• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • annas01

Hej på er!

Är en finlandssvensk tjej som håller på att planera bröllop (har dock inte kommit så långt på vägen..) Vi ska gifta oss 9 juni 2012 i en liten stad som heter Jakobstad. Roligt att läsa hur långt alla har kommit med planeringen, men får ändå lite smått panik över att inte ha gjort något annat än bokat kyrka, präst och skrivit en lista på vem vi vill bjuda på bröllopet :) Men förhoppningsvis hinner jag bra på ett år! (Imorgon har vi minus 1 års bröllopsdag ;))

• durrasflikka

Jag har inte kommit så långt i planeringen. Har bokat kyrka och fotograf. Vet inte vem prästen blir än men vi ska se om där är någon speciell vi vill ha till det.
    Annars har jag hittat klänningen jag vill beställa (inte provat någon, men ska göra det först)
    Buketten vet jag hur den ska se ut (har pratat lite med en vännina som är florist)
    Ringen vet jag ungefär hur den ska se ut (måste bestämma om jag ska ta bort min förlovningsring eller inte)
    Lokal måste hittas! (Någon som kan komma med förslag (eller vill betala Sofiero till oss ;P)?)
    Catering måste hittas!
    Måste hitta dekorationer till bord osv. ska jag hitta inspiration till.
    Veta vår budget kanske är bra? ;)

Men, jag gifter mig inte förrän 11 augusti så det är lugnt hitintills. =)

• Kicka

Jag gifter mig 25 augusti nästa år, förhoppningsvist (!) i Vingåkers Folketspark. Har inte bokat det än men det ska tydligen inte vara några problem. De har svårt att ta en bokning så långt innan. Det är det enda ställe i detta gudsförgätna område (Katrineholm/Vingåker) som kan ta så mycket folk ( ca 100 st) som är beräknade att bli inbjudna, samt man får ta med egen mat/dryck.

Sambon är väldigt bestämd med att det ska bli en (enligt honom) enorm grillbuffé, bubbel med snittar och sen istället för den tradionella tårtan ska vi ha mammas frozen cheesecake med jordgubbar. Fri bar (öl,vin,cider,avec som inhandlas i tyskland). Vi kommer att fixa all mat själva ( ja med hjälp av släkt o vänner då).

Sambon är ifrån Sthlm men vi bor i Katrineholm och väljer att lägga bröllopet här för det är galet mycket billigare här än där.

Har en jättebra resturangskola i stan också som vi  tänkte försöka hyra servetriser på. Tydligen har det funkat förr och kostar typ inget.

Har en morbror som spelar i band så musiken är mer eller mindre klar, ska hyra en bekant som trubadur för underhållning före/under middagen. Styvsystern är art director och en grym fotograf så bilderna är klara . En utav mina bästa vänner är makeup artist i England och har lovat att fixa både hår och smink som present (yay).

Har hittat klänningen med stort K, men har inte beställt den ännu ( från mylove-bridal.com) . Väntar liiiite till ( i hopp om att gå ner lite till). Ska även beställa näbbklänning till min dotter. Mycket fluff ska det vara enligt henne . Är helt galen i "Borta med vinden" och tycker att klänningen påminner lite om en i filmen.

Andra styvsystern jobbar som konferanschef på stadshotellet i Katrineholm och fixar trevligt pris på the "honeymoon suit" och pressar priset så vi kan bjuda alla på en maffig brunch dagen efter.  Det gäller att vara besläktade med rätt personer!

Ehm vad har jag glömt... Filar på inbjudan och infobladet som ska med. Har hittat fina till ett sjysst pris på visaprint.se. Kollade först på calligraphen o höll på att svimma av priset!!  Temafärgerna kommer att vara mörklila/mörkgrön/vitt/silverstänk (svårt att bestämma mig ja).

Vi ska gifta oss borgligt på plats (folketspark) och försöker få igenom att en nära vän till sambon ska få viga oss. Han är jurist och jobbar i domstol, det ska tydligen vara enklare att få det beviljat om de är jurister eller politiker. Men det återstår ju att se.

Haha vilken låång text det blev.. Kan prata/skriva om det hur mycket som helst känns det som!

• BlackWIngedAngel
    helsingebrud skrev 2011-06-08 13:43:15 följande:
    pinkgrape - var fick du tag på din underkjol för släp
    märkte nu när jag provade min klänning att jag nog behöver en sådan

Kanske du vill sälja den efter ditt bröllop??

Kommer även behöva sy upp klänning ca 5 cm om det inte blir totalt olika på olika underkjolar

Har ju gott om tid på mig då bröllopet inte är förns i april!!
    Nu är jag snurrig. Har pinkgrape varit i den här tråden? Hon gifte (eller gifter) sig väl i år?
  • apoolea
    minttus skrev 2011-06-05 13:56:48 följande:
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm 
    Jag ska oxå gifta mej i Bromma kyrka :)
    Skriv görna några rader efter ert bröllop och berätta :)
  • tweety
    Styrka skrev 2011-06-08 13:39:13 följande:
    Hej alla!

