• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • Agape
    sofi 88 skrev 2011-02-04 20:25:15 följande:
    Tar en liten paus i min matlagning och tittar in här, ser att någon skrivit en tråd ang. bröllopsförsäkring. Är det något som ni andra kommer fixa? M2b tyckte att det lät rimligt men eftersom vårt bröllop inte kommer vara i den exklusiva 100 000 kr klassen känner jag att det nog är rätt onödigt. Framförallt som vi inte kommer beställa några direkta tjänster och det kanske räcker med avbeställningsskydd på resan bara...?

Har inte kollat på denna typ av försäkring ännu mer än attdet stod om nämt i budgetverktyget. Tror dock inte vi ska teckna någon men det bero nog på vad den gäller osv. Måste nog kolla närmare på det...

Vill gifta mig nu! Känns ju som en evighet tills nästa år... 
  • Lebendig
    Wintercandles skrev 2011-02-04 15:59:46 följande:
    Låter som din m2b har en väldigt stark vilja ;) Går det inte att kompromissa. Kan säga att vi hade lite gnabb angående vår gästlista, men när vi väl bestämt oss kändes det jättebra.
    Haha man kan lätt få om bakfoten att han är mycket bestämd. Jag har i princip kört över honom vad gäller allt annat hittills så min kompromiss är väl att han då får bjuda sina släktingar då. Men vi är fortfarande mycket oenig och hans kusinbarn som han hävdar måste vara med. Det är tre stycken yrväder som inte är uppfostade på något sätt, som mest springer runt och skriker och bråkar varje gång jag träffar dem. Som säger skit ner dig kärring när mamman försöker styra upp dem... Och sådana vill jag INTE ha i kyrkan under min vigsel. Sa till min sambo att blir det något liv i kyrkan då går jag helt sonika ut, eller så brinner jag av på "ungjävlarna" som jag förmodligen kommer kalla dem då. Kanske inte så populärt i en kyrka...?

Jag älskar barn, men inte på bröllop.

Sedan undrar jag om klänningar ni nu som börjar ha valt redan, hur många är det som ska ha någon annan färg än vit?
  • cookieandkermit
    FruMatilda skrev 2011-02-04 14:17:56 följande:

Hej

jag är nu också en 2012 blivande brud, närmare bestämt 16 juni 2012.

Men har lite problem som någon kanske har några tips på hur man kan lösa.
    Har letat lokal nu sedan förlovningen och tycker det är hur svårt som helst.
    Vi skulle vilja ha en lokal som ligger lite lantigt, där man kan ha vigseln, den ska gärna ligga i stockholm området helt på norr sidan men det spelar inte så stor roll. Om det bara är lokal eller lokal med mat spelar inte så stor roll. Sen är det är med priset också skulle helst vilja att det allt som allt (loka,mat och dryck) hamnar runt 50 000 (gärna mindre såklat). Vi tror att det blir runt 50-55 gäster.

Är detta en omöjlighet?

Tacksam för alla tips som går att få!

Hej och välkommen.
    Jag/ vi ska också gifta oss den 16 Juni nästa år. Än så länge är bara kyrka och färgtema bokat/bestämt.

Dock vet jag inget om den norra sidan av sthlm, men sök på bygdegårdar och dyl, de brukar vara billiga att hyra och kolla upp catering. Finns massor i sthlm. :)

Serenity: Vilken vacker klänning. :)
    Love story: din var också fin, dock inte något jag själv skulle använda. Men fin ändå :)

Idag har jag varit och sett nya Disney filmen, Trassel. Den var ju jätte mysig. Känndes verkligen som en Disney film. :) rekomenderas starkt om ni gillar disney.
  • 1995 11 17
    Lebendig skrev 2011-02-04 21:48:20 följande:
    Haha man kan lätt få om bakfoten att han är mycket bestämd. Jag har i princip kört över honom vad gäller allt annat hittills så min kompromiss är väl att han då får bjuda sina släktingar då. Men vi är fortfarande mycket oenig och hans kusinbarn som han hävdar måste vara med. Det är tre stycken yrväder som inte är uppfostade på något sätt, som mest springer runt och skriker och bråkar varje gång jag träffar dem. Som säger skit ner dig kärring när mamman försöker styra upp dem... Och sådana vill jag INTE ha i kyrkan under min vigsel. Sa till min sambo att blir det något liv i kyrkan då går jag helt sonika ut, eller så brinner jag av på "ungjävlarna" som jag förmodligen kommer kalla dem då. Kanske inte så populärt i en kyrka...?

