• Hustru och man

Korsett eller inte korsett?

Funderar på om jag ska ha korsett under klänningen.. kan inte bestämma mig. Har aldrig varit sådär mycket för korsett, plus att det känns om att det kommer bli varmt. Blir varm bara att ha klänningen på mig..!!
    Ska ni ha korsett? Eller nöjer ni er med bara trosor och bh?

En annan tanke gäller strumpbyxor.. har ni hudfärgade eller vita? Stay-ups eller vanliga?

• Svar på tråden Korsett eller inte korsett?
  • Gorgeousnes

Jag har köpt en fantastisk korsett. Med klänningen på så känns det bara ännu bättre. Och det känns inte alls varmt under klänningen. Och ja det är ju en speciell känsla med en riktigt korsett. Om man köper korsett och ska gifta sig brukar man få öppet köp tills man har provat med klänningen :)!

Strumpbyxor är n ännu en olöst gåta för mig :)!

• Wyrdsister

Korsett passar inte till min klänning, annars är jag en riktig korsettälskare i vanliga fall och äger flera stycken. Har köpt vita stay-ups med lite mönster på, en fin höfthållare med matchande trosor. BHn är vanlig vit utan axelband.

• Uttan

Jag har inbygd korsett i klänningen så jag kör bara vita trosor och höfthållare med vita stayups under.

• Princessan2010

Korsett såklart :) och hudfärgade stay-ups!

• prinsessanogrodan

Jag funderar på att köpa en korsett. Men jag är orolig för att den ska ha för hårda skenor så det inte går att sitta i och äta i den eller att det ska bli för varmt (gifter oss i juni) eller att den ska synas(att skenorna ska synas genom klänningen)...suck. Någon som nåt ställe med bra korsetter som är för hårda?

• Gorgeousnes

Min korsett har skenor i den. Den är bara helt underbar. Jag kan sitta i den obehindrat och klänningen sitter som en smäck på den.

Masquerade heter den. Och jag är helt såld på den :)!

• prinsessanogrodan
    Gorgeousnes skrev 2010-09-05 10:45:00 följande:
    Min korsett har skenor i den. Den är bara helt underbar. Jag kan sitta i den obehindrat och klänningen sitter som en smäck på den. Masquerade heter den. Och jag är helt såld på den :)!
    Var har du köpt den? Går den över brösten så dom får en snygg rund form och har stöd? Känns det lika stödjande som när man har bh? Jag hatar studs-känslan som blir om man inte har bh.
  • Gorgeousnes

Har köpt den på Gustaf Melbin men den finns även på Ajas. Och det är i Stockholm. Jätteviktigt att prova den med kunnig personal. Provade en på Ajas där ville dom trycka i tre inlägg i vardera kupan på en DD-kupa. Medan dom på GM fick mig att prova en D-kupa och den sitter som en smäck. Lite konstigt är att jag i vanliga fall är en B-kupa. Jag känner mig typ som ett med korsetten. Min prinsessa köpte en likadan med och hon har större kupa än mig och hon är också helnöjd med sin korsett.

• prinsessanogrodan
    Gorgeousnes skrev 2010-09-05 12:06:34 följande:
    Har köpt den på Gustaf Melbin men den finns även på Ajas. Och det är i Stockholm. Jätteviktigt att prova den med kunnig personal. Provade en på Ajas där ville dom trycka i tre inlägg i vardera kupan på en DD-kupa. Medan dom på GM fick mig att prova en D-kupa och den sitter som en smäck. Lite konstigt är att jag i vanliga fall är en B-kupa. Jag känner mig typ som ett med korsetten. Min prinsessa köpte en likadan med och hon har större kupa än mig och hon är också helnöjd med sin korsett.
    Aha oki then, då blir det tripp till hufvudstaden , vilket iof inte gör nåt! GM är det i Gamla Stan? Ajas, är det i Sturegallerian?
  • Gorgeousnes

Precis du har koll på läget :)! Ajas är typ 400 kronor dyrare på korsetten än GM (men Ajas gör ändringar på korsetten ifall det behövs eller syr in stöd om du behöver det gratis). GM finns även på Mariatorget. Men tjejen som jobbade i Gamla Stan hade SJUKT bra koll. Det finns trosor till och dom är 50 kronor billigare på details på Mäster Samuelsgatan vid centralen.

• prinsessanogrodan
    Gorgeousnes skrev 2010-09-05 12:33:37 följande:
    Precis du har koll på läget :)! Ajas är typ 400 kronor dyrare på korsetten än GM (men Ajas gör ändringar på korsetten ifall det behövs eller syr in stöd om du behöver det gratis). GM finns även på Mariatorget. Men tjejen som jobbade i Gamla Stan hade SJUKT bra koll. Det finns trosor till och dom är 50 kronor billigare på details på Mäster Samuelsgatan vid centralen.
    Tack snälla för tipsen!
  • Gorgeousnes

Så lite så. Hojta till sen och berätta vad det blev :)!

• prinsessanogrodan
    Gorgeousnes skrev 2010-09-05 16:14:07 följande:
    Så lite så. Hojta till sen och berätta vad det blev :)!
    Självklart!
  • KatjaB

jag hade en korsett under, tyckte den var så fin och så är det ju lite speciellt att ha några underkläder man kanske inte direkt skulle ha till vardags.

Svar på tråden Korsett eller inte korsett?