• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • BlackWIngedAngel

Vem var det här inne som skulle ha ett askungebröllop el liknande? 
    Jag såg den här annonsen på köp ooch sälj:
    www.brollopstorget.se/Annonser/83950%2FAnnonser%2F%3Fshow%3D%26trade%3D%26category%3D%26area%3D%26orderby%3Dcreated%
    26text%3D%26details%3D%26tab%3D%26annonsera%3D%26page%3D10%26ref%3D 

• Nephele

Tillbaks i tråden... legat lite lågt med planerandet ett tag och inte varit in på sidan så mycket, så försöker läsa ikapp i tråden nu ;). Är på sid 295 så har ett antal sidor kvar :P.

Snart reser jag mot hemstaden och Stockholm, så ska kika på lite tyger och spåna lite idéer med mormor (som ska sy om min klänning), samt kanske ta en tur till Panduro. Har bestämt vilka servetter vi ska ha :), och kommit fram till att det nog blir ett höstbröllop ändå, mindre risk att jag ångrar mig :P. Känns lite mindre lämpligt med grillning vid den tiden, men vill ändå göra det så ska försöka få till det på nåt vis. Kör vi på september/oktober blir det några färre gäster (3 st) och mer tid att spara pengar. Vi hoppas att vi ska kunna hålla middagen i tält i svärföräldrarnas trädgård, ställa grill/ar på altan och även duka upp lite buffébord där. Duka med vita engångsdukar (Dollar Store, ÖoB eller ICA), nån typ av plommonlila löpare, höstlöv, dekorationssten, vaser av aluminiumburkar och en massa ljus. Funderade på detta att det riskerar vara lite kallt att sitta ute då, men en tanke om man kanske kan ha filtar/plädar på stolarna? Om det går att hitta någorlunda billigt vill säga.
    Har även hittat en figur som jag skulle vilja ha på tårtan, inte sett den förut (hade tänkt mig Willow Trees "Promise") men denna var ju så fin! Lite stor kanske (20 cm), men ändå! och om man dekorerar lite runt om som de gjort här kanske det kan bli bra...

Har försökt se över budgeten men tror inte jag kan få ned den så mkt mer... ligger nu på dryga 27'000 (varav hälften är för ringarna) men får nog räkna med 30'000. Funderar dock på att enbart skicka ut inbjudningskorten med posten, tack-kort kan vi nog skicka nån variant via email istället, med bilder från vigseln/på oss och på personen/rna i fråga. Kanske som en powerpoint? Gott om tid att fundera på den biten :D

Såg att ni tidigare diskuterade val av brudfölje... För min del är det ganska givet vilka tärnor jag vill ha, och har mkt svårt o tro att de skulle tacka nej. Sambon har lite svårare, men tror det blir hans kusin, alt. bror.
    Blir nog inte mer än 30 gäster, och vill ha det simpelt och avslappnat, så tror inte vi kommer bry oss om nån bordsplacering.

Återkommer med tankar och funderingar när jag läst lite till...

• augusti2012

Måste berätta vad som hände igår: 

Jag och en av mina tärnor, hennes mamma och  7 åriga dotter var på allsång i gränna igår. (går att lyssna på p4 på lördagar). Gårdagens artister var Shirley Clamp, The moniker, Anders "Ankan" johansson bland annat.
    I slutet av allsången så kommer shirley upp för andra gången på scen. Och hon frågar. Är det någon som går i bröllopstankar. Jag vinkar lite lätt med handen. Hon ser inte och frågar om alla i gränna är gifta. Min tärna ropar: nä min kompis ska gifta sig och pekar på mig. :) Vinkar lite lätt.
    Då säger shirley att denna låten var till mig. Och så sjunger hon: Du är allt! 
    Behöver jag skriva att det kom en och annan tår och  håret reste sig på armarna.

En av dem låtarna jag verkligen skulle vilja ha på bröllopet. Ett litet speciellt moment.  

