• Princessan2010

Ris eller bubblor?

Ris i örat eller såpbubblor på klänningen?

Nä men, vad ska ni ha på ert bröllop? Jag känner nog mer för ris men är ändå lite inspirerad av spåblubblorna.. Tänk om man skulle ha såpbubblor istället!? :)

Förstör såpbubblorna klänningen?

• Svar på tråden Ris eller bubblor?
  • pyrro

Jag tycker det blev jättefina bilder på gästerna med såpbubblepinnar
    Jättecharmigt att se gammelmormor blåsa såpbubblor ivrigare än barnen
    Vi  hade jättefina små flaskor formade som små champagneglas och det gav massor med fina små bubblor!

• Ezna

Vi ska ha dessa hjärtan, och bubblor till barnen!  Bröllopsris

• Princessan2010

Oj vad många det är som ska ha såpbubblor.. :) Men blåser gästerna verkligen då? Jag menar.. Det är ju lättare att kasta lite ris, men man måste ju varkligen engagera sig om man ska blåsa såpbubblor.

Jag trodde stenhårt att såpbubblorna skulle förstöra klänningen men nu när dem inte gör det.. Hm, Annars blir det ris i en liten påse med rosett :)

Ezna, verkligen ursöta hjärtan!

• Sörön10

Bubblor!!! Solklart! =) Vi hade det och jag är så glad för det! Så skönt att slippa risgryn överallt som kommer fram ända tills julbadet!! :P

• Sebastiána
    Sörön10 skrev 2010-08-25 21:17:46 följande:
    Bubblor!!! Solklart! =) Vi hade det och jag är så glad för det! Så skönt att slippa risgryn överallt som kommer fram ända tills julbadet!! :P
    Jag, man lär ju hitta en del när man vaknar dagen efter...
  • Sörön10
    Sebastiána skrev 2010-08-25 21:19:26 följande:
    Jag, man lär ju hitta en del när man vaknar dagen efter...

Haha ja! Så fort man rör sig på festen rasslar det till! :P Inte roligt! 

• Princessan2010

Haha, ja det är ju sant naturligtvis ;)
    Nä hörrni.. Nu vet jag inte vad längre.

Såpbubblor:

+ Snyggt med foto
    + Slipper ris i håret
    - Ej bra om det blåser

Ris:

+ Funkar i regn och blåst
    + Tradition?
    - Fastnar ÖVERALLT

• Sörön10

Våra blåsare ställde sig så att det blåste på oss! =) Mycket praktiskt! haha

• Pullan88

Såååpbubblor!!!

Så underbart!!!

Älskar såpbubblor, kan sitta och blåsa såpbubblor med min dotter hur länge som helst och tycka det är minst lika roligt som hon!

Tack för tipset! Självklart vill jag nu ha såpbubblor:) Blev så sugen!!! Kanske kan ha något annat med? Blomblad som någon föreslog? Mysigt, fint och färglatt:)

• Fårävvör

Jag funderar på rosblad... Men vet inte ens om man får kasta varken ris eller rosblad i parken där vi ska ha vigseln. Borde nog kolla upp det... Men i så fall borde ju såpbubblor funka ändå!

• Princessan2010

Fårävvör skrev 2010-08-25 21:40:10 följande:
    Jag funderar på rosblad... Men vet inte ens om man får kasta varken ris eller rosblad i parken där vi ska ha vigseln. Borde nog kolla upp det... Men i så fall borde ju såpbubblor funka ändå!

Ja på det viset är det ju ganska smart att såpbubblor inte "skräpar ner" något ;)

• KatjaB

vi hade såpbubblor.. tyckte det var rätt charmigt att se fotona sen också där mamma, pappa och farmor mfl blåser för fullt Det var en rätt stor trapp där vi gick ut så alla stod utmed kanterna på trappen och vi gick nedför trappen med alla bubblor som blåstes över oss,.. superfint!

• Silverglitter

Vi kommer  inte ha bubblor. Jag var gäst på ett bröllop där det var såpbubblor. Fick en fläck på klänningen trots att bubblorna inte skulle ge fläckar. Även om det inte var nån katastrof så kändes det ju inte så kul att gå runt med en fläck mitt fram på klänningen resten av kvällen.

• Pullan88

Då är det bäst att säga till gästerna att hålla sig undan då ;)

• Princessan2010

Nää usch, gästerna får fixa det där själva. Blir ris då antar jag men jag orkar inte krångla med att köpa ris i påsar eller såpbubblor och så regnar det ;)

Svar på tråden Ris eller bubblor?