Intriger, intriger, intriger
Jag behöver hjälp! Jag vet inte ens var jag ska börja. Det är så mycket intriger i våra släkter så jag vet inte ens om vi kan ha en bordsplacering. Vi kan börja med min sida av släkten.
Mina föräldrar är skilda, de skilde sig när jag var väldigt liten och på grund av detta och av andra faktorer från den tiden så kommer de inte överens. Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Till en följd av detta så avskyr min mammas och min pappas släkter varandra. Senast de träffades var 1987 tror jag, men känslorna lever kvar. Det var också runt 9 år sedan jag träffade släkten på min pappas sida, men vill nu göra ett försök att lappa ihop allting. Jag kommer överens med Alla! och vill inte att deras tjafs ska förstöra vår bröllopsdag
Min Sambo D's släkt är än mer komplicerad. Där bråkar de för fullt. D's mamma och pappa kommer inte överens, D's pappa skyller fortfarande skilsmässan för 22 år sedan på D's mamma som i sin tur bara vill gå vidare, hon har hittat en ny man och allt är fint, men jag är rädd att D's pappa kommer komma och förstöra allt.. Kan dessutom säga att han är väldigt politiskt korrekt och alla som inte tänker som honom kan fara och flyga.. är också rädd att det ska braka ihop under kvällen.
D's mamma i sin tur bråkar med D's morbror.. en gammal dispyt som grundar sig i hur olika de har varit i sin barnuppfostran.. D's morbror tycker att D's mamma har gjort ett fruktansvärt dåligt jobb och dylikt. Det går inte att resonera med någon av dem.
Den sista dispyten är mellan mig och D's bror. Det första som hände när jag träffade honom för 3 år sedan var att han hotade mig till livet genom att säga: - Om du sårar eller gör min bror illa på något sätt så dör du.. ok?, vilket jag måste säga har gjort att jag totalt tappade respekten för honom, jag vet att D vill ha med honom på bröllopet och jag förstår det, men det gör mig illa till mods.. jag har träffat honom 2-3 gånger på dessa tre år vi har varit tillsammans.
Kan dessutom säga att D's bror är på god väg till att inte klara av spriten, och min pappa har varit periodare större delen av mitt liv, men har nu varit helt ren i 5 år. Kan jag och D då servera alkohol på festen? Eller är det att utmana ödet?
Jag behöver verkligen er hjälp, snälla, det bara gnager och gnager.
Hihihi.. vad långt det blev.. ursäkta. :)