Bestmans klädsel?
Om brudgummen har frack, ska även bestman ha det då? Vad jag har förstått ska brudgum och bestman vara likadant klädda..?
Om brudgummen har frack, ska även bestman ha det då? Vad jag har förstått ska brudgum och bestman vara likadant klädda..?
Alla män ska traditionellt följa klädkoden, dvs. om det är Kavaj så har även brudgummen det, men jag vet att det är vanligt att avvika, men jag skulle ändå säga att bestman ska vara klädd som övriga gäster. Ser lite konstigt ut på festen annars tycker jag.
Personligen tycker jag att bestman ska klä sig som övriga gäster medan brudgummen gärna får sticka ut. Bruden klär ju sig sällan som övriga gäster liksom...
ClaraH och Fröken Söt, jag håller med er faktiskt. Skulle se lite konstigt ut om best man också har frack. Klädkoden är kavaj, men tycker inte det gör nåt om brudgummen har frack.. :)
Jag och min m2b pratade om just detta igår. Han undrade varför det var så att marchalkarna kunde ha likadan klädsel som han medans tärnorna och resten av gästerna inte får ha klänningar som kan överglänsa bruden. Men jag sa att vi kan ju ha klädkod kavaj och då har ju även marchalkarna det men att min m2b kan ha frack.
Jag försökte förklara för han att ofta är det så att marchalkarna har lika som brudgummen men det är väl mera vanligt nu att man ändrar och gör som man vill.
Förr fick man ju inte ha rött på sig för då menades det ju att om jag som gäst kom och hade en klänning med något rött i sig så skulle jag ha haft sex med brudgummen. Men nu mera tror man ju inte på det. =)