• Matildes

Gäster som inte dyker upp

Så gifte sig jag och älsklingen i lördags! Dagen var underbar, och alla närvarande gäster var underbara! Men så finns det såklart folk där man ibland undrar hur 17 de tänker..

Först har vi min mans (ooh känns bra att skriva ;) pappas flickvän. Innan OSA gick ut sa hon nej. En månad efter OSA ångrar hon sig och vill komma. Pappan ville också ha dit henne, så okej. Fyra dagar innan bröllopet hör hon av sig och säger att hon inte kan komma!

Pappan gick för övrigt hem tidigt, direkt efter middagen, för att han hade "lite annat att fixa med". På sin sons bröllopsdag, way to goo..

Min mans barndomskompis och hans flickvän svarade inte innan OSA gick ut så vi ringde. Dom skämdes lite och bad om ursäkt att dom glömt svara, men självklart skulle de komma på bröllopet. Okej, ingen skada skedd! På bröllopet syntes dom inte till. Min mans bror försökte ringa men ingen svarade.

En kompis till mig hann jag se en snabbis efter vigseln men sen såg jag inte till henne nåt mer under middagen och festen. Fick sen höra av mina andra kompisar att hon inte skulle vara med under middagen och festen för hon var tvungen att fixa med en grej.

Tycker folk inte att sånt här är pinsamt? Jag menar, det är bordsplacering! Maten dukas fram till en plats där deras namn står! Som tur är så var de andra gästerna hungriga så dom hade inget emot att äta upp den övergivna maten ;)

• Svar på tråden Gäster som inte dyker upp
  • summer2011

geeeez louize! va fan är det för fel på folk?

• HannaLuz

Jag tyckte att vi bara hade bjudit de närmaste, bla. en barndomskompis (som jag kännt sedan jag föddes) o hans fru. De osa:ade att de kom. Hans syster med hennes man var oxå bjudna och de kom.

På bröllopsdagen kl.11.30 skickade han ett sms att de inte skulle kom. ingen förklaring.

detta var 3,5h innan vigseln..vi ringde direkt till lokalen och fick tallrikarna bortplockade, men borsplaceringen blev ju förstörd på det bordet. Vi fick betala för de båda platserna självklart, 2900kr.

Jag frågade systern på bröllopet varför hennes bror och hans fru inte kommit och fick svaret att frun var tvungen att jobba.

Har ni hört nåt sämre nån gång? Att inte veta tidigare än kl.11.30 på bröllopsdagen att man ska jobba? skitsnack!

Får dessutom höra i efterhand att hon hade tagit ett övertidspass och att de vetat om det i flera dagar.

Vi har ingen kontakt längre!

• Katlah

Men herregud!
    Beter sig vuxet folk sa?

Sjalvklart kan saker o ting handa, men da hor man val for bovelen av sig.

USCH vilken dalig stil.

• Flodis Hjärtat

Det finns verkligen folk till allt!

• Ocean Bride

Oförskämt och respektlöst! OK, om det hänt ngt allvarligt eller att man iallafall hör av sig, men att bara inte dyka upp?! WHAT?!

• Julibrud och nästan 30

Matilda:

Råkade ut för liknande på vårat bröllop,min kompis som bor i Holland skulle komma på bröllopet talade med henne på Torsdag och då skulle vi ses på lördag på vårat bröllop. hon och hennes man dök aldrig upp och hon svarade inte då jag ringde blev orolig att något hänt,

men efter 2 veckor efter bröllopet fick jag höra av en gemensam vän att hon kommit hem från semestern i de land vi bor! men var sur över att hon inte fick ordna möhippan tordagen före bröllopet så hon beslöt sej för att inte komma :o

Ja än i denna dag förstår jag inte hennes val men jag fick ju se hennes "riktiga" sida och sådan vänner behöver jag inte..

