• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • Nephele

Har förresten testat sminkproverna från TiKei nu, nöjd! Är glad att jag beställde många olika prover, t.ex. var det inte mitt förstaval på foundation som passade utan den andra... har hittills använt primer, concealer (både gul och grön), foundation, rouge och ögonskugga. Ser naturligt och fint ut, känns inte, sitter bra. Ska experimentera lite mer med ögonskuggorna, men kan hittills iaf säga att de fungerar jättebra som eyeliner!! om man fuktar den sneda skuggborsten något, blev jättebra. En av ögonskuggorna har jag även använt som färg till läpparna med hjälp av ett ofärgat läppglans.
    Beställde bl.a. deras lila ögonskugga Amethyst, som ser jätteskarp ut i färgen i burken, men inte alls lika skrikig när man använder den... :). De skimrande varianterna på ögonskugga har ett jättefint skimmer! inte alls glittrigt eller så.

• BlackWIngedAngel
    mannekusin skrev 2011-05-13 23:33:46 följande

Nu i veckan har vi bokat kyrkan så nu har vi ett datum. Det kommer ske den 2 juni 2012 i Mariefreds kyrka
    Hur blev det nu med lsitan över trådmedlemmarna? Uppdateras trådstarten med nya par eller skulle man leta rätt på ett inlägg med senaste versionen?

Jodå, jag uppdaterar forfarande trådstarten, om man har "fullständig lista" med:
    användarnamn, vigseldatum, vigselplats, bostadsort

De som fortfarande inte är säkra på någon av uppgifterna, väljer jag däremot att vänta med. :) 
  • Syrinx

Ja det verkar finnas en hel hög riktiga pysselfanatiker här i tråden! Jag har alltid ansett mig själv som lite småpysslig och väldigt estetiskt intresserad, men jag ligger helt klart i lä här bakom er! 

AndroSid -  Låter verkligen som en supergod buffé! Men det känns spontant som att det saknas nåt av mer kolhydratkaraktär, även om det nu är väldigt inne att plocka bort allt sånt. Knödel är ju väldigt mättande och lägger sig som en riktig klump i magen. Kanske fransk potatissallad skulle vara gott? Min mamma brukar göra en på nypotatis, när det är säsong för det alltså, uppblandat med skivade rädisor, skivad gurka, persilja och så förstås den franska vinaigrette-dressingen över. Väldigt gott och väldigt fräscht. En stor grönsallad till tror jag också uppskattas av alla (utom din blivande förstås - krångligt för honom med en sån allergi! En god vän till mig har precis samma allergi och hon får alltid vara övertydlig på caféer och restauranger för att inte få lite garnering som hon inte tål). Lite fräschör vid sidan av alla smaskiga kötträtter och såser. 

Eireann - Spännande med sminkproverna. Jag har inte hört talas om märket, är det ganska nytt eller har du letat upp det exklusivt nånstans?

Fästmannen har beställt hem tygprover från Suitopia till sin frockcoat! Jättespännande att se hur tygerna ser ut när de dimper ner i brevlådan! Dessutom har vi gjort en beställning från Etsy på ett par "lovebirds" som caketopper, de är så söta!
    Dessutom - igen - sa min mamma när jag pratade med henne häromdagen, att hon gärna hjälper oss med 10 000 kr till bröllopet! Åh! Så nu har vi helt plötsligt 40 000 kr och kommer kunna beställa caterad mat och slippa tänka på det. Så roligt! Solig