Sedan undrar jag om klänningar ni nu som börjar ha valt redan, hur många är det som ska ha någon annan färg än vit?
    Japp, jag ska förmodligen ha en RÖD klänning!! Om inte blir det en vaniljvit med mycket rött ändå, men mest troligt helt röd.
    Och mannen ska då ha en röd skjorta om jag har helröd klänning eller röd plastrong och näsduk om jag har röda detaljer.
    Min son ska se ut som pappa och min döttrar ska ha guldklänningar.
    Har jag helröd klänning kommer jag kanske ha guldfärgade skor och väska. Till klänning med röda detaljer blir det så fall röda skor och väska.
    Temat är ju då kanske inte så svårt att lista ut, Rött och guld. Och förmodligen blir det hela med inspiration från orienten Drömmer
  • Lev idag
    Lebendig skrev 2011-02-04 21:48:20 följande:Haha man kan lätt få om bakfoten att han är mycket bestämd. Jag har i princip kört över honom vad gäller allt annat hittills så min kompromiss är väl att han då får bjuda sina släktingar då. Men vi är fortfarande mycket oenig och hans kusinbarn som han hävdar måste vara med. Det är tre stycken yrväder som inte är uppfostade på något sätt, som mest springer runt och skriker och bråkar varje gång jag träffar dem. Som säger skit ner dig kärring när mamman försöker styra upp dem... Och sådana vill jag INTE ha i kyrkan under min vigsel. Sa till min sambo att blir det något liv i kyrkan då går jag helt sonika ut, eller så brinner jag av på "ungjävlarna" som jag förmodligen kommer kalla dem då. Kanske inte så populärt i en kyrka...?

Jag ska ha en SVART klänning :D
    Känner mej jääääätte annorlunda men ascool! :D
  • Lev idag

Asså, jag funderar på det där med budget.
    Vi har inte bestämt en ordentlig budget ännu för att jag inte vet hur man ska göra liksom.
    De största posterna för oss kommer ju bli mat, alkohol, bandet och våra kläder.
    Han ska sy upp egen smoking (han har lite speciella önskemål och så har han en kund som är sömmerska).
    Min klänning kommer gå på 4500:-
    Bandet vet jag kommer gå på en del pengar.
    Men det där med maten har jag så svårt att beräkna.
    Hur gör man?
    Och hur gör man när man ska beräkna allt annat liksom?
    Eller får man typ bestämma en summa vad man kan tänka sig att lägga?
    För jag menar, dekoration, blommor och så vidare.

Sen en annan fråga; måste man ha vigselprogram och festprogram?
    Är det okej att köra på utan?
    Eller egentligen undrar jag om det verkligen behövs?
    Jag har aldrig varit på ett bröllop i vuxen ålder så jag har inga minnen av det.

Budget frågor och program frågor :)

• serenity
    Lev idag skrev 2011-02-04 22:59:59 följande:
    Vi har inte bestämt en ordentlig budget ännu för att jag inte vet hur man ska göra liksom.
    Han ska sy upp egen smoking (han har lite speciella önskemål och så har han en kund som är sömmerska).
    Hur gör man?

Jag har aldrig varit på ett bröllop i vuxen ålder så jag har inga minnen av det.

vi kommer inte att ha vigselprogram eller festprogram.. men om man väljer att ha dessa, kanske man kan göra egna snygga och skriva ut hemma?
  • weddingdreams
    Lev idag skrev 2011-02-04 22:59:59 följande:
    Hur gör man?

Vi kommer att ha vigsel och festprogram. Tycker det är så roligt när man kan sitta och läsa i dom... Har inte varit på ett bröllop utan men det är klart att man inte måste ha det. jag kommer göra mina själv. Enkelt och billigt. Har köpt pärlemorskimrande papper 1 kr st att ha på utsidan och sedan ha vanliga datapapper i. Finns ju färdiga programmallar på internet... Sedan skriver man bara ut det. jag dekorerar med "bling bling", monogram och ett lilaband.. Det lär nog ta tid även om det inte är såå dyrt...
  • Solrosen1982

Kul med en tråd om bröllop 2012, jag trodde jag var tidigt ute, men där hade jag fel Flört 

Jag ska gifta mig på utlandet i april 2012. Någon mer som ska gifta sig utomlands???
    Tycker det är så svårt att hitta en klänning som jag gillar och insåg ganska snart att jag måste åka till en butik och prova olika modeller först.
    Klänningen ska ju vara av enklare sort eftersom att vi ska gifta oss på stranden...

• Agape

Solrosen: hmm vet ej om jag lyckades citera dig eller ej, iPaden verkar inte riktigt hänga med.... Vi har som alternativ att gifta sig utomlands men efter mycket om och men så lutar det nog mot Sverige ändå. Men blir det för mycket här hemma så kanske vi rymmer iväg ändå Här läser jag bröllopstidningar för fullt. Jag och en kompis som också gifter sig köpte på oss en masa på bröllopsmässan och delar, perfekt att dela på kostnaderna. Vi tänkte också ha pysselkvällar då vi fixar inbjudningskort osv, trevligt med engagerat sällskap sen har vi också ganska olika bild kring våra bröllop så det blir inte konstigt heller. Men samtidigt är vi ganska lika när det gäller vad vi gillar och vad vi inte vill ha. Så hon som är först ut har frågat mig om jag vill vara toastmadame och sen har vi lovat att fixa varandras möhippor så vi slipper jobbiga förnedringsinslag som vissa människor verkar envisas med att ha vid sådana tillfällen....

Svar på tråden forts "Bröllop 2012"