Så nu måste jag lyssna på lördag om detta kommer med. :)

• augusti2012

Jag och en av mina tärnor, hennes mamma och  7 åriga dotter var på allsång i gränna. (går att lyssna på p4 på lördagar). Gårdagens artister var Shirley Clamp, The moniker, Anders "Ankan" johansson bland annat.
    I slutet av allsången så kommer shirley upp för andra gången på scen. Och hon frågar. Är det någon som går i bröllopstankar. Jag vinkar lite lätt med handen. Hon ser inte och frågar om alla i gränna är gifta. Min tärna ropar: nä min kompis ska gifta sig och pekar på mig. :) Vinkar lite lätt.
    Behöver jag skriva att det kom en och annan tår och  håret reste sig på armarna.

En av dem låtarna jag verkligen skulle vilja ha på bröllopet. Ett litet speciellt moment.  

• Lilique
    augusti2012 skrev 2011-08-01 09:43:13 följande:

Jag och en av mina tärnor, hennes mamma och  7 åriga dotter var på allsång i gränna. (går att lyssna på p4 på lördagar). Gårdagens artister var Shirley Clamp, The moniker, Anders "Ankan" johansson bland annat.

Nej men gud va roligt! Måste känts riktigt häftigt det där! =) Nu måste jag också lyssna på lördag bara för att.
  • durrasflikka
    Eireann skrev 2011-07-31 23:45:13 följande:
    Tillbaks i tråden... legat lite lågt med planerandet ett tag och inte varit in på sidan så mycket, så försöker läsa ikapp i tråden nu ;). Är på sid 295 så har ett antal sidor kvar :P.

Snart reser jag mot hemstaden och Stockholm, så ska kika på lite tyger och spåna lite idéer med mormor (som ska sy om min klänning), samt kanske ta en tur till Panduro. Har bestämt vilka servetter vi ska ha :), och kommit fram till att det nog blir ett höstbröllop ändå, mindre risk att jag ångrar mig :P. Känns lite mindre lämpligt med grillning vid den tiden, men vill ändå göra det så ska försöka få till det på nåt vis. Kör vi på september/oktober blir det några färre gäster (3 st) och mer tid att spara pengar. Vi hoppas att vi ska kunna hålla middagen i tält i svärföräldrarnas trädgård, ställa grill/ar på altan och även duka upp lite buffébord där. Duka med vita engångsdukar (Dollar Store, ÖoB eller ICA), nån typ av plommonlila löpare, höstlöv, dekorationssten, vaser av aluminiumburkar och en massa ljus. Funderade på detta att det riskerar vara lite kallt att sitta ute då, men en tanke om man kanske kan ha filtar/plädar på stolarna? Om det går att hitta någorlunda billigt vill säga.
    Har även hittat en figur som jag skulle vilja ha på tårtan, inte sett den förut (hade tänkt mig Willow Trees "Promise") men denna var ju så fin! Lite stor kanske (20 cm), men ändå! och om man dekorerar lite runt om som de gjort här kanske det kan bli bra...

Har försökt se över budgeten men tror inte jag kan få ned den så mkt mer... ligger nu på dryga 27'000 (varav hälften är för ringarna) men får nog räkna med 30'000. Funderar dock på att enbart skicka ut inbjudningskorten med posten, tack-kort kan vi nog skicka nån variant via email istället, med bilder från vigseln/på oss och på personen/rna i fråga. Kanske som en powerpoint? Gott om tid att fundera på den biten :D

Såg att ni tidigare diskuterade val av brudfölje... För min del är det ganska givet vilka tärnor jag vill ha, och har mkt svårt o tro att de skulle tacka nej. Sambon har lite svårare, men tror det blir hans kusin, alt. bror.
    Blir nog inte mer än 30 gäster, och vill ha det simpelt och avslappnat, så tror inte vi kommer bry oss om nån bordsplacering.