• BlackWIngedAngel
    augusti2012 skrev 2011-05-14 02:13:52 följande:
    Blackwingedangel: duktig du är som syr alla kläder. Själv tänkte jag använda mig av Kina  
    Räcker med mina servetter och löpare. *s*
    weddingdreams skrev 2011-05-14 09:49:32 följande:
    Gud du är såå duktig som syr så mycket.. skulle med vilja kunna det men har stannat på dock och bebiskläder... så kankse om någon docka ska gifta sig.. ;)
    Tack, vad ni är snälla! Glad Får hoppas att det blir bra alltsammans också..
  • AndroSid
    Syrinx skrev 2011-05-15 14:16:12 följande:
    AndroSid -  Låter verkligen som en supergod buffé! Men det känns spontant som att det saknas nåt av mer kolhydratkaraktär, även om det nu är väldigt inne att plocka bort allt sånt. Knödel är ju väldigt mättande och lägger sig som en riktig klump i magen. Kanske fransk potatissallad skulle vara gott? Min mamma brukar göra en på nypotatis, när det är säsong för det alltså, uppblandat med skivade rädisor, skivad gurka, persilja och så förstås den franska vinaigrette-dressingen över. Väldigt gott och väldigt fräscht. En stor grönsallad till tror jag också uppskattas av alla (utom din blivande förstås - krångligt för honom med en sån allergi! En god vän till mig har precis samma allergi och hon får alltid vara övertydlig på caféer och restauranger för att inte få lite garnering som hon inte tål). Lite fräschör vid sidan av alla smaskiga kötträtter och såser. 

Fästmannen har beställt hem tygprover från Suitopia till sin frockcoat! Jättespännande att se hur tygerna ser ut när de dimper ner i brevlådan! Dessutom har vi gjort en beställning från Etsy på ett par "lovebirds" som caketopper, de är så söta!
    Dessutom - igen - sa min mamma när jag pratade med henne häromdagen, att hon gärna hjälper oss med 10 000 kr till bröllopet! Åh! Så nu har vi helt plötsligt 40 000 kr och kommer kunna beställa caterad mat och slippa tänka på det. Så roligt! Solig
    Jo, jag är lite inne på detsamma faktiskt. Det kan bli väldigt tungt annars, precis som du säger. Din mammas recept lät urmumsigt! Det får vi ta och testa någongång här hemma, låter som att det kan bli utsökt tillsammans med en stor bit kött... Drömmer
    Just nu är nog tankarna att inkludera lite olika sorters grönt och kanske även lite frukt också - just för att lätta upp.

Vilken tur att din mamma hjälper till! Skrattande Det är ju jätteskönt att slippa ett så stort arbetsmoment som att laga all mat själv. Förstår att du är glad!
  • sofi 88

Jag är nog en av de mest opyssliga här i tråden :) Kommer nog mycket låta lokalen tala för sig själv utan för mycket krusiduller eftersom det speglar mig och m2b ganska bra. (Även om det såklart är jättevackert med massor av pynt!) Men jag följer bildtråden som hoodilady lagt upp och tänkte sno tipset om aluminiumburkar med blommor i som man kan knyta ett band runt i någon av temafärgerna. Känns enkelt men ändå pyntigt. Så ska börja spara burkar nu :)

Sen har jag nästan helt bestämt mig för att sminka mig själv eftersom jag tycker det är rätt skoj med smink, plus att det minskar utgiftsposten. Har tänkt mig en väldigt naturlig sminkning med en jämn och fin bas med lite rosiga kinder med liiite skimmer på kindbenen, sen en lite rosaskimrande ögonskugga och lätt brun kajal och brun mascara. Och lite rosa läppglans. Tror det kommer kännas mest bekvämt eftersom jag räknar med att det kommer bli varmt och svettigt och då är det bara jobbigt med mycket smink. Dessutom gifter vi oss 14:30 och då i det starka solljuset skulle nog sotade ögon se knasigt ut på mig. Mamma kommer nog göra håret och det blir förhoppningsvis en slarvig fläta som hänger fram på ena axeln och lite småflätor från övriga håret som smälter in i den stora. Och en blomma i håret kanske :)

Längtar galet mycket nu men det är över ett år kvar...

