• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • Jolin

Sofie 88 - i så fall måste jag ju ha vigselring och "första gången vi sågs"-ringen på vänster hand och den ringen ska vara en slät och rak ring i vitt guld och får gärna vara 6 mm bred också blir förlovningsringen på höger hand.

Jag sa nu till Johan att min vigselring/-ar nog behöver kosta 20 000 kr om jag ska bli nöjd i och med att jag vill ha en ny ring som passar till vigselringen. Johan tittade på mig, tittade på Findus (vår kattunge), tittade på mig igen och sedan tittade han på Findus och sa "din mamma HAR fina kvalitéer... hon är inte så krävande som hon verkar". Hahahaha! Ja, det är ju tur han tycker att jag har fina kvalitéer också Skrattande

Jag ska gå och prata med en guldsmed om att fixa till vigselringen så att den passar till förlovningsringen så slipper Johan begära skilsmässa innan vi ens har gift oss :)

• hernameispekka

Oj, vad man missar. Kan ju också slänga in mina ringtankar då :P Vi har förlovningsring 92-4

Och ska ha någon variant av denna. Inte exakt denna troligtvis men kommer nog utgå från denna. Ska göra den hos guldsmeden som gjorde mina föräldrars och där vi även köpte förlovningsringen :)

• sofi 88

Jolin: haha, ja, vill du ha "första gången ni sågs"-ringen 6 mm bred och 2 mm hög eller högre låter som väldigt mycket guld, och mycket guld=mycket pengar, hehe, å sen massa diamanter i vigselringen så ja, 20 000 är nog absolut inte otänkbart att det går på, om det ens räcker. Jag tror min vigselring kommer gå på kring 8 000-9 000 kr. Mamma tycker det är helt galet men då upplyste jag henne lite surt om att vi faktiskt inte har något ärvt guld som vi kunde smälta ner som de hade i hennes förlovningsring, då blev hon tyst, haha.

• Jolin
    sofi 88 skrev 2011-02-01 21:52:08 följande:
    Jolin: haha, ja, vill du ha "första gången ni sågs"-ringen 6 mm bred och 2 mm hög eller högre låter som väldigt mycket guld, och mycket guld=mycket pengar, hehe, å sen massa diamanter i vigselringen så ja, 20 000 är nog absolut inte otänkbart att det går på, om det ens räcker. Jag tror min vigselring kommer gå på kring 8 000-9 000 kr. Mamma tycker det är helt galet men då upplyste jag henne lite surt om att vi faktiskt inte har något ärvt guld som vi kunde smälta ner som de hade i hennes förlovningsring, då blev hon tyst, haha.
    haha bra, det gäller att vara rapp i käften när mammorna börjar med sitt tjat. Dessutom lever vi i en annan tid nu där mjölken inte kostar 25 öre längre ;)
    "första..."-ringen kostar 6 999 kr och vigselringen kostar 13 116 kr (tror jag det stod) så det blir ju typ 20 000 kr. MEN hos Jemp är det billigare om man kommer och köper dem i deras butik. Vi var där för 1,5 år sedan och satt och provade ringar. Även om det är en bit att åka så är det mysigt med en roadtripp för ett sånt fint ändamål. Har du kikat på ww.jempguld.se? Dem har bra priser och bra service :) Hur många butiker är det som ger rabatt på schalins ringar liksom? dessutom kan man designa egen ring och då antar jag att det blir lite billigare då det är själva schalins-märket som man betalar en del för och jag bryr mig inte det minsta vem som gjort min ring bara den är så som jag vill ha den. Kanske kan ta Johans ring och smälta ned och göra till min "första..."-ring. Haha, han behöver ingen ring, den blir ändå så ful efter att han haft den på jobbet :)

Har läst lite grann om guld och förstått att det nästan bara är i sverige vi kör med 18 karats guld ringar. T.ex i Norge har dem 14 karat och då är det billigare och mer hållbart. Ju mer karat desto mjukare ring. Kanske Johan ska få en ny ring i 14 karat så att den håller bättre (han har ett väldigt tungt och fysiskt jobb där ringen fort blir sliten) också tar jag helt enkelt guldet av hans ring och gör till min? VÄSTA BÄSTA KRETSLOPPET EVER Skrattande åååh, om bara min gamla lärare hade sett mig nu vad stolt hon hade blivit. Kanske att hon hade gett mig högre betyd i biologi än G!! :P
    betygsamtal på vårterminen i 9:an sa hon: "Men Jolin, bara för att du hade MVG i sexualkunskap så betyder inte det att du får ett högre slutbetyg, men det är bra att du var duktig på sexualkunskap så du slipper få en oönskad könssjukdom eller graviditet". Ja jo det hade hon ju rätt i och jag fick nöja mig med G för jag hade liksom inga mer argument... jag var helt enkelt ingen klippa ;)
  • cookieandkermit

