill helst ha vigseln from 14 och framåt, det är en bit att åka till kyrkan och jag vill inte behöva stressa ihjäl mig.
  • Agape
    cookieandkermit skrev 2011-01-02 19:09:33 följande:
    Jo, så är det ju. save-the-date kort är ju till för att de som är bjudna ska kunna boka in dagen "långt" innan, det är väl speciellt bra om man har gäster som måste resa långt eller om man ska gifta sig under populära semestertider.  Vi gör det för att vi kommer gifta oss precis när skolorna slutar och så förhoppningsvis precis innan midsommar. Så att folk kan planera ordentligt lixom. Och för att jag ska kunna känna mig lugnare (eller något) för jag vet inte när jag kommer vara klar med skolan i juni 2012..

I morgon ska jag ta mod till mig och ringa till pastorsexpiditionen och kolla datum med dom och tider också för den delen, vill helst ha vigseln from 14 och framåt, det är en bit att åka till kyrkan och jag vill inte behöva stressa ihjäl mig.
    Aha, kanske det man ska skicka då majoriteten av våra gäster kommer vara "resande gäster" (då vi inte haar bröllopet på vår boendeort). Såg någonstans där det fanns som mangetkort, vilket skulle vara ganska passande för oss...

Försöker surfar lite medan barnen gör det svårt, märks att det är läggdags snart 
  • Agape

magnetkort skulle det ju stå, blir lite galet med pekfingervalsen...

• Chiara
    Dolly P skrev 2011-01-02 18:02:16 följande:
    jag har också funderat på att göra så. Att man bjuder dom närmaste på maten och senare på kvällen får dom andra komma och vara med på festen. Men vet inte om vissa kanske blir sura om dom bara får komma på festen.
    Ingen blir sur så länge du gör det på ett schysst sätt.. som till ex istället för att bjuda dina älsta och ganska nära vänner bjuder dem vänner du fått nyligen och egentligen inte känner och sedan säga ja men vi har inte råd men dem är två och vännerna är en åt gången så att säga...
    Det har jag själv råkat ut för det och känner mig än idag ledsen för det till och från... kändes lite som att bli tagen för given..

Men jag skulle inte ha blivit ledsen eller funderat om det hade varit konsekvent att vännerna kommer då eller "nya" vänner får vänta medans dem som finns där för dig skulle få komma på middagen och sen komma.. men ja du fattar gör det på ett snyggt sätt så blir det inga sura miner och samtidigt så är det ju så det är din dag..
    och låtbli att säga att det är för att du inte har råd och sen bjud andra vänner istället utan säg bara pga platsbrist elelr helt eneklt tyvärr så finns ingen möjlighet för er att närvara på middagen men ni är hjärtligt välkomna på festen kl ... eller säg inget om middagen alls till dessa gästerna utan bara bröllopet är denna tid och middagen är den här tiden.
  • Chiara

Jag har skrivit på min blogg att vi har planerat att gifta oss och så vårat datum men vi har inte sagt att du och du är bjuden mm utan bara skrivit och sagt det rent generellt....  så ingen vet egentligen att de är bjuda mer än min moster och kusin som var hos min mormor på julafton och jag talade om/frågade om det var okej att jag lånade hans födelsedag om 2 år eftersom att han fyller 30 då. kände att dte kunde vara schysst att i alla fall s'äga eller yttra mig att jag vet att det är din födelsedag men ...

Men vi kommer inte skicka ut save the date innan i sommar och sen kommer inbjudningarna gå ut kring påsk eller kankse till sommaren nästa år eftersom att vi inte gifter oss förrän i november.
    och först då kommer folk få veta att du är bjuden. nu är det bara en vi ska gifta oss...

min brudbuket kommer jag antingen göra själv eller få lite hjälp av svärmor som är ganska duktig på det där,, eller så kommer jag kanske lyckas få min kusins kusin att göra min buket som har en egen blomster affärn några mil här ifrån men kan vara värt det i penga mässigt om hon är mycket billigare eller rent av gratis :) men de återstår att se.. ska kolla alla såna alternativ först innan jag ens överväger fullpris för misstänker att min buket kommer gå på ca 2500 minst :/ i såna fall dock som sagt tänker jag göra allt för att få ner den och kankse landa på max 500 om det är möjligt.

Ang människor runt oss/mig ja jo det är väl så att ibland behöver man få solkivista lite för att få perspektiv, sen är det nog lite så att jag har en bild av hur det borde vara och inte hur det är så jag lever lite på den känslan tror jag och ja just nu är det mycket som snurrar i mitt huvud har haft massa bråk på min blogg senaste dagarna och jag är väl mer eller mindre upp och ner och känner mig abslout inte värdelös för jag tar inte åt mig av det som skrivits men jag känner mig upprörd över att det finns de människorna som tror att det jag och andra skriver på internett är hela våra liv elelr ja hela verkligheten och sen dömmer dem utav det ... de känns inte alls så schysst anser jag nu vet jag att det som skrivits inte alls stämmer så därför tar jag inte åt mig men nästa gång kankse de går på någon som tar åt sig och som dem senare knäcker,,

Sen har jag ryggvärk så det heter duga i dag känns som att ryggen är på väg av så i morgon lär jag snällt ringa till smärtkliniken och fråga hur jag ska göra eftersom att jag verkligen har skit ont igen trots morfinplåster!

hoppas ni brudar har haft bättre dag än jag

• weddingdreams

Vi kommer sända ut save the date i höst. Men sak väl sända ut när man vet, typ nått år innan. Men känner att hösten blir bra så inte folk glömmer bort det. Vi gifter oss i maj 2012 så inbjudan kommer nog sändas ut i jan kanske feb när julen lugnat ner sig. Egentligen ska inbjudan sändas ut 6 veckor innan bröllop men känns som om jag vill skicka ut det lite tidigare ändå... Får se.