• Agape

Kikar in och hejjar, har inte vart inne här på Bt på ett tag så jag har inte riktigt hängt med allt som skrivits.
    Har haft en svacka då allt med bröllopet krånglade och vi var nära att flytta allt eller ställa in. Men efter att ha pratat med min far (som härligt nog agerar värsta bröllopskordinator!) så har jag lugnat mig och insett att det går nog att ordna ändå. Så nu är jag tillbaka och planerar pyssel igen... Jag har provpysslat kort och trycksaker men i dotterns färgade pysselpapper så man får inte riktig den rätta känslan

BlackWIngedAngel skrev 2011-05-13 22:48:42 följande:
    Jag har uppfattat det som att vi är några stycken pysselfanatiker i den här tråden. Weddingdreams är en av de flitigaste vad jag vet.

Jag tänker varken göra ljus eller papper, men jag gör trycksaker, löpare till borden, tärnklänningarna, västar, kravatter och ficktyg till samtliga män i brudföljet. Och så syr jag min brudklänning. Det är det jag kan komma på just nu iaf. :)

Just nu håller jag däremot på och syr klänning, västar, kravatter, ficktyg och näbbarnas kostymer, till ett par kompisars bröllop i år. :) 
    Jag funderar också på att sy min egen klänning, har sytt festklänningar tidigare men ingen brudklänning. Och så tror jag att jag vill ha spets (som bilden jag visade tidigare) och det har jag aldrig sytt i vilket gör mig lite nervös. Ska provsy en toile i lakansväv först så jag kan göra provningar osv och går det bra så syr jag själv.
  • Syrinx
    AndroSid skrev 2011-05-15 17:13:49 följande:
    Jo, jag är lite inne på detsamma faktiskt. Det kan bli väldigt tungt annars, precis som du säger. Din mammas recept lät urmumsigt! Det får vi ta och testa någongång här hemma, låter som att det kan bli utsökt tillsammans med en stor bit kött... Drömmer
    Just nu är nog tankarna att inkludera lite olika sorters grönt och kanske även lite frukt också - just för att lätta upp.

Vilken tur att din mamma hjälper till! Skrattande Det är ju jätteskönt att slippa ett så stort arbetsmoment som att laga all mat själv. Förstår att du är glad!
    Ja, det är ett väldigt bra recept! Hon brukar alltid göra den till stora bjudningar med mycket folk - konfirmation, student, stor födelsedagsfest, osv - och den brukar vara uppskattad. Det låter som en bra idé att lätta upp med lite frukt och grönt, även om det såklart är tråkigt för din blivande. Men ni har ju väldigt smaskig lista på saker han kan äta (och där alla gäster kommer hitta många favoriter, tror jag! Skicka resterna till mig? Oskyldig). 

Fina lilla mamma, ja jag är så glad för det! Framför allt som vi gifter oss utanför Vadstena, där jag är sommaruppvuxen - i ett litet torp med världens minsta kök, torrdass och allt. Alla kommer att behöva resa mer eller mindre långt, så det skulle också bli svårt rent praktiskt med matlagning och att hålla maten fräsch, även om släkten har erbjudit sig att hjälpa till med ev. matlagning. Så jag och fästmannen hurrar här hemma!
    sofi 88 skrev 2011-05-15 19:16:54 följande:
    Jag är nog en av de mest opyssliga här i tråden :) Kommer nog mycket låta lokalen tala för sig själv utan för mycket krusiduller eftersom det speglar mig och m2b ganska bra. (Även om det såklart är jättevackert med massor av pynt!) Men jag följer bildtråden som hoodilady lagt upp och tänkte sno tipset om aluminiumburkar med blommor i som man kan knyta ett band runt i någon av temafärgerna. Känns enkelt men ändå pyntigt. Så ska börja spara burkar nu :)

