• Princessan2010

Ris eller bubblor?

Ris i örat eller såpbubblor på klänningen?

Nä men, vad ska ni ha på ert bröllop? Jag känner nog mer för ris men är ändå lite inspirerad av spåblubblorna.. Tänk om man skulle ha såpbubblor istället!? :)

Förstör såpbubblorna klänningen?

• Svar på tråden Ris eller bubblor?
  • Niini

Finns särskilda bröllopsbubblor om inte borde ge fläckar :) Finns bl.a. på caligraphen om jag inte minns fel.

• Sommaren 2011

Vi ska ha såpbubblor, det är ju supermysigt!! Bara det inte blåser för mycket :)!

• Eftertioår

Mitt tips är att du kör på båda. Vi hade ris och  bubblor när vi gifte oss nu i helgen och det blåste så mycket att bubblorna dom bara blåse bort, om aldrig ens i närheten av oss . Tur att vi hade ris också.

• Zia 20090618

Såpbubblor!! Trodde att min blivande skulle dissa det förslaget ganska snabbt när jag nämnde det. Men fotointresserad som han är såg han framför sig de oerhört fina bilderna ;) Sedan har jag faktiskt inte lust att betala fyrsiffrigt belopp för att få håret fixat och sedan få en massa ris i det :P

• JohanåHanna

För oss blir det rispuffar! Där vi ska gifta oss ville de helst inte att man kastade ris pga att det lägger sig på stentrappan och smälter vilket visst är väldigt svårt att få bort+ att det luktar gröt!! Såpbubblor är fint men lite svårt om man har många gäster...de bubblorna kommer ju inte ens fram. Rispuffar är så pass stora att de heller inte fastnar ÖVERALLT!

• pyrro

Vi hade bubblor häromhelgen och det var MKT uppskattat av gästerna som inte varit med om det förut. Jättfint på bilderna men tyvärr blåste det lite åt fel håll så jag skulle tänka mer på det om jag fick göra om det.....sätt nån på att "styra" bubblorna

• BlackWIngedAngel

Förmodligen ris, om något alls. Anledningen till att jag inte vet, är därför att jag inte kommer lägga mig i det. Riskastning är ju gästernas sätt att lyckönska och riset tar de med sig om de vill göra just detta.

• pyrro

Även om man tar med sig nått till gästerna så väljer dom ju själva om dom vill lyckönksa:;
    Min mamma delade ut våra bubblor tillsammans med vigselprogrammen innan vi anlände och det var som sagt en av dom mest uppskattade sakerna enligt gästerna själva. Dom fick sen på festen skriva på ett papper vad dom skulle komma ihåg mest från vigseln och det vad bubblorna och att vi knäböjde på vita kuddar i gräset

• sjuttiosexa

Jag gifter mig på nyårsafton så våra gäster"familjen" ska tända tomtebloss för oss utanför kyrkan. Det kan bli vackert. Vi har tid för vigseln kl 16 & då är det ju mörkt när vi kommer ut! så det blir bäst effekt av dem.

• Sara och Micke 2010

Hej,

Vi skall ha ris, såpbubblor och rosenblad!

Riset skall alla gäster få i en liten organzapåse tillsammans med vigselprogammet innan de går in i kyrkan.

Blombladen kommer att ligga i en fin korg utanför kyrkan så att den som vill kan ta. Brudtärnorna kommer att få se till att de slänger lite, för det blir så fina bilder.

Såpbubblorna kommer vi endast att använda innan vigseln då fotograferna tar bilder bara på oss. Anledningen till detta är att vi fick tips av vår fotograf att det är väldigt svårt att bubblorna "flyger" dit man vill OCH att bilderna blir sällan bra på gästerna för att alla står på kyrktrappan med en såpbubblepinne i ansiktet. Sen så tipsade de om att för att få effekten som man vill ha med bubblorna så finns det en "såpbubblepistol/apparat" i leksaksaffärerna för dryga 50 kr som är superbra. Man trycker bara på avtryckaren så kommer det massor av bubblor, stora som små. 

Oj det här blev långt!

Sara

Svar på tråden Ris eller bubblor?