Återkommer med tankar och funderingar när jag läst lite till...
    Ett par arbetskamrater gifte sig i december förrförra året och de hade grillbuffe på sitt bröllop så det blir utmärkt även på ert höstbröllop.
  • Nephele
    cookieandkermit skrev 2011-06-30 22:00:20 följande:
    Vi ska nog ha något kött, typ fläskfile, sen kyckling, lax, scampi, grönsaker, majskolvar (många tandpetare) till det kommer det finnas sallader, någon slags potatis, bröd, smör, såser (Tzatsiki är ett måste) och lite så. Vi har inte pratat ihop oss med han som fixar maten än, men det är så vi tänker. Lite av allt. Båda jag och BM äter det mesta men kommer nog äta en massa scampi, det är ju så himla gott.  Skrattande
    Åh, tack! Tandpetare hade jag helt glömt bort! Ska ni ha de i särskilt fina behållare eller vanliga??

Såg nån bild tidigare i tråden med dahlia i bakgrunden, då slog det mig att jag ju kan ha dahlior i buketten! Perfekt till höstbröllop ju :). finns i många olika fina färger, och kan nog bli fint att kombinera med t.ex. rosor, freesia och lite grönt, ev. nån "bärkvist". Kändes helt rätt när jag började tänka på det och letade bilder Skrattande

Om vi lägger filtar över stolarna så har ju Jysk billiga vita fleecefiltar (mjuka och sköna) för typ 13:-/st, då kan ju gästerna få ta med den sen om de vill ;).

Har även börjat spåna lite på inbjudningskorten nu när det verkar bli ett höstbröllop, och lekt lite med photoshop :) Bild finns i mitt galleri. Vad tror ni om nåt i den stilen? Har isf tänkt dubbelvikta kort i plommonlila, med t.ex. cremevitt papper både på framsidan (med brudparet) och inuti med texten (som sambon vill ha i mörkgrönt). Brudparet går igen i våra servetter :). Någon som sett plommonlila papper/kort nånstans förresten? Ännu hellre ramkort med oval "aperture", vad heter det på svenska??

Sen hade jag tänkt mig flera tårtor på ev. hyrd ställning, men nu lät det som om sambon tyckte vi skulle kolla upp våningstårta istället :O Haha, ja, kanske skulle involvera honom där också? :P Men jag har aldrig förstått mig på våningstårtor? Hur fungerar de? Är det separerat med typ papper mellan våningarna eller är det allt i ett? Hur blir det då när man skär bitarna? när översta våningen är borta, hur ser då nästa ut? Eller skär man runt om? blir inte det också knas? Nån som vet får gärna upplysa mig!
  • Nephele
    durrasflikka skrev 2011-08-01 18:25:10 följande:
    Ett par arbetskamrater gifte sig i december förrförra året och de hade grillbuffe på sitt bröllop så det blir utmärkt även på ert höstbröllop.
    Låter bra! Satt de ute då eller åt de inomhus?

Såg förresten att ni skrivit lite om hur ni träffades :), härligt att läsa allas olika historier! Vi träffades på Lunarstorm för 10 år sedan :P. Jag bodde då tillfälligt i samma stad som M2B över sommaren, och han letade nya bekantskaper i området. Han tänkte inte skriva till mig först då jag verkade så upptagen, men så gjorde han det ändå :). Han gjorde bara ett kort inlägg i min gästbok och undrade hur dagen varit. Såna meddelanden hade man ju fått från killar förut men aldrig lett till nån mer kontakt. Denna gång hade min fågel som jag hade då levt rövare under dagen, så jag nämnde väl det i mitt svar, vilket ledde till vidare mailkontakt :). Vi mailade flera gånger dagligen och chattade varje kväll. Efter lite drygt två veckor träffades vi första gången, 06:30 en söndagmorgon för en skogspromenad (inte att rekommendera för en första dejt med en främling!). Vi träffades igen under veckan, sen skulle jag på arbetsintervju i en annan stad och redan då började vi prata om pendling! :P Men jag blev kvar, och 2 veckor efter första dejten var vi uttalat tillsammans :)
    Förlovade oss 2 år senare på midsommarafton (planerat). Sen dess har det tyvärr inte hänt så mkt, och det utlovade frieriet har uteblivit!! Så nu planerar jag/vi bröllop ändå, men jag kommer nog ändå kräva ett frieri innan vi bokar vigselförrätare och fotograf :P.
  • durrasflikka
    Eireann skrev 2011-08-01 22:17:46 följande:
    Låter bra! Satt de ute då eller åt de inomhus?

