• pandis81

Mammas födelsedag!! Har ni några förslag på överraskning

Då jag själv inte kan komma på något som inte kostar massor med pengar, som vi inte har just nu då vi ska åka på bröllopsresa om en månad. Så ber jag er om hjälp.

Det är nämligen så att den 27:e september kommer min mamma upp till oss från annan ort. Och ska hjälpa oss att dels vara barnvakt åt våran dotter men också fira sin födelsedag den 29:e september innan hon åker hem den 30:e igen.
    Nu vill jag verkligen hitta på någon överraskning åt henne på sin födelsedag, då hon har hjälpt oss oerhört mycket genom året som har gått. Känns som att jag verkligen är skyldig henne det.
    Hon har åkt otaliga resor fram och tillbaka för att hjälpa oss med barnvakt då det verkligen har krisat med dagis och jobb. Och vi bor som sagt inte i samma stad heller. Så det kostar ju verkligen för henne att åka fram och tillbaka.

Men som sagt vi har inte massor med pengar just nu, då vi sparar till fickpengarna till våran resa. Så om ni kan ge mig något bra tips som inte kostar multum men ändå kan vara ett minne för livet.
    Antingen som jag och min mamma kan hitta på eller som hela familjen då tre vuxna och ett barn på fyra år kan hitta på.
    Och det ska vara i stockholm där vi bor så att man inte behöver åka några längre resor eller även kommunalt.
    TACK PÅ FÖRHAND

• Svar på tråden Mammas födelsedag!! Har ni några förslag på överraskning
  • Kattpoet

Kolla upp vad som var poppis  att äta när din mamma var 10 år gammal och laga det, det kan väcka en hel del minnen och skratt.

Det är vad jag gör till mina vänner  och historierna man får höra då är helt underbara.

Eller packa en picknick korg, låt dottern hjälpa till att baka kakorna, det finns inget godare än barnbarns bakade kakor  och det visar att ni alla bryr er om henne.

Eller skämm bort mamma med en underbar frukost serverad på säng.

Din dotter är säkert duktigt på att rita, be henne rita en bild av mormor och rama in, det funkar det med.

• novia72

Min mor fyllde 60år i veckan...imorgon får hon sin överaskningsfest... :) :) vi barn och barnbarn har tagit ett familjeporträtt hos profs.fotograf och jag tillverkar ett smycke till henne...

• pandis81

är det någon annan som har några bra ideer???? dela då gärna med er av dom

• julbröllop2010

Och ni kan inte tänka er att ta en slant från era fickpengar till att uppvakta henne? Ta en enkel lunch/middag på er bröllopsresa en eller två dagar för att kunna bjuda ut mamma på nått finare en dag hemma? Som du skriver, hon har ju ställt upp jättemycket för er och hennes resor har kostat henne pengar. Låter lite konstigt tycker jag om ni inte kan uppoffra det för henne då. Men det är ju bara min personliga åsikt .

• MsRW

Bjud henne på ett heldags spa där hon kan bli omhändertagen och bortskämd :)

• pandis81

julbröllop2010 skrev 2010-09-04 06:39:41 följande:
    Och ni kan inte tänka er att ta en slant från era fickpengar till att uppvakta henne? Ta en enkel lunch/middag på er bröllopsresa en eller två dagar för att kunna bjuda ut mamma på nått finare en dag hemma? Som du skriver, hon har ju ställt upp jättemycket för er och hennes resor har kostat henne pengar. Låter lite konstigt tycker jag om ni inte kan uppoffra det för henne då. Men det är ju bara min personliga åsikt .

jag skulle kunna lägga alla mina pengar på min mamma om det vore så.. men det har under vissa omständigheter inte blivit så himla mycket fickpengar heller.
    I ju för sig är det inget jag ska behöva förklara. Men hade jag haft dom pengarna så hade jag kommit på något riktigt dyrt och bra till henne.

• pandis81

MsRW skrev 2010-09-04 09:44:10 följande:
    Bjud henne på ett heldags spa där hon kan bli omhändertagen och bortskämd :)

jag har haft den tanken men jag vågar inte riskera något då hon har överkänslig allergi mot det mesta.
    Vill ju inte att hon ska få allergiska reaktioner och hamna på sjukhuset under sin födelsedag.

• Kattpoet

Men om hon är allergisk , så är hemlagat och visa att ni bryr er det bästa sättet...

Min pappa blir jätteglad när jag gör något åt honom och för honom  som inte ens kostar ett rött öre.

• Henrike

Gör en skattjakt åt henne där hon får leta upp nästa station med hjälp av ledtrådar, och så kan hon få små "priser" vid varje ställe som inte behöver kosta något, t ex teckningar från barn/en, att ni har skrivit hur mycket ni uppskattar henne, en favoritchokladbit el likn - småsaker som inte behöver kosta mycket som kan betyda mycket. Så kan ni avsluta med en picknick tillsammans till slut t ex!

• delfin78

skatt jakten var en rolig ide......kan ju oxå ha små saker som betyder något för er.
    ex. en snäcka om ni har varit mycket vid havet tillsammans.
    eller fråga barnen vad som är bra med mormor  säger de baka bullar så kankse ni kan göra det tillsammans och sedan berätta.....

Svar på tråden Mammas födelsedag!! Har ni några förslag på överraskning