Jag har hittat ett roligt save the date på youtube som jag ska göra. Kände att vi fått många magneter som save the date så jag vill ha nått som ingen gjort bland mina vänner i alla fall... Och ännu mer pyssel såklart...;)

Chiara - Hoppas du mår bättre i morgon...

• Syrinx

OjojOJ vad det skrivs här!!! Vad flitiga ni är Vad gäller tider för vigseln kan det vara så att man inte får bestämma det helt själva - när vi ringde och bokade kyrkan för vår dag frågade kvinnan på pastorsexpeditionen om vi ville ha vigseln kl 13, 15 eller 17. Tydligen var det deras fasta tider, så det kan vara värt att tänka på Vi tog iallafall kl 15, då vi ska gifta oss utanför Vadstena och har släkt som åker från Skåne, Uppsala och Örebro. Då behöver de inte åka allt för tidigt och samtidigt blir det inte för sent att fortsätta middagen därefter, bl a med tanke på äldre släktingar.

Brudbukett är något jag funderar mycket på också! Jag kan ganska mycket om blommor och är ganska bra på att kombinera blommor och binda vackra buketter, och jag vet precis vad jag vill ha för blommor i min brudbukett: blåklint, kornax, rosa rosor och rosa pioner. Stuket ska vara lite "vilt", så jag skulle nog egentligen kunna binda en bukett själv. Samtidigt är det svårt att veta hur mycket tid man har på bröllopsdagen! Tänk om det blir alldeles för stressigt, och så blir det svårt att hinna med Förvånad Jag är också lite nervös för kvalitén på blommorna om man beställer på egen hand. På så vis känns det betydligt säkrare att beställa hos en florist och så vet man vad man får och att det blir bra. Vad tänker ni andra? Har ni bestämt vad gäller brudbukett än? 

Vi ska nog skicka ut save-the-date. Hade inte tänkt det från början, utan bara tänkt att berätta för våra gäster personligen (vilket vi redan börjat med Glad), men det känns ändå lite tryggt. Dessutom mysigt att ganska snart få börja pyssla på RIKTIGT (fast det ser jag ju att flera av er börjat med redan, löpare och hjärtan på snören och allt vad det är, härligt!) och faktiskt få skicka ut några vackra kort i vårt färgtema. Hihi!

sofi 88 skrev 2011-01-02 17:22:15 följande:
    Idag har vi varit och kollat på kyrkor, vi står och väljer mellan två. Tyvärr var den ena inte öppen så nu har jag inte sett min storfavorit innuti... Båda kyrkorna är ungefär lika stora/små, ca 150 platser. Båda är vita men den vi vart inne i är väldigt ljus och känns öppen. Den andra har vi bara kikat in i när det varit släckt och den ser lite mörkare ut, samtidigt är det den kyrkan mina föräldrar vigdes i och jag är döpt där, plus att det är max 5 km till lokalen från kyrkan medan det är säkert 2 mil från den andra kyrkan... Svårt att välja alltså... Tänkte nämnligen ringa imorgon och boka. Den som vi vart inne i har en trappa man står på som brudpar medan "storfavoriten" bara har en liten kulle vilket känns lite som ett minus, haha. Funderar på vilken tid man ska ha vigseln om jag nu ändå ska ringa och boka... Det lutar åt 14 eller 15 tiden. Vilken tid ska ni andra vigas?
    Jag är ju lite traditionalist, så jag tycker att det låter jättevackert att gifta sig i samma kyrka som dina föräldrar, och dessutom din dopkyrka! Symboliken i det tycker jag är oslagbar
  • Syrinx
    weddingdreams skrev 2011-01-02 21:03:10 följande:
    Vi kommer sända ut save the date i höst. Men sak väl sända ut när man vet, typ nått år innan. Men känner att hösten blir bra så inte folk glömmer bort det. Vi gifter oss i maj 2012 så inbjudan kommer nog sändas ut i jan kanske feb när julen lugnat ner sig. Egentligen ska inbjudan sändas ut 6 veckor innan bröllop men känns som om jag vill skicka ut det lite tidigare ändå... Får se.

Jag har hittat ett roligt save the date på youtube som jag ska göra. Kände att vi fått många magneter som save the date så jag vill ha nått som ingen gjort bland mina vänner i alla fall... Och ännu mer pyssel såklart...;)

Chiara - Hoppas du mår bättre i morgon...
    Vilket datum ska ni gifta er? Vi gifter oss 26 maj!
Svar på tråden forts "Bröllop 2012"