Oj vad ni skriver! Jag blir ju nästan trött av att läsa allt Tungan ute
    Oj va många tankar idéer ni har om ringar. Jag vet inte alls hur jag ska göra men vigsel ring. Provade eternityringar på bröllopsmässan men det såg konstigt ut men förlovningsringen, så får kanske tänka om.
    Dock är jag über nöjd med förlovningsringarna och vi viste direkt att vi ville ha dom. :)

Det är Flemming Uziel, The circles of love.

I morgon bär det av till Lillys butik i Stockholm för att prova klänningar! *happy*
    Ska bla prova denna : http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=970&ProductID=PROD772&GroupID=GROUP111&VariantID=VO58 
  • Jolin
    cookieandkermit skrev 2011-02-01 22:18:28 följande:
    Oj vad ni skriver! Jag blir ju nästan trött av att läsa allt Tungan ute
    Oj va många tankar idéer ni har om ringar. Jag vet inte alls hur jag ska göra men vigsel ring. Provade eternityringar på bröllopsmässan men det såg konstigt ut men förlovningsringen, så får kanske tänka om.
    Dock är jag über nöjd med förlovningsringarna och vi viste direkt att vi ville ha dom. :)

Det är Flemming Uziel, The circles of love.

I morgon bär det av till Lillys butik i Stockholm för att prova klänningar! *happy*
    Ska bla prova denna : www.lilly.dk/Default.aspx?ID=970&ProductID=PR... 
    Neeej inte bli trött, bli glad :) vi har en engagerad tråd! :) Fina ringar, gillar verkligen Flemming Uziel!
    Och ÅÅÅH vilken fin klänning, hoppas den kommer sitta bra! verkligen kanon fin :)
  • sofi 88

Jolin: hehe, vi fick 20 % på våra schalinsringar när vi köpte dem, det är rätt många som har det faktiskt Skrattande Ja det är tråkigt när ringen blir sliten, min är mer sliten än m2bs men nu har han kontorsjobb så han har fina, mjuka kvinnohänder nu medan jag tränar en del och helt enkelt är klumpigare och mer våldsam än han, haha. Men det ska ju samtidigt synas att den är använd även om det stack till i hjärtat när man gjorde första repan.

Lycka till imorgon i provrummet cookieandkermit! Längtar tills det är dags att prova klänning!

Nu ska jag dra mig till kojs. Har galet mycket att göra denna veckan, förstår inte hur jag ska hinna och orka allt så jag behöver all sömn jag kan få. Dessutom har jag börjat mitt nya hälsosamma liv denna veckan med bara nyttig mat och gärna ordentligt med motion. Dålig kombo med stressig vecka kan jag säga....

• cookieandkermit
    Jolin skrev 2011-02-01 22:24:11 följande:
    Neeej inte bli trött, bli glad :) vi har en engagerad tråd! :) Fina ringar, gillar verkligen Flemming Uziel!
    Och ÅÅÅH vilken fin klänning, hoppas den kommer sitta bra! verkligen kanon fin :)
    Jo, klart att jag blir glad. Alltid kul med folk som har en massa bre idéer Skrattande Men efter en lång dag blir man lätt trött i huvudet av att läsa mycket på datorn.
    sofi 88 skrev 2011-02-01 22:27:10 följande:
    Jolin: hehe, vi fick 20 % på våra schalinsringar när vi köpte dem, det är rätt många som har det faktiskt Skrattande Ja det är tråkigt när ringen blir sliten, min är mer sliten än m2bs men nu har han kontorsjobb så han har fina, mjuka kvinnohänder nu medan jag tränar en del och helt enkelt är klumpigare och mer våldsam än han, haha. Men det ska ju samtidigt synas att den är använd även om det stack till i hjärtat när man gjorde första repan.

Lycka till imorgon i provrummet cookieandkermit! Längtar tills det är dags att prova klänning!