Sen har jag nästan helt bestämt mig för att sminka mig själv eftersom jag tycker det är rätt skoj med smink, plus att det minskar utgiftsposten. Har tänkt mig en väldigt naturlig sminkning med en jämn och fin bas med lite rosiga kinder med liiite skimmer på kindbenen, sen en lite rosaskimrande ögonskugga och lätt brun kajal och brun mascara. Och lite rosa läppglans. Tror det kommer kännas mest bekvämt eftersom jag räknar med att det kommer bli varmt och svettigt och då är det bara jobbigt med mycket smink. Dessutom gifter vi oss 14:30 och då i det starka solljuset skulle nog sotade ögon se knasigt ut på mig. Mamma kommer nog göra håret och det blir förhoppningsvis en slarvig fläta som hänger fram på ena axeln och lite småflätor från övriga håret som smälter in i den stora. Och en blomma i håret kanske :)

Längtar galet mycket nu men det är över ett år kvar...
    Det är inte svårt att bli opysslig i ett sånt här sällskap Men det var en charmig grej med aluminiumburkarna med band! Vi ska nog inte alls göra nåt sånt utan bara samla på oss massor av fina ljuslyktor och vaser från loppisbodarna, och sedan duka vackert med dem. 

Låter som en vacker sminkning du har i åtanke också! Det verkar vara väldigt dyrt att få professionell sminkning ja... Jag hade också sminkat mig själv om inte jag haft en av mina närmaste vänner som är hudterapeut och jättegärna hjälper mig med allt sånt på bröllopsdagen. Så sött med en sån frisyr och vad mysigt att ha mamma som gör det! 

Agape - hej hej! Härligt med pappa som kunde gå in och styra upp lite! Måste kännas skönt att ni inte behövde ställa in. Så klart att det kommer bli ett toppenbröllop!

• Agape
    Syrinx skrev 2011-05-15 21:24:16 följande:
    Agape - hej hej! Härligt med pappa som kunde gå in och styra upp lite! Måste kännas skönt att ni inte behövde ställa in. Så klart att det kommer bli ett toppenbröllop!

Ja han är en klippa! Han fixar och donar så allt ska bli så bra som möjligt, min lilla far. Är så rörd av att hela min familj engagerar sig så i vårt bröllop, alla på sitt eget sätt. Man blir alldeles varm i hjärtat   

Vi kommer ju ha ett vinterbröllop och det blir ett 3-dagars för dem som vill. Alla gäster kommer att bo på samma anläggning och även bröllopsfesten kommer att hållas där. Han ordnar med transport, vinteraktviviteter så att gästerna (dag 1) ska få uppleva norrlandsfjällen med skidor, skoter, fiske osv (lite varierande aktiviteter beroende på vilket intresse olika gäster har). På kvällen blir det sedan relax efter en utedag med bad i vedeldad badtunna och bastu ute under bar himmel Dag två är det nyårsafton och bröllop och dag 3 blir en återhämtningsdag med brunch och paketöppning.
  • mannekusin
    Agape skrev 2011-05-15 21:41:20 följande:
    Ja han är en klippa! Han fixar och donar så allt ska bli så bra som möjligt, min lilla far. Är så rörd av att hela min familj engagerar sig så i vårt bröllop, alla på sitt eget sätt. Man blir alldeles varm i hjärtat   

Vi kommer ju ha ett vinterbröllop och det blir ett 3-dagars för dem som vill. Alla gäster kommer att bo på samma anläggning och även bröllopsfesten kommer att hållas där. Han ordnar med transport, vinteraktviviteter så att gästerna (dag 1) ska få uppleva norrlandsfjällen med skidor, skoter, fiske osv (lite varierande aktiviteter beroende på vilket intresse olika gäster har). På kvällen blir det sedan relax efter en utedag med bad i vedeldad badtunna och bastu ute under bar himmel Dag två är det nyårsafton och bröllop och dag 3 blir en återhämtningsdag med brunch och paketöppning.
    Det låter verkligen som ett riktigt drömbröllop måste jag säga! Låter så mysigt å samla sina nära å kära å verkligen umgås å skapa minnen tillsammans så där.
    Blir lite avis på din engagerade pappa  fast min egen papps är världens underbaraste så får jag nog vara glad om han ens lyckas komma ihåg bröllopsdatumet.. hi hi
Svar på tråden forts "Bröllop 2012"