Jag ska gifta mig med min lilla björn sommaren 2012, den 7 juli, i Göteborg. Närmare bestämt på Hisingen.
    Vigseln ska ske utomhus, i Keillers Park, och vi lutar åt att ha festen i Lundby Hembygdsförening nära Eketrägatan. Annars gillar vi även Överås slott vid Redbergsplatsen, men det blir ju en liten bit från vigselplatsen iaf.
    Vi har kontaktat församlingen för att säkerställa att det finns en präst som vill viga homosexuella par, och de skrev att de var glada att kunna viga även homopar numera, så det känns skönt.
    Klänningen kommer bli en Kinaklänning, samlar bilder sedan några månader tillbaka (tom innan frieriet kom, haha!) och kommer kalla in bästa vännens experttips innan jag skickar iväg en beställning. Tänkte beställningen bör gå iväg innan nyår så att jag får en andra chans om jag inte skulle bli nöjd.
    Ringarna är klara, vi kommer inte ha några fler ringar än våra förlovningsringar. De är i palladium och beställda från www.kodega.se, som jag verkligen kan rekommendera!
    Catering har vi bara börjat nosa på än så länge, alkohol kommer beställas från Tyskland. Min kusin gjorde så på sitt bröllop, och det är ju en liten risk man tar, men det ska nog gå bra. *optimist*
    Dekoration är lite av min akilleshäl, jag har inte direkt ett utpräglat sinne för det estetiska. Men jag tänkte knoppalakan till stolar och dukar, och i övrigt kalla in mina talangfulla systrar.
    Namnskyltar till alla gäster är ett måste, haha! Många av våra vänner känner inte varandra, och detsamma gäller våra familjer.  Förmodligen gör jag styvt papper som man kan fästa med ett gem, så skadas inga kläder.
    Ingångsmusik blir Edward Grieg's Morning Mood, på min bestämda begäran. Kan jag få en elev ur musikklasserna att spela den på tvärflöjt för en billig peng är jag lycklig.  Utgångsmusik har vi inte valt än.
    Gästlistan är i det närmaste klar.

Oj, jag hade kommit rätt långt i planeringen märker jag nu!

Finns det bler göteborgsbrudar här? Gbg2012 gissar jag? Hej på er!
    Hejsan!

bor i gbg och ska gifta mig i säve kyrka 27 juli nästa år, vi ska ha festen i kolmaden i delsjö området som ligger precis brevid delsjö badet.

Kul att det är fler från samma ställe så kan man få lite lokala tips och ideer.

Vi har det mesta klart, har bokat kyrka har fått lovat att prästen håller cermonin på engelska om det inte finns någon som kan franska då sambon är fransman. Bokat lokalen, beställt våra kläder från milanoo.com
    håller på att utforma inbjudningskorten som ska vara klara för utskick i september senast, nästan klar med festprogrammet, spånat på bordsplaceringen, bestämt bordsdekorationen och har nästan allt inhandlat. Bestämt vad vi ska äta och vin och champang är inhandlat i frankrike redan.
    har allt uppskrivet på planeringslistan
    gästlistan är klar.

• Styrka
    tweety skrev 2011-06-08 18:27:52 följande:
    Hejsan!

bor i gbg och ska gifta mig i säve kyrka 27 juli nästa år, vi ska ha festen i kolmaden i delsjö området som ligger precis brevid delsjö badet.

Kul att det är fler från samma ställe så kan man få lite lokala tips och ideer.

Vi har det mesta klart, har bokat kyrka har fått lovat att prästen håller cermonin på engelska om det inte finns någon som kan franska då sambon är fransman. Bokat lokalen, beställt våra kläder från milanoo.com
    håller på att utforma inbjudningskorten som ska vara klara för utskick i september senast, nästan klar med festprogrammet, spånat på bordsplaceringen, bestämt bordsdekorationen och har nästan allt inhandlat. Bestämt vad vi ska äta och vin och champang är inhandlat i frankrike redan.
    har allt uppskrivet på planeringslistan
    gästlistan är klar.

Hej! Roligt att få bolla med fler lokala i samma sits!

Oj, wow, skickar ni ut inbjudningar i september redan? Vi tänkte nog vänta tills typ jul, men det kasnke är fel tänkt då? Hur tänker ni när det gäller fördelar/nackdelar? Vi tänkte ha det hemligt så länge som möjligt... tror du att det blir sent att skicka ut inbjudningar i december närman ska gifta sig i början av juli?
    och bordsplacering har ni börjat med... haha, jag har nog inte kommit så långt som jag trodde! Tur att det är mer än ett år kvar iaf.
  • BeccaBus

Hellu!

Wooow vad många sidor här finns att titta igenom. Får se hur mycket man lyckas ta sig igenom!

Bröllop: 25 Augusti 2012, Lund
    Idag bokade vi lokal! i veckan bokas förhoppningsvis kyrka och fotograf. Sen tar vi det lite lugnt med bokandet ett tag

Lite fjantiga är vi för vi har bestämt oss för att inte förlova oss officiellt förrän vi åker till London i juli och det är då vi kommer börja bära våra ringar. Jätte fjantigt JA eftersom vi redan bestämt datum och börjat boka... men sådana är vi!!!

Wuhu för oss 2012 brudar!!!

• ale stenar

Det blir you & me-ringen! :) Var och provade den idag igen. Provade en massa andra ringar också för att verkligen bli säker, men Attlingringen förblev favoriten. Idag har jag hämtat mina skor. De klämmer lite, men det kommer säkert bli bra. Har ju ett helt år på mig att gå in dem. Knallblå satinskor blev det. Hur gör ni andra blivande brudar med era inköpta saker? Är ni rädda att tröttna på dem innan brölloppet? Känns ju som att risken finns att man hinner ändra sig under resans gång och att det i slutändan blir ganska dyrt för att man köpt på sig flera varianter av samma sak?

• ale stenar

Skriver på telefonen. Blev ju ingen styckeindelning :(

Svar på tråden forts "Bröllop 2012"