Hur uppfostrar man sin man???
Hej
Det låter helt fel när man skriver det men, vi ska gifta oss och har barn ihop och planerar för fler...varför undrar ni kanske med tanke på att jag ibland inte kan stå ut med hur han är uppfostrad från sin familj...
Problemet är att han uppfostrades med att ha sin mamma hemma och hon gjorde alla hukshållssysslorna och de fyra barnen hjälpte bara till för att få lite veckopeng.
Det betyder nu att när vi har barn tycker han att han får för lite egentid...tid som han vill spenera framför datorn. Han tycker att jag får mycket mer egentid eftersom jag har som vana att ha på tv och titta hela dagarna. Ja tv står igång men jag tittar inte allt. har den som sällskap. Det jag gör på dagarna är att vara med vår son tillbringandes på golvet och leker med honom.
Det är bara jag som lagar mat, handlar, har hand om ekonomin och jag städar. Min sambo städar oxå så där är vi lika men allt det andra.
Dessutom är det mestadels jag som tar hand om vaknätter och likanade eftersom jag vaknar lättast. Vi har delat på FL under nästan ett år. Vår son var 3½ mån när vi började dela lika på den.
Han ville vara hemma och jag tycker att det är bra, men då ska sysslor delas lika med. Har ni några bra förslag på hur man kan lösa detta vad jag tror är ett ganska vanligt problem.