Såg förresten att ni skrivit lite om hur ni träffades :), härligt att läsa allas olika historier! Vi träffades på Lunarstorm för 10 år sedan :P. Jag bodde då tillfälligt i samma stad som M2B över sommaren, och han letade nya bekantskaper i området. Han tänkte inte skriva till mig först då jag verkade så upptagen, men så gjorde han det ändå :). Han gjorde bara ett kort inlägg i min gästbok och undrade hur dagen varit. Såna meddelanden hade man ju fått från killar förut men aldrig lett till nån mer kontakt. Denna gång hade min fågel som jag hade då levt rövare under dagen, så jag nämnde väl det i mitt svar, vilket ledde till vidare mailkontakt :). Vi mailade flera gånger dagligen och chattade varje kväll. Efter lite drygt två veckor träffades vi första gången, 06:30 en söndagmorgon för en skogspromenad (inte att rekommendera för en första dejt med en främling!). Vi träffades igen under veckan, sen skulle jag på arbetsintervju i en annan stad och redan då började vi prata om pendling! :P Men jag blev kvar, och 2 veckor efter första dejten var vi uttalat tillsammans :)
    Förlovade oss 2 år senare på midsommarafton (planerat). Sen dess har det tyvärr inte hänt så mkt, och det utlovade frieriet har uteblivit!! Så nu planerar jag/vi bröllop ändå, men jag kommer nog ändå kräva ett frieri innan vi bokar vigselförrätare och fotograf :P.

De satt inne.

Jag har också krävt ett frieri så vi får se när det blir av.

• Anny

Hej allihopa!

Har försökt läsa en del som ni skrivit. Jätteroligt  och verkligen inspirerande. Men samtidigt endast en bråkdel av vad som skrivit ;) Snacka om aktivitet!! =)

Jag hoppas jag får joina er här?

Jag och min sambo har snart varit förlovade i 3 år (1 okt). Vi har egentligen sagt att man ska gifta sig inom ett år efter frieri men vi ändrade oss till 2 år då vi precis köpt hus och hade en 1 åring. Som ni gissat höll inte det ändå, då vi fick en liten pojk till som nu är drygt 1 år. Men se nu jäklar ska vi ge oss i kast med bröllopsplaner!

Vi tänker oss september nästa år. Mer än så har vi knappt kommit. Jo vi har en preliminär gästlista (ca 50 st) och jag har kontaktat 1 möjlig lokal. Meeeen vad dyrt det  mesta känns! Pengarna bara rinner iväg!

Annars velar vi mest. Kyrkligt eller borgerligt. Stort eller litet? Utomlands eller sverige osv osv osv

Har redan kikat på lite bröllopsklänningar på nätet och det finns ju inte direkt lite att välja på där heller. Så summa summarum...man kanske skulle lägga ner planerna innan man ens börjat ;) För mycket jobb haha

Vi har varit tillsammans i snart 7 år. Jag -79, han -75. 2 st grabbar på snart 4 och drygt 1 år. Vi är nu boende i Jkpg. Jag är uppvuxen här och min sambo är från Östergötland.

Det var lite kort om oss. =)

Svar på tråden forts "Bröllop 2012"