• MajaMicke

Fyrverkerier på nyårsbröllop?

Ni som gifter er på nyårsafton, hur tänker ni göra med fyrverkerier? Först hade vi tänkt att det räcker med att skåla i champagne vid tolvslaget och sen ser man ut över hela staden från dom stora fönstrena i festlokalen. Då ser man ju fyrverkerier lite här och där över stan.

Men nu har jag förstått att vissa tycker det blir tråkigt om man inte går ut och kollar på fyrverkerierna. Det jag är rädd för då är att folk kommer att droppa av efter tolvslaget när alla har gått ut och iväg en bit från festlokalen.

Några förslag?

• Svar på tråden Fyrverkerier på nyårsbröllop?
  • fibobs

När tolvslaget är över och fyverkerierna tystnat kan ni väl släppa Khom Loys...då stannar säkert alla....jag skulle det :)

• MajaMicke

Ja, såna har jag faktiskt funderat på.. Men det blir inte billigt tyvärr, skulle ju vara kul om alla får en egen. Så fint med en massa lyktor uppe i luften..

Några fler förslag?

• Lindahl

MajaMicke skrev 2010-08-27 10:33:06 följande:
    Ja, såna har jag faktiskt funderat på.. Men det blir inte billigt tyvärr, skulle ju vara kul om alla får en egen. Så fint med en massa lyktor uppe i luften.. Några fler förslag?

Varför inte dela ut en/familj???
    Det har vi funderat på att göra då lyktorna är rätt så stora och inget som barn och ungdomar ska hantera helt själv....

• nasse75

har precis samma dilemma! :)

vi har festen precis vid stranden där fyrverkerierna är fast man ser ju dem mycket bättre om man går närmre. vill inte alla ska droppa av efter 12 :(

varifrån får man köpa Khom Loys? nån nätaffär?

• Uttan

Kinalyktor finns att köpa på tradera, teknikmagasinet osv.

Själv har jag 2 hundar och är uppvuxen med hund så av respekt för dessa små gossingar så skjuter jag inte.

• mojikanan

Servera kanske någe gott att äta på platsen..  En varm soppa kanske som lite nattvickning där.. :) Serverade ur en "kittel" på öppen eld!! :) 

Svar på tråden Fyrverkerier på nyårsbröllop?