• katten89

Gud vad oförskämt! Om de har någon hyfs alls så får de erbjuda sig att betala för sitt kuvert som de inte utnyttjade. Riktiga grisar!

• Zanetti

Finns det verkligen så oförskämda människor ... herregud ... jag har ett nära vänpar som vi ska bjuda som brukar lämna återbud i sista sekund på de flesta fester ... jag tänker fråga henne rakt ut om de "tänker komma" och inte lämna återbud som de alltid gör ... då jag inte har tid eller ork med sådant trams ... dessutom har vi ju kuvertavgiften ... risken finns att hon blir sur men det bryr jag mig inte om ... jag vet att man inte behöver bjuda dem men vi var bjudna på deras bröllop och de ingår i vår "närmsta" vänskapskrets ... fast jag vet inte hur länge till ... för man kan ju undra om de verkligen vill en väl väl och att vara ens vänner när de beter sig så ... jag säger bara ... väx up & ta ansvar!!!

• Yarrow

Ja fy, alla har nog historier va? :)

Min historia är min gamla barndomsvän, hon osade i bra tid och jag såg verkligen fram emot att se henne där och presentera henne för min man. Tyvärr hade de aldrig fått träffats menjag och hon har alltid haft kontakt på ett eller annat sätt. På bröllopsdagen dök hon aldrig upp, jag har skickat sms och mail till henne utan svar och börjar faktiskt bli lite orolig ändå.  Men men..

Priset i oförskämdhet är dock min mans faster. Hans kusin skulle vara tärn och allt var frid och fröjd. Vi ringde och pratade dagarna innan, fixade lite med storlekarna och köpte in de sista kläderna o.s.v.

Sent på kvällen innan ringer fastern och säger att de inte kommer. De skyllde på att Daniels kusin som är 8 år hade ångrat sig och inte ville vara tärna längre, vilket vi inte alls tror på. Dessutom skulle hans andra kusin ha en match i handboll. Precis som om man inte skulle veta det innan!

Så hela familjen dök inte upp, de kostade oss några 1000:- men det är faktiskt ingetting mot den besvikelse vi känner.

• Emblas Mamma
    Yarrow skrev 2010-10-13 13:06:10 följande:
    Ja fy, alla har nog historier va? :)   Min historia är min gamla barndomsvän, hon osade i bra tid och jag såg verkligen fram emot att se henne där och presentera henne för min man. Tyvärr hade de aldrig fått träffats menjag och hon har alltid haft kontakt på ett eller annat sätt. På bröllopsdagen dök hon aldrig upp, jag har skickat sms och mail till henne utan svar och börjar faktiskt bli lite orolig ändå.  Men men..    Priset i oförskämdhet är dock min mans faster. Hans kusin skulle vara tärn och allt var frid och fröjd. Vi ringde och pratade dagarna innan, fixade lite med storlekarna och köpte in de sista kläderna o.s.v. Sent på kvällen innan ringer fastern och säger att de inte kommer. De skyllde på att Daniels kusin som är 8 år hade ångrat sig och inte ville vara tärna längre, vilket vi inte alls tror på. Dessutom skulle hans andra kusin ha en match i handboll. Precis som om man inte skulle veta det innan! Så hela familjen dök inte upp, de kostade oss några 1000:- men det är faktiskt ingetting mot den besvikelse vi känner.
    men GUD!

Hur gick det med tärna då? Fick ni någon??

har läst alla svaren här och jag bara gapar över hur oförskämda folk kan vara!

Jag tänker mycket på bordsplaceringen som bara blir fiasko och det är tomma stolar lite mitt i någonstans.. usch vilken mardröm :S

Men självklart har man ju förståelse om någon är sjuk eller verkligen har fått förhinder.. men då ska det vara en riktig ursäkt som man kan känna sig övertygad om.. stackars brudpar som råkar ut för sånt här när dom ändå har tusen saker att tänka på under sin stora dag..

Svar på tråden Gäster som inte dyker upp