• theman­dys
    Äldre 24 Aug 23:01
    3568 visningar
    7 svar
    7
    3568

    Catering nära Flen och Sparreholm

    Hej!


    Är det någon som har bra tips på cateringföretag i/ i närheten av Flen, Katrineholm eller Sparreholm. Kanske rent av någon som har testat några och vet vilka som är bra eller mindre bra.


    Vi har kollat lite på Loftet catering, Tobbes amazon, Villa Sandhem samt Tinas catering. Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa? Vi skulle vara enormt tacksamma för all hjälp vi kan få :)


    Tack på förhand!


    Amanda&Andy

  • Svar på tråden Catering nära Flen och Sparreholm
  • sleepy­lucy
    Äldre 24 Aug 23:36
    #1

    Hej, sag att ni gifter er pa Rockelstad i Maj.  Vi gifte oss dar i lordags faktiskt :) vi anvande oss av Tinas catering och ar valdigt nojda! Hade en underbar helg med slakt och vanner, men det var fruktansvart mycket att gora, sa se till att ha manga vanner och bekanta att hjalpa till med allt! Fraga garna om du har specifika fragor om nagot!

  • theman­dys
    Äldre 25 Aug 09:47
    #2
    sleepylucy skrev 2010-08-24 23:36:09 följande:
    Hej, sag att ni gifter er pa Rockelstad i Maj.  Vi gifte oss dar i lordags faktiskt :) vi anvande oss av Tinas catering och ar valdigt nojda! Hade en underbar helg med slakt och vanner, men det var fruktansvart mycket att gora, sa se till att ha manga vanner och bekanta att hjalpa till med allt! Fraga garna om du har specifika fragor om nagot!
    Tack så mycket! Åh va roligt, hoppas ni hade en fantastisk dag! Hur kommer det sig att ni valde Tina? Det finns ju som sagt en del andra alternativ i närheten, men de omnämns inte någonstans vilket gjort mig&min fästman lite fundersamma.

    Har du möjligtvis tips på florist och frisör i närheten också? Och vart köpte ni tårtan? Vi har som du ser en del detaljer kvar att ta hand om, men räknar med att kunna kryssa av ganska många nu under hösten :) Har du några andra tips och ideér på vad vi bör tänka på när det kommer till Rockelstad så får du jättegärna skriva ner dem oxå ;)

  • delfin­78
    Äldre 25 Aug 23:08
    #3

    I malmköping finns det en blomsterhandel som har en underbar florist vid namn Patrik och där jobbar även en tjej ibland som heter Tessan.
    båda är underbara, bra på att lyssna komma med ideer o känna in vad bruden vill ha...

  • theman­dys
    Äldre 26 Aug 08:43
    #4
    delfin78 skrev 2010-08-25 23:08:02 följande:
    I malmköping finns det en blomsterhandel som har en underbar florist vid namn Patrik och där jobbar även en tjej ibland som heter Tessan.båda är underbara, bra på att lyssna komma med ideer o känna in vad bruden vill ha...
    Toppen! Tack så mycket :)
  • sleepy­lucy
    Äldre 26 Aug 23:46
    #5
    themandys skrev 2010-08-25 09:47:21 följande:
    Tack så mycket! Åh va roligt, hoppas ni hade en fantastisk dag! Hur kommer det sig att ni valde Tina? Det finns ju som sagt en del andra alternativ i närheten, men de omnämns inte någonstans vilket gjort mig&min fästman lite fundersamma. Har du möjligtvis tips på florist och frisör i närheten också? Och vart köpte ni tårtan? Vi har som du ser en del detaljer kvar att ta hand om, men räknar med att kunna kryssa av ganska många nu under hösten :) Har du några andra tips och ideér på vad vi bör tänka på när det kommer till Rockelstad så får du jättegärna skriva ner dem oxå ;)
    Nar vi var i planeringsstadiet laste jag omkring lite har pa forumet och det verkade som att flera andra som har gift sig pa Rockelstad anvant sig av Tina, sa vi bestamde oss for att traffa henne. Vi fick ett bra intryck och hon lagade aven en "testmeny" at oss da vi fick smaka allt, sa det var da vi bestamde oss for henne.  Vi var valdigt nojda och hon gjorde ett superbrajobb pa var brollopsdag med bade mat och serveringspersonal. Rekommenderas!

    Har tyvarr inga forslag pa florist eller frisor i narheten. Var tjej som fixade blommorna heter Emelie Wase (www.emiflora.se/foretagindex.htm). hon var superduktig och blommorna var fantastiska. Men hon finns i Haninge sa det ar ju en bit att aka.. Och haret/smink fixade jag pa Sussies hairteam i Eskilstuna (ocksa helt fantastiska!) Allra bast hade nog det varit om vi kunnat fa tag i smink/har-folk som hade kunnat ta sig ut till Rockelstad sa vi hade kunnat fixa i ordning mig dar, men tyvarr hittade vi ingen som ville aka sa pass langt.


    Tipsar er (dig) verkligen om att planera allt i minsta lilla detalj och se till att du har folk med dig pa fredagen som kan hjalpa till med allt som ska fixas dagen innan. Och rakna inte med speciellt mycket hjalp fran slottsagarna nar ni anlant ifall ni har fragor. Vi sag inte till dem forrann det var dags att betala for kalaset pa sondagen. Nar vi kom pa fredagen var allt inte i ordningstallt som det skulle vilket gjorde att vi blev flera timmar forsenade i var planering (vi sprang omrkring som galningar och planerade pa fredagen nar manga gaster redan anlant och vi egentligen bara ville ta det lugnt och umgas med dem, mycket trakigt!).  Dessutom fick vi diska en massa bestick och glas som var smutsiga som vi tog fran skapen da vi borjade med dukningen.  Annars gick allt valdigt bra under hela helgen, vi ar nojda det mesta :)

  • delfin­78
    Äldre 28 Aug 16:47
    #6

    Hej the mandys
    I malmköping finns det en salong som heter salong beauty på kungsgatan 20 i malmköping tele: 0157 - 200 04.... om du vill ha ganska nära, speciellt om du väljer att köpa din brudbukett från Patrik...
    lycka till

    Angelica

  • theman­dys
    Äldre 29 Aug 15:28
    #7
    sleepylucy skrev 2010-08-26 23:46:25 följande:
    Nar vi var i planeringsstadiet laste jag omkring lite har pa forumet och det verkade som att flera andra som har gift sig pa Rockelstad anvant sig av Tina, sa vi bestamde oss for att traffa henne....
    Tack så hemskt mycket än en gång! Känns skönt att veta att ni var nöjda med henne, även fast vi misstänkte att hon måste va bra eftersom så många andra anlitat henne.

    Trist att höra att ni inte fick så mycket hjälp från Rockelstad, när man lägger ut såpass mycket tid, energi och pengar så tycker man ju att allt ska va på topp när man väl är där. Men vi har gott om familj och vänner som gärna hjälper till på fredagen som tur är.


    Nu är det bara att köra igång och ringa runt till folk och beta av resten av listan :)

Svar på tråden Catering nära Flen och Sparreholm