• Matild­es
    Äldre 24 Aug 19:26
    18307 visningar
    77 svar
    77
    18307

    Gäster som inte dyker upp

    Så gifte sig jag och älsklingen i lördags! Dagen var underbar, och alla närvarande gäster var underbara! Men så finns det såklart folk där man ibland undrar hur 17 de tänker..

    Först har vi min mans (ooh känns bra att skriva ;) pappas flickvän. Innan OSA gick ut sa hon nej. En månad efter OSA ångrar hon sig och vill komma. Pappan ville också ha dit henne, så okej. Fyra dagar innan bröllopet hör hon av sig och säger att hon inte kan komma!

    Pappan gick för övrigt hem tidigt, direkt efter middagen, för att han hade "lite annat att fixa med". På sin sons bröllopsdag, way to goo..

    Min mans barndomskompis och hans flickvän svarade inte innan OSA gick ut så vi ringde. Dom skämdes lite och bad om ursäkt att dom glömt svara, men självklart skulle de komma på bröllopet. Okej, ingen skada skedd! På bröllopet syntes dom inte till. Min mans bror försökte ringa men ingen svarade.

    En kompis till mig hann jag se en snabbis efter vigseln men sen såg jag inte till henne nåt mer under middagen och festen. Fick sen höra av mina andra kompisar att hon inte skulle vara med under middagen och festen för hon var tvungen att fixa med en grej.

    Tycker folk inte att sånt här är pinsamt? Jag menar, det är bordsplacering! Maten dukas fram till en plats där deras namn står! Som tur är så var de andra gästerna hungriga så dom hade inget emot att äta upp den övergivna maten ;)

  • Svar på tråden Gäster som inte dyker upp
  • Theres­e142
    Äldre 24 Aug 19:36
    #1

    Jag förstår inte sådana människor. Har man inget hyfs i sig längre.. Oavsett kan man kommunicera och som far gå iväg för att man " har lite annat att fixa".. tur att det inte är min far för då j..vlar alltså.. :)

  • KatjaB
    Äldre 24 Aug 19:38
    #2

    vad tråkigt för er! tycker det är riktigt oförskämt att göra så, förutom att man är riktigt ohyfsad och respektlös då så kostar det ju dessutom en del för er, med mat, dryck, all planering osv.. ni kanske har valt bort någon annan för att kunna bjuda just dem.
    Hade en gäst som inte dök upp på vårt bröllop,... var riktigt irriterad i efterhand men tänker att nu vet jag hurdan relation vi har och att jag inte är viktig i dennes liv, därmed är inte den personen speciellt viktig i mitt. 

    Fokusera på alla dem som var så underbara som firade mer er och skit i de där andra, de är inte värda besväret. 


  • Matild­es
    Äldre 24 Aug 20:54
    #3

    Ja vi brydde oss inte så mycket, skojade mest om att nu kan vi inte vara kompisar med dom där längre så måste ta bort dom på facebook :P Det har vi alltså inte gjort hehe.. Men alla andra gäster undrade ju vart dom var, och tyckte också det var riktigt dåligt.

    Skulle ju ändå vara intressant att veta hur de tänkte. Får ta och fråga någon gång om dom hör av sig, dom har inte gjort det än nämligen, och vi har inte direkt någon lust att höra av oss till dom ;)

  • Grodfr­un
    Äldre 25 Aug 00:05
    #4

    Oj. Ja det ar ju lite dalig stil att bara forsvinna eller annu varre, inte ens dyka upp.

    Jag kan tanka mig iofs att det kan handa att man inte mar bra eller nagot ovantat dyker upp som gor att man maste ga hem, men i det laget tycker att man inte vill stora brudparet..

  • BrideB­ecks
    Äldre 25 Aug 08:00
    #5

    Så oerhört nonchalant att skippa en middag man osa:t till. Det finns en anledning till att man har OSA, bl a för matens skull. Det är ju inte gratis att ha middag etc.


    Sen kan det finnas anledningar till att man måste avvika tidigare än festen är slut men att brudgummens far "har lite att fixa med" låter som om det var någon annan som talade... Jag  kan ha fel men det var det första jag tänkte när jag läste det.


    Jag hoppas att ni hursomhelst hade en underbar dag med de som närvarade och gratulerar till giftermålet!

  • Matild­es
    Äldre 25 Aug 09:19
    #6

    Grodfrun: Jag kan också förstå att det kan dyka upp saker i sista minuten som gör att man inte kan komma. Men jag kan inte förstå att man isf inte hör av sig och talar om det. På själva dagen D kan ju brudparet vara lite svåra att få ett litet samtal med, men då kan man åtminstone höra av sig efteråt och förklara.

    BrideBecks: Nej då, det var hans far i egen hög person som sa det där! Vi fick heller ingen bröllopspresent då han "inte hade råd". Inte för att vi kräver presenter då, men det där med att inte ha råd känns ju mer som prioritering av andra saker. Han har ju råd med andra saker, såvitt vi kan se. En ganska rolig typ det där.. :P

    Men dagen var ändå undebar! Såna där småsaker kunde inte förstöra något :)

  • lovis8­0
    Äldre 27 Aug 23:21
    #7

    Helt otroligt! Jag är inte ensam om att tycka att det är konstigt betende!

    Vi ska på bröllop i helgen och när min sambo ringer sin bror idag för att erbjuda honom och hans fru skjuts dit fick han till svar att frun var förkyld och att han inte hade "lust" att gå. Han hävdade också att han inte hade någon kostym att ha på sig!

    Min sambo blev lika upprörd som jag och förklarade för sin bror att bröllop kostar pengar och brudparet har ju räknat med dom. samt att om man inte har för avsikt att gå från början kan man alltid tacka nej. Vad anbehagar kläderna fick han sig en rejäl skopa av min prins som inte kunde förstå hur man haft flera månader på sig att fixa en kostym.

    Det hela verkar nog sluta med att min sambo fick ringa runt till SINA vänner för att låna en kostym i lämplig stl.

    Till historien hör även att detta inte är första gången detta händer utan det har hänt en gång tidigare! I och med att det är min sambos bror kommer ju samtliga till oss och frågar var de håller hus och där får vi stå och skämmas! vad ska man säga , -Nej dom hade inte lust......

  • Matild­es
    Äldre 1 Sep 21:48
    #8

    Aah fy vad pinsamt! Tur ni fick med dom iaf =)

  • Sebast­iána
    Äldre 1 Sep 22:19
    #9

    Klart att man har lust att skicka en räkning till säna gäster, men det kan man ju inte göra!

  • mojika­nan
    Äldre 1 Sep 23:25
    #10

    Vad tråkigt när sådant händer, att bli bjuden på bröllop e ju en ära, åtminstone i mitt tycke..

Svar på tråden Gäster som inte dyker upp