• dreams come true

Ingångsmusik med bara flöjt, elpiano?

Vi planerar för fullt för ett utomhusbröllop, vi kommer att gifta oss borgligt och tyvärr så blir man ju då också av med det pompiga i ingångsmarchen med orgelspel och allt sånt.
    Vi har dock nära och kära som spelar flöjt och piano. Men vilka musikstycken kan passa till detta?
    Egentligen skulle jag ju allra helst vilja ha den "klassiska" bröllopsmarchen, men funderar på om det kan låta lite tunt med bara flöjt, flöjt/elpiano.
    Sedan finns det ju så många fina musikstycken, funderar på om man kan använda sig av flera olika stycken och försöka få ihop dom lite fint...

Har ni tips och förslag?

• Svar på tråden Ingångsmusik med bara flöjt, elpiano?
  • dreams come true

Ingen med förslag?

• CeKe

Mmm, vi gifte oss i en kyrka, men valde trots det att enbart ha piano som in- och utmars. In hade vi Annie´s song och ut What a wonderful world. hur vackert som helst!!! Så det är mina tips

• Algot 30 juli

Åh, avis! Jag vill ha nån som spelar flöjt och piano på vår vigsel. Vi ska ha Ronja Rövardotter-sången som både in och utgångsmusik.

Änglagårds ledmotiv är oxå väldigt vacker.

• förlovadflicka

Ta bara vilken musik ni tycker mest om, om de här musikerna är någorlunda ska de kunna arrangera de för piano o flöjt!:)

Svar på tråden Ingångsmusik med bara flöjt, elpiano?