Nu ska jag dra mig till kojs. Har galet mycket att göra denna veckan, förstår inte hur jag ska hinna och orka allt så jag behöver all sömn jag kan få. Dessutom har jag börjat mitt nya hälsosamma liv denna veckan med bara nyttig mat och gärna ordentligt med motion. Dålig kombo med stressig vecka kan jag säga....
    Tack tack! Det ska bli super kul.
    Oh, just det, leva hälsosamt var det ja..Tungan ute Men har börjat bli duktig på att inte dricka så mycket Cola vilket är min stora last. Nu ska jag bara komma i gång med simningen.
    Och stress, ja du Sofi88, shit! Bara jag ser mina seminarie planer får jag prestationsångest och sen blir jag glad över att jag redan läst massor och gjort tillhörnade uppgifter. Allt för att kunna göra allt de andra som ska göras också. socialtliv= noll denna termin.. Tungan ute

Nej, nu ska jag också sova. Ska upp tidigt(relativt) och klippa mig innan jag ger mig av till klänningsprovning. Man blir ju så fin i hårt när man klipper sig, speciellt med tanke på att jag ALDRIG gör något roligt med mitt hår.
    God natt på er
  • BlackWIngedAngel
    Jolin skrev 2011-02-01 22:12:48 följande:
    haha bra, det gäller att vara rapp i käften när mammorna börjar med sitt tjat. Dessutom lever vi i en annan tid nu där mjölken inte kostar 25 öre längre ;)
    "första..."-ringen kostar 6 999 kr och vigselringen kostar 13 116 kr (tror jag det stod) så det blir ju typ 20 000 kr. MEN hos Jemp är det billigare om man kommer och köper dem i deras butik. Vi var där för 1,5 år sedan och satt och provade ringar. Även om det är en bit att åka så är det mysigt med en roadtripp för ett sånt fint ändamål. Har du kikat på ww.jempguld.se? Dem har bra priser och bra service :) Hur många butiker är det som ger rabatt på schalins ringar liksom? dessutom kan man designa egen ring och då antar jag att det blir lite billigare då det är själva schalins-märket som man betalar en del för och jag bryr mig inte det minsta vem som gjort min ring bara den är så som jag vill ha den. Kanske kan ta Johans ring och smälta ned och göra till min "första..."-ring. Haha, han behöver ingen ring, den blir ändå så ful efter att han haft den på jobbet :)

Har läst lite grann om guld och förstått att det nästan bara är i sverige vi kör med 18 karats guld ringar. T.ex i Norge har dem 14 karat och då är det billigare och mer hållbart. Ju mer karat desto mjukare ring. Kanske Johan ska få en ny ring i 14 karat så att den håller bättre (han har ett väldigt tungt och fysiskt jobb där ringen fort blir sliten) också tar jag helt enkelt guldet av hans ring och gör till min? VÄSTA BÄSTA KRETSLOPPET EVER Skrattande åååh, om bara min gamla lärare hade sett mig nu vad stolt hon hade blivit. Kanske att hon hade gett mig högre betyd i biologi än G!! :P
    betygsamtal på vårterminen i 9:an sa hon: "Men Jolin, bara för att du hade MVG i sexualkunskap så betyder inte det att du får ett högre slutbetyg, men det är bra att du var duktig på sexualkunskap så du slipper få en oönskad könssjukdom eller graviditet". Ja jo det hade hon ju rätt i och jag fick nöja mig med G för jag hade liksom inga mer argument... jag var helt enkelt ingen klippa ;)
    Skulle du kunna förklara vad "första...-ringen" är för mig som inte hängt med?

Ang karathalten, så kan det vara bra att vara medveten om att det finns en anledning till den höga karathalten; Nämligen nickelallergi. Nickelallergiker kan inte bära smycken med lägre än 18karats guld. Har man inte det så är det ju lugnt, däremot. :)
  • water lily

Vad fina ringar alla har, ja glängtar så efter att också få ha en ring på vänsterhanden

Jag har köpt mitt första nummer av Allt om bröllop idag, tyckte det verkade bra för det ingick en planeringsguide med checklista (vet att det går att hitta härinne också men tycker det är lite roligare med en tidning).
    Någon som vet hur många nummer som kommer av den tidningen per år, kunde inte hitta det? För de har ju lite olika erbjudanden om man t ex prenumererar på 4 nummer osv, och vill då veta hur lång tid detta blir. Tack!

Svar på tråden forts "Bröllop 2012"