• Tinzi

Vad hade ni tyckt?

Vad hade ni tyckt om det stod en vit burk i baren där man kunde lägg en slant för drickat på ett bröllop?

Å ena sidan vill vi ej ta betalt, men å andra sidan vill vi ha fler alternativ än öl , vin cider.(vilket vi bara har råd med)

Så vi tänkte köpa in Jäger, vodka, groggvirke mm och sedan får folk lägga valfritt belopp i burken.

man kanske kunde skriva prislista typ: Vodka Redbull: 10:-

Är det "snålt" ? Hur hade ni gjort?

Allt ska alltså stå framme & sen att nån har koll & fyller på vid behov tänkte vi.

• Svar på tråden Vad hade ni tyckt?
  • Tritonus

Jag tycker inte det är snålt och tycker det är helt okej. Har varit både på bröllop & 50-årsfester där det sålts alkohol till självkostnadspris och jag tror att alla fattar att det kan bli lite väl dyrt om man ska bjuda på all alkohol, och att då lägga några kronor själv tror jag att de flesta gladeligen gör. Det man får tänka på är väl att skriva ut det i inbjudan bara så att folk vet att de ska ta mig sig lite kontanter. 

• mojikanan

Vi kommer att ha en bar där all dryck kommer att kosta 10 kr st..

Men inte för den delen att man är snål utan för att man ska slippa en massa halv urdrukna öl..

Vi kommer att skänka det folk betalar i baren till Barn cancerfonden

• Tinzi
    mojikanan skrev 2010-09-01 00:51:43 följande:
    Vi kommer att ha en bar där all dryck kommer att kosta 10 kr st.. Men inte för den delen att man är snål utan för att man ska slippa en massa halv urdrukna öl.. Vi kommer att skänka det folk betalar i baren till Barn cancerfonden
    ahh smart!

mojikanan skrev 2010-09-01 00:51:43 följande:
    Vi kommer att ha en bar där all dryck kommer att kosta 10 kr st.. Men inte för den delen att man är snål utan för att man ska slippa en massa halv urdrukna öl.. Vi kommer att skänka det folk betalar i baren till Barn cancerfonden
    ahh smart!

Tritonus skrev 2010-08-31 23:33:22 följande:
    Jag tycker inte det är snålt och tycker det är helt okej. Har varit både på bröllop & 50-årsfester där det sålts alkohol till självkostnadspris och jag tror att alla fattar att det kan bli lite väl dyrt om man ska bjuda på all alkohol, och att då lägga några kronor själv tror jag att de flesta gladeligen gör. Det man får tänka på är väl att skriva ut det i inbjudan bara så att folk vet att de ska ta mig sig lite kontanter. 
    ah gött å höra. Tror vi gör så då :)
Svar på tråden Vad hade ni tyckt?