Umebrud 2011?
Jimmie Lannér är en oerhört trevlig och proffsig person, fotade med honom för några år sedan.
Jag tror att de är jättebra att anlita för bröllop!
Hans dotter Sandra är för övrigt MUA och jättebra på det hon gör!
Jimmie Lannér är en oerhört trevlig och proffsig person, fotade med honom för några år sedan.
Jag tror att de är jättebra att anlita för bröllop!
Hans dotter Sandra är för övrigt MUA och jättebra på det hon gör!
Makeuparist.
Kontaktade honom för en privat temafotografering. Har sett massvis med hans bilder och de är jättefina hela högen, och så är det ju ett stort plus att han är så trevlig.
Jag har makeup som intresse så jag sminkar mig själv som det ser ut nu, ångrar jag mig kommer hon definitivt att kontaktas :) men jag har inga kontaktuppgifter till henne, om någon undrar.
GJ Lannér skulle jag definitivt anlita för fotografering om jag hade råd.
Det handlar inte om att han skulle vara dyrare än andra, det är helt enkelt bara en _för dyr_ utgift, och vi har inga andra utgifter som går att minska för att ha råd med det vi skulle vilja ha.
Vi skall istället ha en nära bekant att fota oss under vigsel, våra gäster och vårt lilla mingel för någon tusenlapp, en bit mat o reseersättning. Då piffar han även upp bilderna åt oss, han är väldigt duktig.
Sandra jobbar förresten på Body Shop nu så man kan ju gå dit o söka henne och höra om hon även frilansar eller om hon bara tar emot kunder genom butiken.
För att hålla nere kostnaderna har jag letat efter mycket på Tradera och framförallt har vi köpt in smågrejer såsom ballonger, utsmyckning och dylikt under nästan ett års tid med pengar från våra vanliga konton - lite pö om pö, liksom.
Vår budget är ca 60.000:- och av dem slukar lokal, mat och dryck totalt 45.000 kronor, dessa poster är våra största utgifter.
Nu vet jag inte hur ni bor men det finns ingen kvarterslokal i ert område som ni kan hyra och dekorera fint? :) De brukar väl rymmas ca 40-50 personer så ni skulle ju få plats oavsett om ni blir 15 eller 30 tänker jag - och det brukar ju vara en låg kostnad att hyra dem också :)
Och en fördel är ju att man brukar kunna hyra dem ett par dygn, så att det inte blir stressigt.
Granström, ser nu att ni inte bor här i stan, men ang kvarterslokal så kanske någon närstående har tillgång till någon sådan?
granström, ett supertips ang nydala eftersom Cuddly tipsade om det;
MATSALEN
Det måste ni bara kolla! :)
http://www.kfum.nu/07_konfoakt_nydala_privat_hyrlokal.php
Utsikt över sjön, supervackert beläget, rätt lugnt och stilla område :)
Kan tyvärr inte svara på din fråga, istället kom jag på att jag själv funderar på en sak i samma stil, nämligen något ställe som lägger upp bröllopsklänningar. Min är för lång och måste läggas upp en bra bit och jag vågar icket göra det själv
Sivalinga skrev 2010-11-09 11:29:27 följande:
Hela vår budget ligger på ca 60.000 och jag har lite svårt att dra en gräns för hur mkt som läggs på festen och inte :) Tycker att allt smälter ihop en aning :)
Vi skulle egentligen ta kuvertavgift rakt igenom men mina föräldrar sponsrar mig och min syster (vi gifter oss samma sommar!) och har sagt att i de pengarna skall släktens kostnader rymmas så att de inte skall behöva betala kuvertavgift.
För min fästmans släkt och våra vänner har vi satt en kuvertavgift på 200:- per person.
Idag lämnade jag in min brudklänning på kemtvätt, skönt att ha det gjort! Nästa steg är att sy upp den, Astas syjour i Umeå är ett alternativ som kemtvättskvinnan tipsade mig om.
Jag bokade dessutom tid för borttagning av ytligt blodkärl på en salong nästa vecka! Har ett just under vänster öga som gör att jag ibland ser lite blåslagen ut, så det skall väck innan bröllopet! Det är inte så enkelt att bara sminka över, tyvärr.
Hur gamla är ni allihopa, förresten??!! Jag är 26 fyllda och min fästman 34, sonen är 19 månader! Vi firar 4 år tillsammans om några veckor.
vi är 84 st som skall äta och vår buffe kostar nästan 16000:- / 190 kr per person
Vi är jättepeppade på den, vi är båda två riktiga bufféälskare & Jöstas kök har fått fina vitsord från en fd kollega till mig :)
På menyn;
Fläskkarré
Provencalsk potatissallad
Chipotlekryddad pastasallad
Tomat- & fetaostsallad
Grönsallad
Basilikamajonäs
Chilicrème
Salsa
Bröd
Kaffe & chokladbit ingår
Vår bröllopsresa blir nog en övernattning på Hotell Lappland med svit, middág och häng i relaxen :)
Cuddly skrev 2010-11-10 08:22:44 följande:
man använder inte nål, utan laser, och det sticker lite men skulle inte göra ont enligt de på salongen :)
Ja cateringföretagen har väl en gräns på hur långt de erbjuder utkörning, det brukar vara några mil, men är säkert olika för olika företag :) Man kan dock, precis som du säger, hämta maten själv :) Ja buffé är smart om man vill slippa serveringspersonal! Och sittande middag praktiskt om man är i en lokal som inte har så mkt plats över, då slipper man en massa spring :)
Var beställde ni inbjudningskorten ifrån, har du någon bild att visa? Tycker det är så kul att se andras och hur olika man väljer ibland :)
Vi är ju ett par stycken som hänger i denna tråd, men jag märker att vissa har försvunnit och inte skrivit på väldigt länge.
Skall vi ta och skriva in oss med datum och plats i trådstarten?
Sivalinga, du som trådstartare, skulle du kunna tänka dig att lägga upp något sådant? :)
Jag känner att jag har svårt att skilja på er alla, så en liten fusklapp vore jättebra tycker jag ;)
Jag har också funderat på förfrankerade kuvert eftersom vi har kompisar som är dåliga på att höra av sig men jag tror faktiskt inte att det hjälper. Kan de inte komma ihåg att lyfta på luren för att OSA så ställer jag mig ytterst tveksam till att de lägger ett brev på lådan, TYVÄRR =/
Jag vet inte om vi skall göra så att vi hör av oss dagen efter OSA till de som inte svarat eller om man får se det som att de får skylla sig själv. Känns inte som att vi vill jaga folk, det får vi göra alla andra gånger vi bjuder in till fest och det gör en sååå bitter, vill inte att vi skall råka ut för det inför bröllopet =/
Jag håller verkligen tummarna för att folk fattar att det är viktigt och hör av sig i tid.
Det är inte datumet som är det primära, iaf inte för min del, utan för att få någon koll på vem personen bakom användarnamnet är - jag glömmer hela tiden bort vem som sagt vad, vem som hade planerat en kräftskiva, vem som bodde långt från närmsta catering osv osv :) Och listan skulle kunna göra det enklare att komma ihåg lite detaljer kring vem som är vem så att man inte behöver rulla bakåt i tråden för att få mer info, för att slippa fråga frågor hela tiden :)
Sivalinga: 2011.03.19 Stadskyrkan-Göstas loge
chimille: 2011.05.28 Fabriken