• weddinginlove

Nagelack som håller?

Jag vill ha snygga naglar, jag kan göra det själv men min erfarenhet av nagellack är att det försvinner på topparna redan dagen efter!

Jag har inte tid att fixa naglarna samma morgon. Har i perioder försökt med under och överlack, billiga och dyra märken. Men tycker ändå det bara håller en dag.

En kompis brukar ha lösnaglar, då håller lacket lääänge. Ska jag behöva sätta på lösnaglar för att få det att hålla?

Om man gör det på salong -manikyr samt lackning- tror ni det håller bättre?

• Svar på tråden Nagelack som håller?
  • drömland

Jag tycker att det beror lite på vad man utsätter sina naglar för. Jobbar man i butik och gräver i kassalådor är de förstörda direkt. Lika så om man har ett jobb som innebär att man blöter händerna ofta och mycket.

Annars brukar jag använda nått så enkelt som underlack, förr hade jag ett som hette Star Nail, men det märket finns inte eller har bytt namn eller nått... så nu kör jag med baslack från Depend.

Vanliga lack jag sedan använder är oftast Mavala. Mest för att jag föredrar deras små flaskor så man kan byta färg ofta, och det tycker jag sitter bra. Annars har jag ett lack från Make Up Store också som jag tycker håller riktigt bra.

Lycka till!

• prinsessanogrodan

Prova att gå på salong och göra naglar i gelé. Då brukar de lägga färgad gelé i ett lager och sedan ett ofärgat lager över.....färgen håller i veckor, lika länge som naglarna håller. Man måste ju inte göra lååånga naglar för det, mina är nån liiiten bit över fingertoppen bara.

• Sebastiána

Jag testade ett lach från Scratch nails för ett tag sedan och det höll sig fint 5-6 dagar innan det det började skavas av från nageltopparna.

• say yes

HMs nagellack är helt otroligt bra. Små flaskor och håller forever! Annars brukar jag använda Sally Hansens eller OPIs underlack och överlack ihop med Chanels nr 87. 

• Hoppe

Håller med 'say yes' ovan. Överlacket från OPI får billiga som dyra lack att hålla superbra!

• perfektionista

Lustigt vad olika erfarenheter man kan ha. För mig håller OPI lacken inte alls. Tycker att Creatives (CND) lacker håller bättre, och jag vet fler som tycker så. Men det kan självklart vara olika från person till person beroende på vad man utsätter sina naglar för.

Hur som helst så är det utan tvekan bas- och topplacken som är de viktigaste när man vill ha ett hållbart lack. Vad man har däremellan är av mindre betydelse.

• Fröken Cha

China eller vad det heter (finns bl.a. på Kicks) har alltid hållit jättebra för mig!

Svar på tråden Nagelack som håller?